Waar erger je je aan #5

Ja misschien stom maar ik houd zelf best van lekker eten en lekker koken en voel me altijd een beetje verheven boven mensen die duur lopen te doen met van die typische rijke-mensen-dingen omdat het i.m.o. vooral status is i.p.v. dat het lekker smaakt.
(Je verheven voelen is natuurlijk per definitie stom maar ja, heb dat toch echt wel eens.)

1 like

Hierop voortbordurend krijg ik altijd kotsneigingen als moeders mij zeggen ‘oh ik heb twee jongens gelukkig want jeeeetje ik ben zoooo geen meisjesmoeder!!!’. Met je #boysmom.

Ik heb van alles wat en echt, zoveel verschil is er niet als je dat zelf niet door hun strot duwt hoor :roll_eyes:

11 likes

Ik zie Kelly voor me nu…

Maar het blijft toch gewoon een embryo zolang het er nog niet uit is, onafhankelijk van wat er tussen de benen zit? En zodra het eruit komt is het een mensje, en behalve aan wat er tussen die benen zit zie je ook dan nog eigenlijk geen verschillen imo.

dit geeft me echt dezelfde vibe als na een slecht gemaakt proefwerk zeggen “maar de hele klas had een slecht cijfer hoor!!!” haha

2 likes

Nou ik vind het ontzettend leuk dat ik een jongetje heb en nu zwanger ben van een meisje. Zitten toch wel degelijk verschillen in kwa gedrag en interesses. Ben gewoon heel benieuwd naar hoe zij is en zich ontwikkeld

Mijn zoontje is echt een jongetje, autootjes, transformers, bouwen, slopen, stoeien. En als ik naar mijn nichtjes kijk zijn die heel anders, meer creatief en rustig.

1 like

Maar is dat echt zo?

Dat je benieuwd bent naar hoe je kind zich zal ontwikkelen lijkt me niet meer dan normaal, maar zijn er echt intrinsieke verschillen tussen jongens en meisjes?

1 like

Mijn zoon is ook echt een meisje qua interesses :thinking::woman_shrugging:t3:

Edit; ‘echt jongetje’ is gewoon een rare uitspraak.

5 likes

Dat maakt wat ik zeg toch niet minder waar? Zolang het in de buik zit is het toch gewoon nog een embryo, en als het er dan uit is is het een baby. Ik zie iig aan baby’s alleen door hoe de ouders ze kleden (en omdat het altijd ook op het kaartje staat) of het een jongetje of meisje is, niet aan het gezichtje of de handjes.

Daarnaast zal deels hoe het kind zich ontwikkelt inderdaad bepaald worden door het geslacht, maar het is imo ook deels opvoeding en persoonlijkheid. Ken genoeg voorbeelden van jongetjes die rustig zijn en meisjes die van autootjes houden, om maar wat te noemen. En later speelt denk ik ook nog eens aanpassing aan wat de maatschappij verwacht mee, hoe graag we dat ook niet zouden willen… Maar bij babytjes is er voor mij echt nog geen verschil, behalve het verschil dat de ouders/maatschappij eraan toekennen.

3 likes

m’n boek viel achter m’n bed en nu zit er zo’n lelijke vouw in de cover💔 why can’t i have nice things

4 likes

Ik zie bij mijn nichtje en neefje ook verschil, maar ik denk dat dat vooral komt omdat dat hun strot door wordt geduwd al vanaf ze 1 dag oud zijn. Van die opgelegde interesses en dat natuurlijk heel stereotyperend. Voor mijn nichtje moet alles roze en lief en schattig zijn en voor mijn neefje blauw stoer en wild. Kinderen krijg vaak nul vrije keuze. Als jij je kind straks ook autootjes etc voorschotelt vindt het dat vast ook helemaal leuk.

3 likes

Dan ben ik maar zuur. Dat ik niet mee doe aan die gender gekte wil niet zeggen dat ik niet blij voor haar ben dat ze in verwachting is.

9 likes

Ik lees het nu ook in het andere topic, aiii. Denk dat het wel duidelijk is nu voor @anon50122296

1 like

Oh ja, zo zat het inderdaad… Thanks!

Maar ook bij een foetus is het geen felicitatie waard als de toekomstige ouders erachter komen wat er tussen de beentjes zit :wink:

1 like

Het is ook duidelijk, ik wil geen deel meer uitmaken van een forum waar zo tegen iemand gedaan wordt. Elke keer weer.

Ik zit hier zo hard te janken omdat ik zo mijn best doe om aardig te doen en elke keer als ik mijn Mening geef over iets wordt ik finaal de grond in getrapt. Ik heb net een bericht naar Lula gestuurd dat ik mijn account wil verwijderen.

Ik ga me wel focussen op de baby die elk moment komt en de mensen die mij wel waarderen.

Omdat je een mening geeft waarmee je anderen keihard kwetst misschien? Lees je berichten even terug.

3 likes

Ik vind het heel vervelend dat je het je zo persoonlijk aantrekt, maar er is toch nergens iets onaardigs gezegd? Ik zie alleen mensen die het oneens zijn met je, en je proberen uit te leggen waarom, met goede argumenten, ik zie niemand die je de grond intrapt?

Edit: ik zie nu pas dat er in een ander topic ook hierover gepraat wordt en dat het er daar wat harder aan toegaat…

1 like

Niemand valt ook persoonlijk over je, maar wel over je genderhokjes. Ik weet ook niet of het zin heeft dat daar vaker discussies over worden gevoerd op het forum, maar ik persoonlijk zie graag dat mensen die hokjes eens vergeten en kan het dan ook niet laten om er iets over te zeggen. Genderhokjes en stereotyperingen kunnen in mijn ogen schadelijk zijn en ik vind dat niet ok voor een baby die nog niet eens een kijkje op de wereld heeft gezet.
We willen je niet finaal de grond intrappen en je expres kwetsen, maar ik kan me voorstellen dat het zo overkomt als iedereen tegelijkertijd hetzelfde naar je roept. Dan wordt het onnodig. Ik hoop dat je dit los kan laten, zonder je account te verwijderen want volgens mij heb je ook veel aan het forum (zeker met de baby straks).

12 likes

Jaa ik maak er vaak iets heel awkward van zo van “ooh leuk! Blabla… Deze reactie had ik ook gegeven als het van het andere geslacht was hoor, het is gewoon sowieso leuk…” Ofzoiets. :sweat_smile: weet gewoon niet wat te zeggen.

1 like

Ik heb schoenen besteld en die moeten terug. Hebben die flapdrollen een a4 (met het retouradres erop) erbij gedaan dat super licht geprint is en waar ik dus geen drol aan heb. Ben echt geïrriteerd dat ik nu weer ergens een printer kan gaan zoeken of dat op mijn werk moet gaan printen (als het niet voor werk is voelt dat niet ok).