Mordor
Grrrrr er is iemand ziek op werk. Degene die mij over zou nemen. En een ander begint een uur later. Dus zegt een collega ‘grappig’: dan moet jij langer blijven. Ha ha nee. Dus ik zeg tegen de manager dat ik vraag of die andere eerder kan beginnen. Zegt ie: maar jij bent toch al gevraagd om langer te blijven, vraag hem maar maar jij blijft dus langer als het niet kan?
Sorry wat. Niemand vraagt mij hier iets, ik word ongeveer gecommandeerd tot langer blijven. Waarom is dit ineens mijn probleem!?
In een dorpje in Azië. Er zijn wel wat winkels dichterbij hoor, maar die met wat leukere kleren zijn 2e hands en dan moet je maar net mazzel hebben.
Ik heb die Reebok sneakers teruggestuurd en ergens anders de ‘goede’ versie gekocht (na lang zoeken). Tenminste, de echte old-school versie. Ik ben zo gelukkig nu
Ahaaa leuk!
Mijn man is ziek en ik kan echt helemaal niks met zieke mannen. Ik vind het niet eens zielig. Wat een aanstel! Echt alsof hij stervende is.
Hier tegenover me zit een ‘mega-zieke-ik-ga-bijna-dood-wat-hebben-jullie-een-geluk-dat-ik-er-ben-collega’ elke vijf minuten heel dramatisch te niezen gevolgd door een hartverscheurend ‘godddverdomme’ en ik kan het zo niet serieus nemen.
En nu antwoordt die ander: nee kan niet, succes ermee.
Echt donder op.
Als dit bij mij gebeurt en ik heb echt geen zin om langer te blijven of als het uurrooster onverwacht veranderd en ik andere uren dan normaal moet werken en er geen zin in heb dan zeg ik dat ik een afspraak (tandarts, huisarts, oogarts,…) heb waar ik niet onderuit kan en die al lang vast lag.
Let wel, normaal ben ik flexibel en doe dit met de glimlach maar er zijn grenzen.
Succes ermee ook echt…
Oh hier kan ik zo boos om worden. Dat werk een probleem jouw probleem maakt, terwijl dat helemaal niet zo is. En dan verwachten dat je het maar oplost.
Dat je het al gevraagd hebt aan die ander mogen ze al blij mee zijn. Als die niet kan dan kan jij ook niks meer doen, succes ermee manager
Aan bezoek dat gaat appen of bellen als ze voor de deur staan. Ik heb gewoon een deurbel hoor.
Ja haha, wat is anders de meerwaarde van een manager?
Ja mee eens. Was niet dapper genoeg om nee te zeggen dus nu blijf ik maar. Die andere die appte dat hij niet eerder kon zit nu dus wel alleen de hele avond. Succes daarmee vrind.
DHL zegt dat pakket bezorgd is; maar dat is niet nu moet ik contact opnemen met Nakd want DHL doet niks, fucking kut want is allemaal in het Engels. Dat kan ik prima, maar niet als ik geïrriteerd ben.
Omg die gebeurt mij ook altijd
Uur langer werken is kwartier langer pauze. Dus ik belde net dat iemand me over moest nemen. Gaat ie t eerst vragen bij de manager. Ja doe maar maar je gaat me wel overnemen want ik ga niet OOK NOG een kwartier gratis werken.
Het befaamde schaambrokje…
Haha ja ik zeg dit ook wel, maar vaak genoeg durf ik dan ook niet weg te gaan. Totdat een keer al die opgekropte frusten eruit komen en passief agressief ga doen zoals:
‘Volgens mij zijn dit de voordelen van werknemer zijn en de nadelen van een eigen bedrijf hebben. Jammer dat je jouw probleem op mij afschuift, fijn weekend en success ermee joejoe’
Ik ben ook zo’n naar persoon dat dan helemaal gaat uitzoeken of ik in m’n recht sta en als ik zeker weet dat dat niet zo is dan laat ik het ook weten
Ik kom net van de kapper en heb een soort curtain bangs laten knippen en het is gebrusht dus steiler dan hoe m’n haar gewoonlijk is. Zegt m’n vriend “ja, moet er wat aan wennen, precies een bomma’ke (oud vrouwtje) nu”
En nu vind ik m’n haar gelijk stom en ben ik bozer en verdrietiger dan ik wil/nodig is