Waar erger je je aan #5

Veel mensen met wie ik samenwerk hebben behoorlijk wat druk op hun schouders om deadlines te halen, mijn afdeling en ik ook, maar deze maand loopt het echt de spuigaten uit en krijg ik vaak heel bitsige reacties op mijn vragen die ik toch moet stellen. En die bitsigheid komt zo ook in mijn systeem en daar erger ik me dus zo erg aan. Ik wil helemaal niet kortaf reageren op mensen en nu zit die ergernis daarom in mijn hoofd en kan ik het niet loslaten en ik heb verdorie eindelijk een paar dagen vrij.

Mijn moeder vind het ook leuk om te helpen en soms komt dat bemoeierelig over maar het komt voort uit liefde, ze wil me ook niet tot last zijn dus vaak vraagt ze welke dag uitkomt of dat ze juist komt wanneer ik op kantoor ben, vind ze zelf ook fijn om rustig wat te klussen of een keer dweilen ofzo (zijn net verhuist). Vind het wel prima en gezellig maar soms wil ik een halve dag in bed liggen en chill doen en dan is het wel vervelend als ze bezig is dan kan ik dat niet zonder schuldgevoel doen in mijn eigen huis zeg maar. Laatst had ik ook bezoek, zat ik beneden te kletsen en ze was boven aan het stofzuigen. Ik voel me dan zo’n verwend nest.

Amerikanen die ergens op internet een actie houden voor een goed doel en gaan zeiken dat ze vinden dat er niet genoeg geld binnenkomt terwijl ze [1] net begonnen zijn met die actie, [2] mensen direct een schuldgevoel willen aanpraten van ‘er zijn 348848484 mensen lid maar er is MAAR 3737 euro gedoneerd en ik steek er ontzettend veel moeite in 1111’. En [3] dan valt de tijd die ze erin gestoken hebben om het op te zetten echt best wel mee, hooguit een paar uurtjes of zo. Ze doen net alsof het een jaar van hun leven heeft gekost.

De hele markt m.b.t. met online geld ophalen voor goede doelen is zo verzadigd dat ik dan niet snap dat dit soort mensen of niet gewoon stoppen met zeiken of gewoon niet helemaal stoppen met het op poten zetten van dit soort acties.

Groetjes een Europeaan die lekker haar hand op de knip houdt omdat ze al genoeg spendeert en zich liever structureel inzet voor veranderingen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik word zo agressief van nachtelijke luide muziek vanuit tuintjes/huizen met openstaande deuren… Het is fucking winter, fucking doordeweeks. Het is al de zoveelste keer deze week, steeds weer een andere woning. Ook altijd van die heftige gangstermuziek.

2 likes

Ik snap dit ook echt niet!!
Of het nu winter of zomer is, ik vind het erg irritant.

1 like

Ik erger me aan meerdere dingen. Ik dacht dat een vergadering een uur later was. Dus die heb ik nu volledig gemist. Toen dacht ik oké ik kan er nog wel een deel bij zijn als ik snel ben. Kon en kan ik nog steeds mijn huissleutels niet vinden. Daarna gerend naar de bus. Die net gemist maar ja geen probleem want 5 minuten later zou een andere bus gaan. Dus dat was nog niet zo’n probleem, maar die bus kwam 20 minuten later. Nu zit ik dus eindelijk in de bus ruikt er iemand echt enorm naar zweet en word ik langzaam misselijk.

Urghhhhhhh, sowieso die focus op extraverte mensen. Volgens mij denken mensen dat extravert gelijk staat aan enthousiast, maar dat is helemaal niet per se zo.

4 likes

Dat bij elk city pop-achtige liedje dat nu uitkomt gelijk Take On Me erbij moet worden gehaald, omdat het erop lijkt. Nee, dat doet het niet :frowning:

Dat ik met mn dikke vingers weer eens per ongeluk iemand op instagram ben gaan volgen. Hij stond bij mijn suggesties en had laatst al eens op zn profiel gekeken maar ik heb al jaren geen contact en hoef ook niks van hem. Straks denkt ie dat ik wat van m moet ofzo. Maar ja, verzoek intrekken vond ik ook zo stom, daar krijgt ie vast melding van en dat voelt nog ongemakkelijker haha

3 likes

Weet niet of ik dit onnodig flauw vind hoor! Was zelf ook altijd voorzichtig met eigen opdrachten doorsturen naar wie dan ook, te vaak mee gemaakt dat mensen dingen 1 op 1 overnemen. Geen zin om gezeik te krijgen wanneer het niet nodig is en wat je verteld in de rest van je berichtje (niet naar seminars geweest) en dat je ze er niet voor je was denk ik ook: je moet niet profiteren van je vrienden. Dan mag jij best voor jezelf kiezen en denken laterrrrrr.

2 likes

Niet onnodig flauw! Straal negeren als je iemand nodig had voor iets persoonlijks máár wanneer het uitkomt wel even opdracht willen. Ik denk dat je je rotter zou voelen wanneer ze je ná het ontvangen van de opdracht weer zou negeren.

1 like

@Toeptoep @Luipaard @Philo
Hahaha echt laf jullie reacties.Mijn andere collega’s en ik gebruiken het nu veelvuldig als grapje.Ik vertelde deze week dat ik mijn eerste vakantie al in de planning heb voor het nieuwe jaar en zij zat erbij en riep: “ga je alweer weg?!”.Mijn collega’s: “ja ze heeft toch niemand thuis op zich wachten dus ze hoeft voor niemand thuis te blijven”.En als ik op een normale tijd uitklok is het: “dat je niet gaat overwerken vandaag,je hebt toch niemand thuis op je wachten?!”.
Echt ik hou van ze haha <3

6 likes

Het is echt alsof ik lees over mijn moeder. Heb nog altijd de oplossing niet gevonden helaas :slightly_frowning_face: ze kan dan ook heel boos worden als ik zeg dat ik niet wil dat ze komt omdat het een puinhoop is ‘hoezo dat maakt voor mij toch niet uit???’ maar dan wel gaan klagen over alles wat zij anders zou doen in huis, en zeggen ‘oh waarom heb je dan niet dit of dat gedaan’ pfff

1 like

Dat als je online iets besteld bij hunkemoller en je gaat het ophalen in de winkel dat je het dan in een doorzichtige zak krijgt?? Loop je dan met een kruisloze string met jarretels en een paar kousen door de stad :+1:t3:

55 likes

Ik zit te wachten op mijn fysiotherapeute. Overal is plek, maar marjan die net gesport geeft komt naast mij zitten. Kon ze niet uit al die ander 45 plekken kiezen?

1 like

Zulke wenkbrauwen:

Zit toch niet fijn, ziet er niet uit en ik krijg er heen erg OCD van wat ik normaal nooit heb. Zit ook mrteen m’n eigen wenkbrauwen goed te aaien. Doe gewoon ff goed die wenkies, is dit fashjun ofzo… Bbrrr

7 likes

Ja is helemaal in nu, ik snap t ook niet.

Dat het zo lastig afspreken is met een vriend van mij. Hij vraagt echt vaak maar hij woont in Rotterdam en ik ga niettt graag naar die stad toe. Heeft met het verleden te maken en ik vind het ook aanstellerig van mezelf. Verder is het ook lastig plannen omdat zn dochter 2 avonden in de week bij hem is en daar uiteraard dan alle aandacht naartoe gaat maar die avonden kan ik juist vaak en op de dagen dat hij kan ik weer bijna nooit kan. Maar hij vraagt de laatste tijd zoo vaak dat ik niet eens weet wat ik moet antwoorden. :exploding_head: Het ligt nu ook aan deze maand bij mij dat ik echt bij god niet meer weet met wie ik wat wanneer heb afgesproken en mn adhd kop kan daar zo slecht mee omgaan. 1 chaos wordt het dan. Ik haat het. Dan neem ik dus maar een halve ritalin uit wanhoop wat ik niet wil. Ik denk dat ik maar ff weer “hulp” zoek.

2 likes

Waarom kan hij niet naar jou toe komen?

Mannen die zowat een heel busje deo leegspuiten op zichzelf en dan zo’n enorme walm om zich heen hebben

Ruikt helemaal naar deo hier in de trein en word er misselijk van

1 like