Zwangerschaps dingetje:
Aan mensen om mij heen. Iedereen is irritant , druk, vervelend of gewoon kut.
Ja ook mijn zoontje en man af en toe.
Zwangerschaps dingetje:
Aan mensen om mij heen. Iedereen is irritant , druk, vervelend of gewoon kut.
Ja ook mijn zoontje en man af en toe.
Hahaha ja, is wel een ergernis van mij! Maar laat je er vooral niet door tegenhouden, zou ik zeggen.
Waarom dat laatste dan? Op werk kan ik het nog begrijpen, zeker als je iets doet wat veel kunde/kennis vereist. Maar in brieven naar overheid en Belastingdienst? Vind dat altijd zo opschepperig als ik het zie
: Ik behoor niet tot het plebs, dat jullie het maar even weten.
Preach. Dan vinden mensen me maar een opschepper hoor
Het is toch letterlijk een onderscheiding, dat zeg je zelf later ook
Ik vind het wel opscheppen, dat kun je toegeven toch, zoals @Tessa doet 
Of juist erkenning voor je harde werken.
Opscheppen is heel on-Nederlands. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg enzo. Ik vind dat altijd wat vreemd want waarom mag je niet trots zijn op iets wat je bereikt hebt
. Wat @TheOne zegt, het is ook erkenning. Die titel is niet aan komen waaien en kreeg 'm zeker niet cadeau. Bedoel, ik onderteken mijn kerstkaart of mailtjes naar de school van mijn kinderen er niet mee, maar al het officiele waar âmevrouwâ onder staat, staat in mijn geval ook mr. bij
tuurlijk mag je trots zijn, maar waarom is het nodig dat onder je brief naar de belastingdienst te zetten?
Het is niet nodig. Net als dat het niet nodig is om af te sluiten met âmevrouw Tessaâ. Alleen mijn voorletters en achternaam zouden ook voldoende zijn. Ik doe het niet heel bewust met heel veel redenen daarachter. Ik onderteken zoveel officiele dingen op een dag dat het er erg ingesleten zit. En nogmaals, prima als anderen dat opschepperig vinden. Kan ik alleen niet zo erg mee zitten 
Edit @ellegirltalk voordat ik dit hele topic onnodig vol spamđ
Ik vind het ook een beetje âextraâ, iemand zijn academische achtergrond is meestal niet relevant toch? Kan ook alles waar ik hard voor gewerkt heb en trots op ben benoemen in mijn mail handtekening maar daar heeft toch niemand wat aan.
Mvg,
Tubing 400k jaaromzet en tussendoor ook zelf een huis gebouwd #trots
Ik wilde hetzelfde zeggen als @Janniebeton. Trots zijn is prima, maar het vermelden terwijl het totaal niet nodig is, is in mijn ogen opscheppen. Ben wel een echte Nederlander daarin ja, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Met een beetje bescheidenheid is niks mis en vind je titels neerschrijven onder mails waar het onnodig is, verre van bescheiden.
Denk ook eerder dat het het omgekeerde effect geeft dan wat je wil bereiken
Ik heb denk ik nog nooit iets ondertekend met âmevrouwâ (of eigenlijk ben ik dan nog âmejuffrouwâ), is dat raar?
Nee helemaal niet, ik denk dat âmevrouwâ onder een brief ook niet meer van deze tijd is hoor. In mijn werk doe ik dit wel altijd omdat ik anders standaard word aangeschreven met âheerâ 
In Nederland is MD niet zo ingeburgerd (en ook niet wettelijk beschermd), ik zie het eigenlijk alleen bij mensen die een MD/PhD-traject doen. Ik zou dan âdrs. Merel, artsâ zijn, dat vind ik echt nergens op slaan onderaan een willekeurige mail. Ik heb al moeite genoeg mezelf voor te stellen als âdokter Achternaamâ.
Als ik het zie op werk denk ik van ja dat kon ik ook uit andere documenten/dingen afleiden, vermelding bij je naam is niet nodig hoor 
Ik teken veel juridische stukken en dan is een voornaam vaak ânot doneâ. Dus onderteken ik standaard met mevrouw mr T. Achternaam. Teken ik met mr T. Achternaam, krijg ik standaard bericht terug met âgeachte heerâ en officiele shit staat dan âweledelgestrenge heerâ. Daar word ik dwars van dus daarom mevrouw er bij
. Werk he. Prive onderteken ik meestal gewoon âde ballen, Tessaâ
Ja dat is zeker een verschil dus! Ik doe dat alleen als ik al vaker contact met iemand heb gehad. Dan laat je sowieso alle plichtplegingen een beetje achterwege
Groetjes Xiomara
Verstuurd vanaf mijn iPad
Maar ik ben geen doctor, dus ik mag niet ondertekenen met dr., dat is in België dacht ik niet anders, dus jij hebt denk ik buitengewoon gestudeerde artsen