Waar erger je je aan #5

Het is niet nodig. Net als dat het niet nodig is om af te sluiten met ‘mevrouw Tessa’. Alleen mijn voorletters en achternaam zouden ook voldoende zijn. Ik doe het niet heel bewust met heel veel redenen daarachter. Ik onderteken zoveel officiele dingen op een dag dat het er erg ingesleten zit. En nogmaals, prima als anderen dat opschepperig vinden. Kan ik alleen niet zo erg mee zitten :woman_shrugging:t3:

Edit @ellegirltalk voordat ik dit hele topic onnodig vol spam😂

Ik vind het ook een beetje ‘extra’, iemand zijn academische achtergrond is meestal niet relevant toch? Kan ook alles waar ik hard voor gewerkt heb en trots op ben benoemen in mijn mail handtekening maar daar heeft toch niemand wat aan.

Mvg,
Tubing 400k jaaromzet en tussendoor ook zelf een huis gebouwd #trots

27 likes

Ik wilde hetzelfde zeggen als @Janniebeton. Trots zijn is prima, maar het vermelden terwijl het totaal niet nodig is, is in mijn ogen opscheppen. Ben wel een echte Nederlander daarin ja, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Met een beetje bescheidenheid is niks mis en vind je titels neerschrijven onder mails waar het onnodig is, verre van bescheiden.

9 likes

Denk ook eerder dat het het omgekeerde effect geeft dan wat je wil bereiken

1 like

Ik heb denk ik nog nooit iets ondertekend met ‘mevrouw’ (of eigenlijk ben ik dan nog ‘mejuffrouw’), is dat raar?

3 likes

Nee helemaal niet, ik denk dat ‘mevrouw’ onder een brief ook niet meer van deze tijd is hoor. In mijn werk doe ik dit wel altijd omdat ik anders standaard word aangeschreven met ‘heer’ :face_with_symbols_over_mouth:

In Nederland is MD niet zo ingeburgerd (en ook niet wettelijk beschermd), ik zie het eigenlijk alleen bij mensen die een MD/PhD-traject doen. Ik zou dan ‘drs. Merel, arts’ zijn, dat vind ik echt nergens op slaan onderaan een willekeurige mail. Ik heb al moeite genoeg mezelf voor te stellen als ‘dokter Achternaam’.

Als ik het zie op werk denk ik van ja dat kon ik ook uit andere documenten/dingen afleiden, vermelding bij je naam is niet nodig hoor :sweat_smile:

1 like

Ik teken veel juridische stukken en dan is een voornaam vaak ‘not done’. Dus onderteken ik standaard met mevrouw mr T. Achternaam. Teken ik met mr T. Achternaam, krijg ik standaard bericht terug met ‘geachte heer’ en officiele shit staat dan ‘weledelgestrenge heer’. Daar word ik dwars van dus daarom mevrouw er bij :joy:. Werk he. Prive onderteken ik meestal gewoon ‘de ballen, Tessa’

5 likes

Ja dat is zeker een verschil dus! Ik doe dat alleen als ik al vaker contact met iemand heb gehad. Dan laat je sowieso alle plichtplegingen een beetje achterwege

Groetjes Xiomara

Verstuurd vanaf mijn iPad

59 likes

Maar ik ben geen doctor, dus ik mag niet ondertekenen met dr., dat is in België dacht ik niet anders, dus jij hebt denk ik buitengewoon gestudeerde artsen :wink:

Ja dat denk ik ook. En in mijn werkveld (die ik even niet wil noemen ivm privacy) is het niet gebruikelijk, vandaar dat ik me eraan ergerde.

Die best nine weer overal op instagram. Dat is toch alleen leuk voor jezelf? :thinking:

9 likes

Worden die “weledelzeergeleerde/weledelgestrenge” teksten nog wel eens gebruikt? Hoor of lees dat nooit ergens, vroeger zwierf hier wel een man in de buurt rond die met weledelgeleerde aangesproken wenste te worden, dacht dat hij een of ander sprookjesfiguur was :sweat_smile:

Artsen brieven worden vaak nog wel zo aangehaald met weledelgeleerde oid. Is meestal standaar briefopzet maar toch

2 likes

Ik word helaas dan ook nog regelmatig met weledelgeleerde heer aangesproken :rage:

Alleen door Thierry Baudet wrs. Die ik weer aan de kassa had vandaag, wederom geen fijne dag gewenst.

En ik heb m’n tong verbrand aan m’n chai. Alsof ik nog niet genoeg redenen had waarom een kwartier pauze een belediging is.

1 like

Ugh ongelofelijk dat dat nog steeds gebeurd tegenwoordig… net als dat alle mannelijke verpleegkundige dokter genoemd worden door patiënten en dokters die overduidelijk een lange jas aan hebben verpleegkundige. Hoezo gestigmatiseerd

Niet? Heb ik toch een hele andere voorstelling bij jou😜. Nee grapje! Bij oudere mensen kan ik het me soms goed voorstellen. Maar vaak zijn het ook gewoon de mensen van rond de 30/40 die super verbaasd zijn als ik zeg de dokter komt zo, ze (!!) is nog even bezig. Huh ze? Vragen ze dan

2 likes