Dit vind ik ook zo vervelend laatst nog een vrouw in de(het?) kruidvat âja nou, blijf jij maar vervelend doen hoor⌠Mama gaat gewoon weg, DOEI.â en dan drie stappen doen, omkeren en weer van voor af aan beginnen met dat kind
Mn vriend houdt me dan al vast, want er komt een dag dat mn mond weer sneller gaat dan mn laatste actieve hersencel en ik dat kind ga vragen of hij dan bij mij in de kelder wil wonen want ik zoek nog een schoonmakerâŚ
Zo dom dat zinloze gedreig continu. Echt oneindig respect voor de consequente ouders die dat weten te voorkomen!
Haha ja echt heel raar. Maar goed, ik doe het maar braaf haha
Gewoon zeggen âzullen we dit na de feestdagen bespreken om het nu gezellig te houden?â
Dodelijke blik erbij en klaar
Haha ja of die verbaasde âeet je dan ook geen vis?!â Nee want vissen hoeven van mij ook niet dood. Maar als je dat zegt ben je weer aan het provoceren.
En inderdaad die afkeurende âmaar je hebt wel leren laarzen aanâ ja die ga ik niet wegdoen nee, daâs helemaal raar.
Echt zo ja. Er wordt ook een witlof ham kaas schotel gemaakt en daar mĂłet een aardappelsalade bij volgens een tante. Er wordt al de moeite gedaan dat iemand dat maakt, maak dan lekker zelf je fucking aardappelsalade als je dat zo graag wil
Haha ja altijd zo gezellig die vragen. Kan bijna een FAQ maken, laat ik die wel lezen
Ja rot op hoor ik laat niemand mân kerst vergallen dit jaar, al zo vaak gebeurd haha
En als flexitarier neem ik zelf wel wat groente en hapjes mee zodat we niet alleen maar 900 gram vlees pp naar binnen stouwen. Kunnen mensen zelf kijken of ze daar behoefte aan hebben
Best een origineel idea voor een kersttrui een faq voor diners en gourmetsessies
Ja doe maak een infographic of een flyer
Haha ja ik ook. Elk jaar weer dezelfde vragen en discussie aangaan. Heb de laatste keer ook duidelijk gemaakt dat ik die vragen echt vervelend vindt en ik geen zin heb in de 10e x alles uitleggen. Maar bij de eerst volgende verjaardag gaat het er gewoon lekker weer over haha, liefst gevolgd door een andere verhitte discussie zoals de pietendiscussieđ.
Precies, gewoon lekker zelf wat meenemen. Zo jammer dat vlees vaak de norm is, terwijl groente e.d. ook echt heel lekker kan zijn
Hahahaha ik zie 'm mezelf al uitdelen met een stalen gezicht terwijl we allen in een geforceerde kring zitten haha
Loslaten heb ik geleerd in 2019. Non verbale communicatie helpt veel als je mensen ff stil wilt hebben haha
Ik ga stuk als je dit doet.
Ik draag een hoofdband met âje bent zelf dikâ voordat iedereen begint over mân extra 2 kilo
Ik erger me trouwens ook aan dat veel bedrijven nog niet het verschil weten tussen vega en vegan. We mochten dieetwensen doorgeven dus had vegan doorgegeven omdat ik ipv vlees dan liever niet heel veel kaas ga eten. Wordt er genoemd wat er allemaal is aan lunch; alles onder de kaas op een bak groente na. Die moet je dan precies maar lekker vinden. Dus ik ga even praten met degene die dat heeft gepland, zegt ze nee er is heel veel veganistisch, kijk deze, deze, deze. Dus ik zeg in die eerste vijf zit kaas en die laatste heeft yoghurtdressing. Ik ben niet allergisch maar anders had ik mooi een probleem gehad.
Hahaha. Er is ook altijd wel iets waar mensen hun bek voor open trekkenâŚ
Non-verbaal werkt inderdaad ook goed! Loslaten blijft lastig, maar word wel al minder opgefokt van dat soort opmerkingen/vragen
Dat ook inderdaad⌠Ben je dan OOK NOG vegan??? Eet je dan wel ei? En yoghurt? Huh, dan blijft er toch niks over? Wat eet je dan? Je eet het voedsel van de konijnen op, dat is ook zielig! Ja, want je kan alleen maar wortel en sla eten als je vegan eet
Sommige van mijn familie leden komen om te rellen
Ik heb wat kleine cadeaus meegenomen om ze te geven
Total power move and totally unexpected
Haha nice move! Daar heb je ze wel even mee! Of iniedergeval heb je er dan zelf plezier van hahaha
Ik krijg ook altijd het verwijt âJA MAAR JIJ HEBT GELDâ omdat familie dan opeens een lening wil afsluiten
Ga weg hoor ik ben ook gewoon in de horeca en bij de Appie begonnen en heb zelfs mân ziel wel eens aan de duivel verkocht en staan illegaal flyeren en mezelf verkocht als gezelschapsdame (te genant dit, puur uit eten dan heh jongens voordat we rare verhalen krijgen)
Ik geef wel cadeaus en een tientje hier of daar is geen probleem
Maar ik deel geen duizenden meer uit
Oooh jeetje, zo vermoeiend. En zonde van de energie en moeite. Als het al begint met âja maar jijâ wil ik al niet eens meer luisteren⌠verwijten maken is altijd lekker makkelijk.