Waar erger je je aan #5

Haha ja ik vind het ook heel chill dat hij de was opruimt, maar niet als ik al heel lang op hem zit te wachten om weg te gaan

1 like

Jaaaa dit is zo herkenbaar!
Gelukkig heeft hij het zelf ook door, zo van wel toevallig dat ik dan vaak ook ineens keelkriebels enzo krijg. Ik zei: zit tussen je oren. Zegt hij: ja maar dat maakt niet dat ik dat dan niet voel zo. :face_with_thermometer:
:sweat:
Hij zegt ook vaak; jaa je moet echt rust pakken hoor (alsin niet teveel werken) maar dan wel vragen: wat eten we vanavond, kun je me ff helpen met… enz enz.
Maar ik zeg dan ook geen nee want ik denk kan wel ff (met veel moeite). Terwijl hij al helemaal beledigd doet als ik hem iets vraag als hij niet fit is.

1 like

Ik zit bij de kapper in de haarverf en ze gaf 35minuten geleden aan dat de verf nog een kwartier moest intrekken en dan echt uitgespoeld moest worden :woman_facepalming: en nu zit ik hier angstig te wachten.

3 likes

Ik ben erachter waar m’n werk op lijkt.
Als het constant leren voor een proefwerk van een vak waar je helemaal niets van begrijpt en ook niet echt leuk vindt (bv natuurkunde).
Dit icm m’n adhd zorgt dat ik alles 10 x lees en de hele tijd afdwaal. Dus nu zit ik te bedenken hoe ik minder last kan hebben van m’n adhd verschijnselen bij m’n werk.

1 like

Maar is je werk dan wel iets voor jou inhoudelijk? Geen idee hoe je situatie verder is uiteraard.

Het is heel inhoudelijk op vlakken waar ik weinig van afweet qua details (duurzaamheid).
Ik heb wel heel leuke collega’s (echt de beste) en het betaalt heel goed en het is niet erg dat ik het zo moeilijk vind en daardoor langzaam werk.

Dat ik keihard had geoefend op mijn supermarkt Italiaans en op alle vragen voorbereid was en dan negeert die vrouw me volkomen. Terwijl ze aan de mensen voor me wel vroeg of ze een tasje willen en of ze een Pam-kaart hebben. Ik ben me er van bewust dat ik buitenlander uitstraal met mijn regenjas terwijl de zon schijnt, maar ik kan het gewoon. Heb nu maar lichtelijk sarcastisch buon Natale gezegd.

19 likes

Dat mijn hond er niet van houdt om op z’n buik geaaid te worden :sob:

3 likes

Er waren net bij de bakker 2 kassa’s die 1 pinautomaat deelden want 1 was er kapot
Ik ging afrekenen, word ik door een bejaarde man van de andere kassa aan de kant geduwd en hij legt zn pinpas op de automaat, dus hij betaalt mijn eten.
Terwijl ik stond te sputteren van he ik sta hier he u betaalt mn eten??
EINDELIJK had hij het door, was hij geĆÆrriteerd dat ik het niet cash voor hem had (het was een raar bedrag, 14.20 ofzo en ik heb sowieso nooit cash)
Ik zei nog tikkie sturen maar dat zat er niet in haha
Uiteindelijk zn rekeningnummer maar opgeschreven onder strak toezicht want stel dat ik ineens weg zou rennen!!!

De grootste teleurstelling was eigenlijk dat hij niet zei: laat maar zitten het is kerst hahaha

37 likes

Jezus wat een aso

2 likes

Aan mensen die zeggen dat ze nu een grote mensen baan hebben. Zie het steeds vaker en snap het niet. Wat is een grote mensen baan?? Een baan is een baan en een bijbaan een bijbaan toch :triumph: Vind het ook een beetje onvolwassen staan ofzo

1 like

Hoe zie jij dan werk wat eerst je bijbaan was en je erna fulltime doet omdat je nog geen baan vind in je werkveld. Een bijbaan of gewoon een baan?

Is het goed afgelopen? :sweat_smile:

1 like

Ik gebruik die term zelf niet (net zoals grotemensenhuis), maar ik denk dat mensen die term vooral gebruiken als ze inderdaad een baan hebben gevonden in de richting (en vaak op het niveau) van hun opleiding. Zo zou ik parttime retailbanen met mijn studieachtergrond minder gauw betitelen als een grotemensenbaan voor mijzelf omdat ik daar zonder steun nooit van rond zou kunnen komen en ik daarvoor geen diploma’s nodig heb in mijn richting.

Ik zeg dit ook weleens, ben 29 maar voel me echt nog 20 en een kind. Vind het ook gewoon raar dat ik mijn full time werk (goed) kan doen terwijl ik me nog helemaal niet volwassen voel.

Werk wat ik tijdens studie deed, of naast mijn volwassen baan noem ik altijd bijbanen.

Gewoon je baan! Een bijbaan is naast iets, studie ofzo. Ik zal waarschijnlijk nooit een baan nemen in de richting van mijn studie, dus dan heb ik nooit een grote mensen baan? :woman_shrugging:

@anon42392789 maar alsnog is het toch gewoon je baan? Of het nou parttime is of niet, studie gerelateerd of niet. Grote mensen huis vind ik ook vreselijk, dus als je nooit verder komt dan een kamer/studio (door wat voor redenen dan ook) ben je geen groot mens? Althans, zo vind ik het over komen haha

1 like

Wel heerlijk voor zo’n opdringerige ongeduldige bejaarde :ok_hand:t3:

6 likes

Het is wel een baan maar ik vind het meer een tegenhanger van een bijbaan.

1 like

Ergernis van de dag 2: man appt dat hij om 5u weg gaat van zn werk maar nog even langs de stad moet om een cadeautje te halen voor me
Thanks. Ik zie de bos bloemen van de pomp wel tegemoet zo

4 likes

Heb het helaas al gedaan, ben te braaf opgevoed daarvoor
Maar mentaal stuur ik hem een fuck you note erbij