Waar erger je je aan #5

Stom dat commentaar van die moeder, maar over het niet aanleren van die moeder: hoe gangbaar is het sta je leert koken of het huishouden doen van je ouders? Iedereen vindt dat toch een beetje zelf uit? Ik heb net zo weinig/veel van koken meegekregen als m’n broers/zus en toch kan de één beter koken dan de ander, oefening baart kunst denk ik en dingen erover lezen.
En het huishouden hetzelfde, ik had een vriendin die echt schoonmaakles kreeg van haar moeder, maar in mijn omgeving was zij de enige. Als ik een vent tref die niet kan schoonmaken vind ik dat nou niet echt zijn moeders schuld, net zo goed zijn vaders of gewoon die van hemzelf. Volwassen mannen :woman_shrugging:t4:

12 likes

In mijn beleving is dat juist heel gangbaar. Ik moest vanaf vrij jong gewoon zelf mijn kamer schoonhouden, en toen ik wat ouder werd moest ik ook gewoon meehelpen in het huishouden, en dat was bij bijna iedereen in mijn omgeving ook wel zo. Sommige wel meer dan anderen, maar ken weinig mensen die niet op zijn minst een beetje basis voor koken en huishouden hebben meegekregen van huis uit.

7 likes

Maar wat is er mis met af en toe met pakjes koken?

11 likes

Ik moest ook afwassen en mijn kamer schoonhouden en helpen met de tafel dekken. Maar dat is toch geen huishoudles of kookles? Ik hoefde er niet bij te staan in de keuken ofzo, tuurlijk heb ik dingen meegekregen en net zoveel als de anderen thuis. Maar toch liet de één alles aanbranden als m’n ouders op vakantie waren en de ander niet. Van echt kookles heb ik nooit gehoord en als ik een kerel tref die niet kan koken zou ik meerdere denken wtf gast je bent 30/40 hoeveel tijd heb je hiervoor gehad.

1 like

Dan geef je toch wel zijn moeder de schuld als je het nu aan haar adres verkoopt? Maar goed, wel fijn dat je vriend heeft gekookt :stuck_out_tongue:

6 likes

ben echt allergisch voor het indebuurt concept. of ze zijn gratis parkeerplekken aan 't uitlichten of ze laten horecaondernemingen betalen om in een “de 5 gezelligste cafés!” artikel te komen - maar nee #spon is het uiteraard niet he

7 likes

Aan dit irritante filmpje:

3 likes

Is dat laatste echt zo? Of staat het er dan bij? Ik vind het altijd wel een leuke site om op de hoogte te blijven van nieuwe horeca, en zie ook wel eens dat ze op uitnodiging zijn gekomen, maar echt betalingen hmmm

Nouja ik las laatst een comment op een Facebook post door een café dat niet wilde betalen voor een vermelding in een bepaalde post… dus lijkt me wel. En sommige zaken worden ook wel erg gepusht.

Ja is echt zo! Allemaal branded content of spon

omg ik heb zo’n ongezonde hekel aan indebuurt

4 likes

Ik snap wat je bedoelt hoor! Ik heb altijd moeten meehelpen in het huishouden; dagelijks moeten opruimen (4 jongere siblings), moeten afwassen, schoonmaken,… Maar bv nooit moeten wassen/strijken. Maar dan wel het verwijt van mijn moeder krijgen dat ik niet wist hoe het juist moet :woman_shrugging: ja hallo is dat dan een skill die je standaard verkrijgt wanneer je volwassen wordt?
(ondertussen mijzelf wel aangeleerd hoor haha)

3 likes

Het verdelen van team taken bij mijn sport. Er moet een scheidsrechter komen. Teamgenoot begint er niet aan, ja euhh. Is altijd voor of na een eigen wedstrijd. En ze heeft nog niks gedaan

Hahaha mijn buurvrouw sloot ook eens zo haar post af - @ johan, @ Henk, @ Jason zonder facebook.

Jason was haar pasgeboren zoon :roll_eyes:

19 likes

Valt me tegen dan! Sommige babies zijn er nog niet uitgelanceerd en die hebben al een FB.

2 likes

dat broeken bij mij altijd strak zitten bij m’n bovenbenen maar ik altijd nog 10 centimeter over heb in m’n taille gvd

4 likes

“Hallo wereld! Hier ben ik dan :slightly_smiling_face:

1 like

Of een geboortekaartje vanuit het broertje of zusje geschreven :tired_face:

4 likes

De reclame van 1:1 dieet. Echt wie heeft dit goedgekeurd. Hoeveel mensen hebben gedacht: jaaa dit is leuk. Allemaal randdebielen die ontslagen moeten worden. En waarom zijn het ALTIJD vrouwen in die kut dieet reclames.

14 likes

Lekker spuit 11 maar deze posts brengen allemaal ergernissen over mijn moeder naar boven haha.

Als ik aan haar vroeg hoe iets moest ging ze eerst heel triomfantelijk lachen en kreeg ik een uitgebreide verhandeling over hoe makkelijk zij dat wel niet vond. Dan kon ik het vervolgens zelf uit gaan vogelen met behulp van een beetje gezond verstand en google. Als het dan lukte/goed ging vond ze wel iets wat niet goed genoeg was want het was niet op haar manier oid en als het niet lukte kwam er een ‘nou pfff dat je dat niet kan, dat is zooo simpel’.
Ik heb ook de was leren doen van (ofja ik kwam erachter dat er niet zoveel te leren viel door) mn broertje. Toen mn moeder bij mn vader wegging en verhuisde had ik geen flauw idee en mn broertje had al eens op kamers gezeten dus die heeft me in 5 min wegwijs gemaakt (grap is ook nog dat ik al eens aan mn moeder gevraagd had om me dat te leren maar ze weigerde gewoon).

Edit: oh sorry @Mimosa was niet de bedoeling om op jouw post te reageren

3 likes