Dat er weer een vriendin gaat emigreren. Gun het haar natuurlijk, maar mijn hart kan het even niet aan.
Zo absurd dit in, zeker bovenop een preutse opvoeding. Hopelijk doet ze dit niet meer!
Hahaha geweldig dit kan natuurlijk ook
Oh ik dacht volgens mij eerder dat ik die Connor wel plausibel vond (waren zij toch? Iig wel zoān macrobiotisch polyamoureus antivax stel?) maar daar kom ik nu op terug #superrelevant
Zo bedoelt ze het ook hoor, volgens mij heeft ze dus geen idee dat het eigenlijk (ook?) wat anders betekent, maar ik vind het altijd zoo raar klinken.
Misschien snap ik het niet helemaal of doorzie ik het niet goed, maar ,zeker bij zoogdieren, is een deel toch echt aangeboren? Als in, zonder vrouw(enmelk) zou het kind sterven dus de vrouw is beter uitgerust om voor het (erg jonge) kind te zorgen?
Denk zelf dat het grootste gedeelte ook nurture is overigens, maar je kan een deel nature toch niet ontkennen?
Precies, het is niet dat zoogdieren precies hetzelfde gedrag vertonen.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar paarden dan vertonen de mannelijke paarden echt heel ander gedrags dan de vrouwen, daarnaast hebben mannelijke paarden vaak een aantal andere gedragskenmerken dan vrouwelijke paarden. In de kudde zie je gewoon echt andere dingen
Maar ik geloof ook echt niet dat het bij mensen ook 100% nurture is
Al die mensen die nu even via Facebook moeten laten zien dat ze zo goed bezig zijn en hebben gedoneerd voor Australiƫ. Je kan ook gewoon aan een goed doel doneren en het niet met iedereen delen hoor.
Nee, maar ik doel op dat er van aangeboren verschil is tussen mannen en vrouwen(want hierboven werd gezegd dat alles nurture is als ik het goed begrijp).
Natuurlijk is het meer dan alleen voeden, er valt alleen weinig te zorgen als het kind uitgehongerd is⦠En uiteraard zit er een verschil tussen zogen en de complete opvoeding, een vrouw heeft aangeboren middelen om voor het kind te zorgen, maar dat betekent niet dat zij er de enige geschikte voor is maar (imo) is dat nature en kan vrouw/man rol nooit alleen nurture zijn.
Stiekem en met best wat schaamte, geef ik ook toe dat ik het liefst ook heeel graag een meisje zou willen. Niet vanwege de jurkjes, niet vanwege nagels lakken⦠Ik ben dol op Lego dus kom maar op!
Maar omdat een moeder/dochter band me gewoon heel bijzonder lijkt. Ik ga met mijn moeder winkelen, lunchen, samen mijn uitzet kopen, weekendjes weg⦠Ik denk dat je dat met een zoon echt minder hebt. Maar goed, dat komt door mijn beleving en ervaring natuurlijk met mijn moeder.
Niet dat ik ooit zulke stappen zou ondernemen, maar ergens snap ik haar gevoel wel. Ik heb me ook heel lang geschaamd (en nog steeds) dat ik best een sterkte voorkeur heb.
Edit: mocht het me ooit gegund zijn, daar ben ik me ook heel sterk van bewust.
Ik wil geen kinderen maar vroeger wilde ik een meisje zodat ik haar een super ongemakkelijk āeerste menstruatie!!!ā moment kon bezorgen. Een āeerste crusty sokā moment voor een jongen zat ik toch minder op te wachten
Ik kan gewoon geen smoothies drinken. Die dikke substantie. Als ik er aan denk, krijg ik de rillingen. Zelfs als ik er meer water of sinaasappelsap bij gooi. Echt mijn dieptepunt van de dag iedere ochtend. Maar ik blijf volhouden
Ik ook! Ik kan daar niets mee.
blergh ja. soms als ik geen zin heb om havermout te eten doe ik havermout meel in mn shake en dan voel je die stukjes zo door je mond gaan
Wow ik liep een uur geleden de sportschool in (was al verrast dat het open was ) en het was echt megadruk. Stond echt ergens in de hoek met mijn matje
Maar zelfs zoān eiwitshake vind ik supergoor. Alles dikker dan chocomel kan ik niet aan
Gewoon chocomel drinken dus. Of los fruit eten in yoghurt, waarom jezelf pijnigen?
Omdat ik me niet zo aan moet stellen Nee, maar dit is voor mij een handige oplossing aangezien mijn vriend het sowieso maakt ās ochtends en ik altijd haast heb. Ik ben van de aanpak blijven volhouden dan went het vast wel.
Dat &otherstories geen app heeft om in te shoppen!!! (Terwijl ik geen geld heb )