Vandaag erger ik me weer eens aan mijn klasgenoten. Ik heb mn P ergens anders gehaald en ik hoor echt al vanaf het begin van het jaar dat deze opleiding zoveel moeilijker is en het niveau zoveel hoger ligt. Ik heb daar nog niks van gemerkt, ik heb alles tot nu toe even makkelijk gehaald als op die andere opleiding en hoe weten zij nou wat het niveau ergens anders is als je alleen deze hebt gedaan. Maar elke keer wordt er weer gezegd dat ze het zo zwaar hebben en veel hogere cijfers moeten halen, uitgebreidere stukken moeten schrijven en de studiedruk zoveel hoger is. Dat is niet zo. Ik moest voor mijn andere opleiding stukken schrijven van 20 kantjes, ga niet janken over zes pagina’s. ‘Wij moeten een hogere score op de toets halen, daarom heb ik mijn p nog niet’, bitch ik had een 8,5 on the first try. Je hebt m nog niet gehaald omdat je niet ken rekene. Beide opleidingen zijn HBO, als je het zo zwaar vindt ligt dat miss aan jezelf. En anders ga je toch gewoon ergens een makkelijkere doen.