Waar erger je je aan #5

Ik las: " dat ik altijd een kitten bovenop mijn hoofd heb" en ik dacht: OMG LIJKT ME FANTASTISCH (even buiten beschouwing gelaten dat dat waarschijnlijk ontzettend irritant is, als dat echt zo zou zijn)

7 likes

Ik krijg dan altijd zin om terug te gaan en zo’n Pretty Woman move te doen

11 likes

Ik kwam om 16:50 bij het pakketpunt. Waren ze al gesloten :triumph: het was sowieso niet zeker of mn pakket er zou zijn. Want volgens dpd ligt het nog op het depot

Nee dat was nummer 1! Geschreven terwijl ik in de auto zat voor de winkel :ok_hand:t3:

8 likes

Dat ik laatst mijn auto naar de garage heb gebracht met een motor management klacht. Toen is er een bobine vervangen. Ze konden toen nog niet naar mijn tankindicatie probleem kijken. Daarvoor gaat mijn auto maandag naar de garage.
Rijd ik net een stuk. Weer dat motor management lampje en heel even de rode accu lamp echt meer 1 seconden. Ik word gek van deze auto. Alleen nu in januari heb ik nog garantie. Maar argghh.

Maandag breng ik de auto pas na werk naar de garage. Maarja moet nog wel op en neer neer werk. Onderhand haat ik die auto wel.

image

7 likes

Maar aan de andere kant zijn juist veel van die (bijna) sterrenrestaurants vaak buiten de (grotere) steden. Als je echt op zoek bent naar een restaurant met kaviaar e.d. (waarom in godsnaam) dan zijn er genoeg restaurants buiten de stad waar je dat kunt eten. Steak tartare staat tegenwoordig toch ook op de kaart van ieder ‘eetcafĂ©/brasserie’?

Dit is vast zo’n vent die ‘kind aan huis’ is bij cafĂ© George en vindt dat die tent minstens Ă©Ă©n ster verdient.

7 likes

Ik vind dit soort reacties altijd zo zuur. Het is voor haar bijzonder dat ze nu weet wat voor geslacht het is. Dat deelt ze vervolgens met jullie, dan kun je haar toch gewoon feliciteren.

2 likes

Ik vind het vooral zuur voor het kind. Het feit dat zijn ‘gender’ zo belangrijk is dat het ‘gerevealed’ moet worden. (Met alle verwachtingen die daar waarschijnlijk bij komen kijken. ‘Ohhh het wordt vast een echte druktemaker en we zetten hem vast op de wachtlijst voor de voetbalclub!!’)
Ik vind dat je daar best kritisch over mag zijn.

6 likes

Nou zeg

7 likes

Iemand feliciteren met het geslacht van een baby is echt absurd. Sowieso snap ik niet waarom het belangrijk zou zijn of er een vagina of piemel tussen de benen van een ongeboren vrucht zit en wat het toevoegt om dat al te weten voordat het geboren is, maar om als je het dan per se van te voren wilt weten het ook nog te moeten delen en te verwachten dat mensen je ermee feliciteren? Nee hoor, feliciteren als je hoort dat iemand zwanger is en als het kind er is is echt wel voldoende.

4 likes

Ik geloof ook niet dat er ooit iemand daadwerkelijk trek heeft in ‘champagne met kaviaar’. Klinkt eerder als het antwoord dat je krijgt als je een kind vraagt naar ‘het aller allersjiekste eten ooit’.

7 likes

Ah joh, zo hoeft het toch helemaal niet te zijn, dat er meteen dat soort opmerkingen over de voetbalclub enzo gemaakt worden. Ik wist het ook met 15 weken, gewoon zodat ik wist wat er in m’n buik groeide, vond ik leuk om te weten. Heb dit soort opmerkingen helemaal niet gekregen.

Echt hoor ik vind het zuur dat je niet even mee kunt gaan in iemands blijheid, heeft echt niet altijd met gender/stereotypering te maken.

4 likes

Dit inderdaad. Al vind ik het eerder willen weten en het delen niet eens zo gek, maar vind het wel bizar dat er een heel feest om het geslacht heen gebouwd moet worden en dat dat ook steeds normaler lijkt te zijn :upside_down_face: Mocht ik voor zoiets in mijn omgeving uitgenodigd worden is de kans dus ook erg groot dat ik daar niet bij zal zijn.

3 likes

Een gender reveal is sowieso al stereotypering sorry. Ik vind echt niet dat je daar iemand mee moet feliciteren als je daar pertinent niet achter staat. (Maar denk dat we hier gewoon fundamenteel anders over denken/het niet eens worden.)

(*Overigens begrijp ik best dat je het als ouder wil weten uit nieuwsgierigheid en met mensen deelt maar het ‘vieren als een feest’ vind ik wat anders.)

7 likes

Ja dat denk ik ook. Ik denk er echt luchtiger over (ik had geen gender reveal) dus we gaan het in deze niet eens worden. En dat hoeft ook niet.

1 like

:raised_hands:t3:

Ik snap ook gewoon nog steeds niet waar je iemand precies mee feliciteert in dit geval.

3 likes

Nou je feliciteert natuurlijk alleen als het een jongetje is die later de familienaam in stand kan houden met zijn superzaad, dat is toch een groot goed dat een felicitatie verdient. Als het een meisje is kijk je meewarig naar de toekomstige ouders en wens je ze veel sterkte bij het verwerken van deze teleurstelling.

7 likes

Ik hoop echt dat ik een interseksueel kind krijg later. Alleen dan zou ik een gender reveal doen. Heel benieuwd of iedereen dan ook zo blij feliciteert.

1 like

‘Heftig want jullie vinden roze ook niet zo’n mooie kleur toch’.

Ik heb ook echt niks met die hysterische feestjes. Je feliciteert iemand met een zwangerschap en bij de geboorte van een baby. Iemand feliciteren met jongen of meisje heb ik nog nooit begrepen :woman_shrugging:t3:

2 likes