Waar erger je je aan #5

Jaa ik maak er vaak iets heel awkward van zo van “ooh leuk! Blabla… Deze reactie had ik ook gegeven als het van het andere geslacht was hoor, het is gewoon sowieso leuk…” Ofzoiets. :sweat_smile: weet gewoon niet wat te zeggen.

1 like

Ik heb schoenen besteld en die moeten terug. Hebben die flapdrollen een a4 (met het retouradres erop) erbij gedaan dat super licht geprint is en waar ik dus geen drol aan heb. Ben echt geïrriteerd dat ik nu weer ergens een printer kan gaan zoeken of dat op mijn werk moet gaan printen (als het niet voor werk is voelt dat niet ok).

Nou als 2020 niet gezond en gelukkig is, is het niet welkom hoor!

2 likes

Ik snap je ergens wel, qua uitspraken moet ik hier soms ook voorzichtig zijn. Bij ons in de omgeving worden zulke dingen vaak gezegd of andere stereotyperingen. Maar hier wordt alles wat je zegt onder een vergrootglas gelegd. Probeer dat te omzeilen of over alle verwoordingen goed na te denken. Opent ook wel weer ogen.

Andere discussie: ben benieuwd of het verschil in interesses tussen jongetjes en meisjes anders zou zijn als je ze geheel kunt laten opgroeien zonder enkele vorm van stereotyperingvoorbeelden en gehele keuzevrijheid. Maar dit is gewoon niet te doen denk ik.

Was er niet ooit een scandinavisch stel, die hierover een video oid hadden? Voeden hun kindje compleet, in werkelijk alles, genderneutraal op, heel interessant!

1 like

Ik vind dit echt grappig maar ik ben deze persoon drie jaar geweest
Nu heb ik al opgegeven voor ik begonnen ben
Voelt goed

Maanden geleden viel er een knoopje van een blouse af en die had ik ergens neergelegd van oke ja die moet ik nog even opnieuw eraan zetten. Ik kwam steeds dat knoopje weer tegen, werd ik er weer aan herinnerd enzo, en nu wil ik dit knoopje eindelijk aan die blouse gaan zetten IS DAT GODVERGETEN KNOOPJE WEG

12 likes

Dat ik nog geen tijd heb gehad voor een oogarts afspraak. En nu op iemand sta te wachten waarvan ik 1. Niet weet van welke kant ze komt. 2 ik pas zie dat zij het is als ze op 2 meter afstand is.

Ik ben die persoon 4x per jaar :joy:

Ik zei toch ook niks over bruisende wijn en oesters en kreeft? Ik snap dat wel hoor. Maar in het geval van sommige dingen zoals kaviaar geloof ik gewoon niet dat mensen de prijs, de smaak echt waard vinden. Dat gaat meer om de status (of om de beleving/het een keer proberen). In ieder geval toch bij een bepaald soort mensen. (Mensen die het niet zouden bestellen als ze hun telefoon niet bij zich hebben voor een instafoto.) Die zouden nooit een zelfde soort product van euroshopper met dezelfde smaak kopen, als dat zou bestaan. Het heeft ook gewoon niet echt een bijzondere smaak. (Maar goed smaken verschillen dus als iemand dat wel vindt ben ik wel benieuwd.)

Ik ben bij mijn ouders en mijn moeder zegt dus zo vaak dingen waarvan ze zelf niet doorheeft dat het gek is.

Nu zit ik bijvoorbeeld een beetje te studeren voor een tentamen, maar ik kan me niet echt concentreren dus ik stelde voor om een spelletje te doen. Vraagt ze: ‘‘Kom je dan wel klaar?’’. Wat moet je daar dan mee, mijn ouders praten nevernooit over iets wat ook maar met seks te maken heeft. Ze zijn zo preuts en christelijk dat we niet eens seksuele voorlichting van ze hebben gekregen. Ik ga haar nu echt niet uitleggen dat het best vreemd is wat ze zegt en waarom dat het geval is.

9 likes

Dat er weer een vriendin gaat emigreren. Gun het haar natuurlijk, maar mijn hart kan het even niet aan.

1 like

Zo absurd dit in, zeker bovenop een preutse opvoeding. Hopelijk doet ze dit niet meer!

Hahaha geweldig dit kan natuurlijk ook

1 like

Oh ik dacht volgens mij eerder dat ik die Connor wel plausibel vond (waren zij toch? Iig wel zo’n macrobiotisch polyamoureus antivax stel?) maar daar kom ik nu op terug #superrelevant

Ik heb dat programma vorig jaar ook gezien volgens mij. Was dat ook met die apen? Ik was echt zó teleurgesteld dat de vrouwtjesapen de poppen pakten en de mannetjesapen de speelgoedauto’s. :hushed:
Daaruit bleek dan dat de verschillen toch nature zijn ipv nurture .
Maar nu denk ik wel dat die apen ook op een bepaalde manier zijn opgevoed en dat het dus ook nurture kan zijn.

Ik ben het helemaal met je eens, ik word zelf ook echt boos van zulke denkbeelden. Ik was/ ben er ook van overtuigd dat zulke dingen uitsluitend aangeleerd zijn.
Daarom zat ik bij die apen helemaal klaar van ‘nu komt het bewijs!’ Maar toen reageerden ze dus toch ‘genderbevestigend’. :unamused:
Maar inderdaad zegt dat verder niks over hoe het nu in de mensenwereld gaat of zou moeten gaan.

2 likes

Zo bedoelt ze het ook hoor, volgens mij heeft ze dus geen idee dat het eigenlijk (ook?) wat anders betekent, maar ik vind het altijd zoo raar klinken.

Misschien snap ik het niet helemaal of doorzie ik het niet goed, maar ,zeker bij zoogdieren, is een deel toch echt aangeboren? Als in, zonder vrouw(enmelk) zou het kind sterven dus de vrouw is beter uitgerust om voor het (erg jonge) kind te zorgen?
Denk zelf dat het grootste gedeelte ook nurture is overigens, maar je kan een deel nature toch niet ontkennen?

5 likes

Precies, het is niet dat zoogdieren precies hetzelfde gedrag vertonen.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar paarden dan vertonen de mannelijke paarden echt heel ander gedrags dan de vrouwen, daarnaast hebben mannelijke paarden vaak een aantal andere gedragskenmerken dan vrouwelijke paarden. In de kudde zie je gewoon echt andere dingen

Maar ik geloof ook echt niet dat het bij mensen ook 100% nurture is :grimacing:

2 likes