Waar erger je je aan #5

Kutzooi. Ik net afwassen, want staat er al sinds maandag… beetje gehaast want ik wil chillen in bed, maar ben te onrustig als het overal rommelig is.
Das ergernis 1: laat het los

Ergernis 2: te snel afdrogen i.c.m. een scherp mes = snee in vinger = bloed = pijn = huilbui = nog meer benauwdheid = boos zijn op mezelf dat ik zo dom ben om niet uit te kijken

1 like

Mijn vriend wil eerst het seizoen van de serie die we nu kijken afkijken, maar ik wil gewoon beginnen aan het nieuwe seizoen van Peaky Blinders <3

1 like

Aan dat mijn zorgpremie ineens niet automatisch afgeschreven wordt en in mijn CZ stond dat ik met acceptgiro betaal. Huh nee dat heb ik nooit gedaan haal het gvd gewoon van mijn rekening af ik wil hier niet zelf aan denken :rage:

1 like

Het is heel leuk! Ik maak vooral heel erg ‘eigen’ dingen. Omdat ik het nog niet superlang doe, is het elke keer een verrassing wat eruit komt. Maar het wordt wel steeds mooier en leuker!

2 likes

De haribo reclame

6 likes

Ik was het nog niet tegengekomen, maar ben net even op hun site gaan kijken en wat een gekkigheid zeg :o_o:

‘‘Wij geloven dat koeien niet zomaar dieren zijn. Het zijn dames. Met een karakter. En ieder hun eigen melk. Met een eigen smaak. Mijn Melk is er uit respect voor de koeien. En voor jou.’’

en

‘‘Op de boerderij is veel aandacht besteed aan een natuurlijke weide met kruidenrijk gras, bloemenranden en bomen. Hierdoor kunnen de koeien zoveel mogelijk hun natuurlijke gedrag vertonen.’’

Dat is toch gewoon een onderdeel van het natuurlijke gedrag van een koe? Die beesten willen niets liever dan ons mensen van zo veel mogelijk melk voorzien, zo onbaatzuchtig!

2 likes

Ik was een keer op bezoek bij een boerderij waar de boer helemaal trots vertelde over dat zijn beste koe 50 liter(!!) per dag gaf. Ik vond het eerder zielig om die koeien met die enorme uiers rond te zien waggelen.

1 like

Dat alles en iedereen al in kerststemming is. HOEDAN?! Ga weg.

10 likes

Bij zo’n kindernatuur programma vertelde de boerin dat de kalfjes bij de koeien weggehaald moesten worden omdat ze ze anders pijn gaan doen.
Ik word er nog woedend van dat educatieve programma’s zulke onzin delen (was een schooltv programma)

4 likes

Zou zij dat dan gezegd moeten hebben ofzo? Waarom zou een boerin anders onwaarheden over haar eigen vak verkondigen :thinking:

Over de normalisering van het gebruiken van zuivelproducten gesproken binnen het onderwijs gesproken: Ik dacht dat de tijden van ‘Melk de witte motor’ / ‘Melk is goed voor elk’ met overheidscampagnes voor het drinken van koemelk wel achter ons lagen, maar dat blijkt toch niet helemaal het geval. Op de (basis)school waar ik werk hebben ze bijvoorbeeld schoolmelk, daar stond ik echt van te kijken.

Ik had er geen idee van, maar een heleboel scholen in Nederland werken daar dus aan mee, om er voor te zorgen dat kinderen aan hun dagelijkse portie zuivel komen :face_with_raised_eyebrow: (Het is overigens niet verplicht, je kiest als ouders zelf of je kind wel of niet meedoet, maar dan nog vind ik het gek. Er is uiteraard ook geen plantaardig alternatief.)

1 like

Melk is alleen goed voor baby’s, je ziet in de natuur ook niet snel een volwassen dier nog melk drinken. Toch denken nog veel mensen dat melk echt super gezond is ofzo…

4 likes

Ik kreeg vroeger zelfs commentaar van de tandarts dat ik geen melk dronk tijdens de maaltijden. Dat zou goed zijn voor je gebit…
Heb zowel melk als karnemelk nooit te pruimen gevonden.

Ik erger me aan kleren kopen. Ik haat het. Ik haat passen, ik haat de drukte. Maar soms moet het. Zoals net.
Ben blij dat ik naar huis mag.

En ik erger me aan een vriendin. Ze loopt enorm tegen me te kutten op whatsapp om niks. En ze wil bellen om eea uit te praten maar kan niet zeggen wanneer. Doehoei…

6 likes

Ik ben hartstikke ziek, voel me zwaar ellendig maar het lukt gewoon niet om uit te rusten. Mijn man is nog nooit een hele dag met 2 kinderen geweest en dat valt wel te merken. Ben de héle tijd bij aan het springen, dan ga ik toch maar weer een luier doen of een flesje maken. Heb hem net dringend verzocht om met de oudste naar een binnenspeeltuin te gaan zodat het hier in elk geval ietsje rustiger is. En nu voel ik me hartstikke schuldig dat ik hem het gevoel heb gegeven dat ik hem weg wilde hebben :frowning: maar het is hier altijd zo’n enorme chaos en ik wil gewoon 1 dag even uit kunnen zieken

Ik houd ook niet van drukte tijdens kleding kopen. als ik ga shoppen omdat ik wat nodig heb zorg ik dat ik rond 9,30 wel in de stad ben. Dan is het zoooooo veel rustiger en heb je minstens 1,5 a 2 uur de tijd om beetje relaxed te shoppen :blush:

Misschien moeten we dan stoppen met dieren domesticeren en dat als excuus gebruiken om hun kalfjes af te pakken en melk te stelen. Het is niet alsof we als volwassen mensen moedermelk van een ander dier nodig hebben. Lijkt me een stuk diervriendelijker optie dan koeien kunstmatig insemineren, hun kalfjes afpakken, uitmelken, en dan vervolgens slappe excuses als “maar anders worden de kalfjes getrapt” te roeptoeteren. Alles om maar ons eigen wrede gedrag goed te praten. Ik vind dat heel naar.

16 likes

Ik heb dit met voicemails hahaha. Ik kan gewoon NOOIT een voicemail normaal inspreken, ik klink op de een of andere manier altijd weer alsof ik niet goed wijs ben :sob:

1 like

Aan mensen die willen facetimen.

7 likes

Ja beter idd! Ik ga volgende keer een vrije ochtend nemen. Zondag in een overdekt winkelcentrum met regen = kut!

2 likes