Waar erger je je aan #5

Bij sociale huurwoningen vragen ze vaak een inkomensverklaring (IB60) van de belastingdienst. Wanneer je nu een woning zou krijgen, lever je het inkomen in over 2018. Dit tot het moment dat het inkomen over 2019 is vastgesteld via een aanslag op je belastingaangifte.

Wat ik hiermee wil zeggen: misschien kom je dus wel in aanmerking voor de sociale huur als je in 2018 nog weinig inkomen had?

1 like

Ik had een foto in m’n insta story gepost, twijfelde al een beetje want m’n zwangerschapsmasker was goed zichtbaar. Maar ik wil me daar eigenlijk niet druk om maken, m’n dochtertje stond er cute op en eigenlijk vond ik het gewoon een leuke foto van ons samen dus toch gepost. En ja hoor, daar was een bemoeial die dacht dat het verbrand was, die me even ging vertellen dat ik wel goed voor m’n huid moet zorgen blabla. Ugh doe gewoon eens niet? Ik smeer me elke dag in en dit is gewoon mijn hoofd, thanks very much. Ze voelde zich daarna wel opgelaten, mooi zo :+1:

Mijn baarmoeder. Het lijkt wel hoe ouder ik word hoe meer pijn ik elke maand heb? Ik slik geen pil en ben dat ook niet van plan want de pijn viel altijd wel mee. Maar nu

1 like

Dat de site van de h&m gewoon al mijn favorieten die ik opgeslagen had in mijn favorieten verwijderd heeft. Staat nu ‘je hebt nog geen favorieten opgeslagen!’. Uhm, jawel? Kan nu alles weer opnieuw gaan opzoeken en opslaan

Als je pinterest gebruikt kan je beter een afgeschermd bord maken met spullen die je graag wilt hebben dan heb je dat soort problemen nooit.

Bij mij zegt hij dit ook steeds, maar als ik dan een paar keer ‘scroll’ op die pagina (op mijn telefoon) dan komen ze ineens tevoorschijn.

Ik zit in de bus en iemand schuin voor mij pakt 2 boterhammen, een pot pindakaas en een mes en begint uitgebreid haar boterhammen te smeren en eet het vervolgens heel langzaam op. Gatverdarre wat een stank. En draai alsjeblieft de deksel weer op die pot zeg, bah :face_vomiting:

11 likes

Ik zat net in een film en die was uitverkocht. Het was zo’n ‘schattig’ filmhuis waar de film werd gedraaid, maar ik paste serieus niet in de stoel. Mijn benen waren gewoon te lang en ik ben te dik. Wat een drama.

1 like

Ik was gisteren naar Loods5 en was daar nog nooit geweest. Ik vond het echt niet wat ik ervan verwacht had, was echt teleurgesteld. Maar heb toch dingen gekocht.

6 likes

Waarom was het niet wat je had verwacht? Het is echt een van mijn favoriete winkels!

Misschien is het het filiaal waar ik was, maar ik vond het heel erg onoverzichtelijk. Was op zoek naar een kast maar die hadden ze bijna niet? En je hebt beneden zo’n soort doolhof waar je helemaal doorheen moet met onduidelijke hoekjes die helemaal vol met spullen stonden (waaronder vijf verschillende soorten gouden apenbeeldjes). Ik kon er niet zoveel mee. Had het gevoel dat ik nog een deel had gemist maar ik was overal geweest.

3 likes

Ja het zijn eigenlijk allemaal shop in shops, die mogen allemaal zelf indelen hoe die ingedeeld worden. Loods5 doet daar zelf niets aan (heb er met werk een shop) dus dat kan idd wel erg chaotisch zijn. Lekker de tijd nemen en 2 rondjes doen, tweede keer zie je weer andere dingen!

1 like

Ik ben al vanaf 5 uur aan het vechten tegen de slaap :+1:t3:

2 likes

Dat ik kattenvoer en catnip speeltjes bij mijn moeder laat bezorgen, want handig

Hebben haar katten de doos opengemaakt, catnipspeeltjes eruit gehaald en toen ook maar de zak met voer opengemaakt :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

10 likes

Is het niet gek dat ik dan een jaaropgave laat zien met maar 3 maandsalarissen erop? Dan kunnen zij ook 1+1 doen en bedenken dat ik volgend jaar, wanneer het om een heel jaar gaat, er boven zit toch?

Nee je laat geen jaaropgave zien, maar een verklaring van de belastingdienst omtrent je belastbare inkomen in jaar X. Op basis daarvan (niet hoger dan de grens) wijst een woningbouwvereniging toe, ook al verdien je nu meer. Op die verklaring van de belastingdienst is ook niet te zien wat je in welke maand hebt verdiend ofzo, alleen het totaal over het gehele jaar.

Volgens mij ben je pas net begonnen met werken toch? Dus over 2018 zit je waarschijnlijk onder de grens voor sociale huur en voor 2019 straks ook. Dus dan kom je heel 2020 nog in aanmerking, omdat ze dan dus kijken naar de verklaring over 2019.

1 like

En dan maakt het niet uit hoeveel daar op staat, als het maar onder die grens is? Dat geeft hoop!

Precies! Ik heb ooit een sociale huurwoning gekregen toen ik nog studeerde, had nauwelijks inkomen. De medewerker van de woningbouw zei toen nog “ja als je straks gaat werken kom je vast boven de grens, maar daar kijken we niet naar”. Inmiddels zit ik boven de inkomensgrens, waardoor de huurverhoging voor mij een paar procent hoger is dan bij mensen met een lager inkomen.

1 like

Mijn moeder ademt zoooooooooo hard zo fucking irritant

& @rebus klopt dat ze naar het belastingformulier van 2018 kijken, maar ik moest ook m’n inkomsten vd laatste 3 maanden laten zien. Weet niet of ze je daarop mogen afwijzen voor sociale huur als dat ineens veel meer is, maar ze nemen die info dus iig mee.