Waar erger je je aan #5

Dat we de Ziggo mediabox xl niet aangesloten krijgen en steeds een foutcode krijgen. Nu komt er woensdag een monteur :disappointed_relieved: wilde gewoon chill tv kijken vanavond.

Ik wil juist geen 1000 op mijn betaalrekening (als ik het al heb). Heb het idee dat ze dat sneller leeg kunnen trekken dan je gekoppelde spaarrekening.

OMG. Mijn zus en haar man hebben net even beslist dat we dit jaar geen cadeautjes doen. Ben zo boos. Lijkt wel alsof zij het hoofd van de familie is ofzo, als zij iets beslist dan volgen mijn ouders direct. Dus mijn moeder appte net al dat zij ook geen cadeautjes meer willen. Ik heb helaas al een poster laten maken van de hond voor hun dus hebben ze pech

2 likes

Van die kleine 40km autootjes die op de veerpont gaan staan denk ik

1 like

@ellegirltalk nee daar kijken ze niet naar. Wij zaten met die belastingopgaaf echt 200 onder het max van sociale huur en dat jaar werkten we allebei fulltime dus zaten er al duizenden euro’s boven maar dat maakte niets uit :slight_smile:

Dat vind ik dan weer irritant: scheefwonen en schaarse sociale huurwoningen die bedoelt zijn voor sociaal-economisch zwakkeren bezet houden via een Maas in de wet.

18 likes

Nou dat is ook kort door de bocht. Ik ben ook een scheefwoner en wil sindsdien al doorstromen naar een koopwoning, maar de hele woningmarkt is niet tussen te komen? Ik kan net twee ton lenen, daarvoor is nauwelijks iets te koop en als er wel iets beschikbaar is, dan vallen de kopers over elkaar heen en moet je 30.000 overbieden

Het probleem zit m dan meer in de gebrekkige doorstroommogelijkheden dan in de scheefwoner die perse wil blijven.

6 likes

Anders wil ik wel die poster van jullie hond. Haha lof dat beest.

Klopt is het ook. Ik praat het dan goed voor mezelf dat we 30e stonden voor deze woning en niemand hem wou (duurste sociale huurprijs die er is, dus begon met 704 en we zitten nu na 2 jaar op 740).
Maar een hypotheek krijgen op alleen m’n vriend z’n inkomen is niet te doen (140k max), en een woning kopen ook niet. *ik ben zzper dus mijn inkomen telt niet :roll_eyes:

2 likes

Ik had het trouwens ook aan d’r gevraagd toen bij de intake dat we er dus zover boven zaten nu maar ze zeiden dat ze er alleen maar blij mee waren omdat de kans dat we betaalden dan groter was, best frappant

Ja ik ken ook veel scheefwoners en heb daar echt onwijs van kunnen balen, ook gezien ik zelf heel hard een nieuwe woning nodig had omdat m’n huidige echt niet goed was met mijn gezondheidsklachten, maar door die gezondheid dus ook nauwelijks inkomsten. Was dus afhankelijk van sociale huur maar heb echt jarennnn op woningen moeten reageren zonder succes, nu afgelopen week toevallig iets toegewezen gekregen via loting. En dan intussen een hoop mensen in m’n omgeving die al jaren fulltime werken en trots erop zijn dat ze nog steeds lekker sociaal huren. En/of het indd heel uitgekiend gespeeld hebben in die tijd en net toen ze flink zijn gaan verdienen op sociale woningen zijn gaan reageren zodat ze indd het inkomensformulier vh jaar ervoor nog konden gebruiken terwijl het totaal niet meer overeen kwam met wat ze inmiddels verdienden. Zou echt een ander systeem voor moeten komen. Hoopte omdat ik nu dus m’n inkomensspecificaties vd laatste 3 maanden naast de inkomensverklaring vd Belastingdienst moest inleveren dat er sinds kort iets aan het systeem veranderd was, maar blijkbaar toch niet dus haha.

3 likes

Ik stuur best vaak handige linkjes en relevante artikelen door vanaf mijn werkmail naar mijn privémail (want ik weiger werkmail op mijn privételefoon te zetten, het is al erg genoeg dat ik daar slack op heb staan), en heb dat dan ook echt elke keer weer :roll_eyes::joy:

Ik ergerde me vandaag aan de buschauffeur die de verwarming op standje sauna had staan, zo vies
 Wel vandaag gehoord dat we heel waarschijnlijk naar een nieuw kantoor gaan dat op 25 minuten lopen van mijn huis is, dus hopelijk vanaf volgend jaar geen last meer van stomme buschauffeurs!

1 like

Ik vind het dan weer irritant dat er amper wat te huren is voor mensen die er net boven verdienen. Ik kan geen 700/800 huur * 3 a 4x netto loon ophoesten, wat al die verhuurders wel vragen. Ik kan ook niks kopen want heb geen spaargeld. Maar moet wel m’n woning uit omdat die voor studenten bedoeld is. Dat snap ik ook, maar zou ook wel willen weten waar deze gemeente me dan wil hebben. Jij hebt het geluk dan toch dat je ouders voor huisvesting kunnen zorgen? Ik mag ook niet thuiswonen (als ik op mn 30e al bij m’n pa wil wonen Ă©n in een gat waar mijn werk op 2,5u reisafstand is) want dan wordt ouder gekort op AOW. Denk dus echt dat het straks in een doos onder de brug wordt ofzo. Ook in randgemeenten zie ik niks waar ik voor in aanmerking kom, of ik verdien te veel, ben 200e wachtende of ik verdien veel te weinig.
Word ook echt boos dat de gemeente hier dure koopwoningen neerzet waar je zo 4 kleine/normale appartementjes kwijt had gekund. Nee midden in een stad zijn enorme koopwoningen echt nodig.
Edit: trouwens vraag me af: economisch vraagstuk; straks gaat woningmarkt weer instorten, worden koopwoningen goedkoper enzo. Zullen huurprijzen dan mee dalen of zullen die zo bizar hoog blijven?

2 likes

Maar dus moeten de mensen in een sociale huurwoning die teveel verdienen maar geen koophuis kunnen krijgen in een doos wonen? Het principe staat me ook tegen, maar snap wel dat veel mensen in hun huurhuis blijven zitten.

5 likes

Ja maar als je nergens anders terecht kan met je middeninkomen, dan moet je iets toch? Ik snap dat er mensen zijn met nog minder inkomen, maar die met een midden zitten ongeveer in dezelfde positie toch? Qua woning nodig hebben. Ze hebben wel (wat) meer geld, maar er zijn geen woningen die daar bij passen.

Scheefwonen is gewoon kut. Voor de mensen die minder geld hebben maar ook voor degenen met middeninkomens die niet aan een woning buiten sociale huur geraken. Soms kan het even niet anders. Maar ga niet trots lopen verkondigen dat je met je snode plan het systeem omzeild hebt en hihi nu lekker goedkoop wonen want dan vertel ik je met liefde en plezier dat je een klootzak bent.

13 likes

Staat even los van de huizendiscussie, maar wel belangrijk om te weten denk ik: de AOW wordt niet gekort als er een kind bij in het huis komt te wonen. Eerstegraads bloedverwanten worden buiten beschouwing gelaten voor de AOW.

1 like

Voor mij dus onbetaalbaar, daar tussen zitten woningen van 800/900 euro p maand waar ze bewijs vragen van netto inkomen 3 a 4x de huurprijs. Of een hoge huurprijs van 1500 euro. Geen idee wat eisen daar zijn, daar kijk ik niet eens naar. Knap als je dat in je eentje kan betalen als 25/30er.
Maar goed, ben dus vooral boos op de beleidsmakers. En al die mensen hier in de stad die hebben gestemd voor meer koopwoningen ipv sociale huurwoningen. :@ Want ook al verdien ik daarvoor te veel, ik vind het belachelijk dat de stad enkel voor goed verdienende hoogopgeleiden wordt. Maarja, die gang is nou eenmaal gezet.

Edit: ik ken indd ook mensen die al jaaaaren (sommigen letterlijk 30) ergens scheef wonen. Dat vind ik ook van de zotte en ik zou er ook niet trots op zijn ofzo.

1 like

Echt? Dat zei m’n pa toen ik pas echt bijna met spoed m’n kamer uit werd gegooid, maar klopt niet? Niet dat dat een oplossing zou zijn, te ver van mijn werk. Dan heb ik wel een dak boven mijn hoofd maar geen baan :’)

Ik werk op dit moment met wetgeving rondom de AOW, daarom durf ik het wel zeker te zeggen. Op de website van de SVB staat dit:

“Wij noemen de meerderjarige persoon met wie u samen woont uw ‘partner’. Dit kan uw levenspartner, vriend of vriendin zijn, maar ook een broer, zus, of kleinkind. Maar niet uw eigen kind, of vader of moeder. Iemand die samenwoont, krijgt u een AOW-pensioen van 50% van het netto minimumloon.”

1 like