Het forum is idd echt mijn encyclopedie haha. Hier leer ik wel veel van.
Topo ben ik echt heel slecht in. Qua celebrities ken ik wel veel mensen van naam (lang leve buzzfeed) en ik luister veel naar radio bijvoorbeeld. Maar ik heb heel vaak of geen gezicht bij een artiest/acteur of ik ken de naam wel maar heb geen idee in welke film diegene speelt of welke muziek diegene heeft gemaakt.
Ik weet ook heel veel dingen wel, maar dat is op mijn interessegebieden: beauty, fashion en koken/bakken. En dat zijn dan weer geen algemene kennisvragen die worden gesteld bij van die quizzen op tv.
Bijvoorbeeld literatuur kan ik echt niks over zeggen. Of het moet toevallig behandeld zijn op de middelbare school. Kunst weet ik enigszins, maar ook alleen omdat ik dat interessant vind en als vak heb gehad op de middelbare. Aardrijkskunde dan weer totaal niet. Oh en oude bekende nederlanders van voor mijn tijd ken ik bijvoorbeeld ook niet.
Mijn vader weet vaak wel veel bij die quizzen op tv en soms vraag ik me dan af of dat door de leeftijd komt. Dat de vragen gaan over zijn jeugdsentiment/artiesten uit zijn tijd. En dat ik over 30 jaar wel antwoorden weet op de vragen die ze dan stellen omdat het over mijn generatie celebrities gaat. Of dat het gewoon echt een gebrek is in mijn kennis, wat ook goed kan. Misschien ben ik wel te onverschillig of zo