Wat een heerlijke rant
Sorry hoowr laat me gewoon ranten
Normaal was het alleen erg in het weekend, maar mijn buren zijn nu natuurlijk ook 24/7 thuis. Die rooklucht de hele tijd in de badkamer/keuken in mijn huis is echt verschrikkelijk Zo ranzig. Net alsof ik constant in de kroeg sta. Wel terug in 2008.
Ik werk als freelance copywriter en één van mijn opdrachtgevers heeft echt een rare manier van werken. Ik krijg per opdracht betaald maar moet constant zelf vragen of mijn teksten goed zijn. Andere opdrachtgevers betalen ofwel een vast bedrag vooraf en betalen bij wanneer de tekst langer is dan wordt dat achteraf nog uitbetaald of ik krijg na het inleveren een mailtje met hoe of wat. Bij deze blijft het stil tot ik dus zelf mail of de tekst naar wens is. Vervolgens moet ik dan zelf weer bedelen om geld. Maar nu spant het wel helemaal de kroon. Er zijn twee teksten die echt heel lang zijn en waar ik dus ook meerdere dagen aan heb zitten te werken, maar die waren niet helemaal goed. Had ook echt belabberde info gekregen dus het was allemaal gokwerk aangezien niemand me kon of wilde vertellen welke keywords er in voor moesten komen en welke specifieke info. Alleen, dat werd mij niet gewoon meegedeeld maar moest ik weer zelf achteraan mailen. Vervolgens werd er gezegd dat ik de benodigde info nog aangeleverd zou krijgen, maar inmiddels zijn we 3 weken verder en heb ik nog niks. Voel me echt genaaid want nu krijg ik dus ook niet betaald terwijl ik er wel keiveel werk aan heb gehad en moeite in heb gestoken. Tijd die ik dus ook aan andere opdrachten had kunnen besteden geef gewoon aan wat er veranderd moet worden, dan pas ik het aan en geef dan mijn geld man.
@Violoncello Wij hebben dit jaar een nieuwe docent die soms dingen niet weet (dingen die niet tot de stof behoren, maar die mensen dan toch vragen) en hij zoekt dat dan altijd op en komt er de volgende les op terug. Super netjes. Er is dus echter 1 zo’n Gerda die het steeds ‘echt niet vind kunnen dat ze zo’n jong iemand voor de klas zetten die nog zo weinig kennis heeft.’ en dat dus ook hardop zegt zodat die docent het kan horen. Ze gaat ook elke les de discussie met hem aan over iets dat ‘in de praktijk heel anders gaat!!’ Voor de oudere docenten is uiteraard te weinig respect volgens haar.
Er komt weer een migraine aanval opzetten en ik heb geen idee waarom. Heb geen stress argh. Al de tweede in een korte tijd
Ik luister deze zenders zo’n beetje de hele dag en heb het lied nog nooit gehoord! (Niet dat ik je niet geloof hoor)
Kan het liggen aan de luchtvochtigheid in huis? Of sowieso het veel binnen zitten, misschien stof of huismijt ofzo.
Ik snijd net met de kaasschaaf mijn duim in Twijfelde al aan de aankoop van dat stuk kaas. Lekker typen wordt dat zo.
Oh echt?? Ik luisterde gisteren echt tien minuten naar Radio 2 en hoorde dat nummer meteen!!
Eens! Zo irritant als van die perfect knappe mensen van die zoetsappige ‘‘je bent mooi zoals je bent’’ praatjes gaan houden of beweren dat ze echt in iedereen schoonheid kunnen zien.
Juist als je zo benadrukt dat iedereen mooi is op zijn eigen manier impliceer je dat mooi zijn dus heel belangrijk is en misschien zelfs in bepaalde mate bepalend is voor jouw waarde als persoon.
Peil
Ik heb een eerstejaarsvak met filosofiestudenten gevolgd wat gegeven werd in een volle collegezaal. Daar is wel eens een gefrustreerde oude tang op de eerste rij opgestaan en tegen de rest van de zaal gaan schreeuwen: ‘Willen jullie allemaal NU je mond houden!’. Ok, we waren wat rumoerig, maar zelfs de docent was flabbergasted haha.
Ik ben zo blij dat er geen Gerda’s tussen mijn studenten zitten maar jonge relaxte mensen die het prima vinden als ik er later op terug kom. Die het kunnen waarderen dat ik dingen eerst goed uitzoek en zo geen onzin ga verkopen. Die Gerda moeten ze gewoon achter de geraniums zitten.
Oh die soort deadline wat betreft herzieningen is wel een goeie! Ga ik voorstellen. Ook dat document, want ik denk inderdaad dat de opdrachtgever ook niet echt weet hoe of wat. Met een document is sowieso een stuk overzichtelijker dan ik nu aan info kreeg. Dat was letterlijk: stel maar een tekst op over ons bedrijf en de diensten die wij aanbieden. Onze website staat nog niet online (daar waren de teksten voor), dus info kun je vinden bij andere bedrijven.
Super raar want ik weet dus niet of hun manier van werken hetzelfde is als dat van een ander bedrijf en of hun aanbod ook gelijk is. Heb dat ook aangegeven toen, maar heb daar nooit meer iets op gehoord buiten dat ik nog info zou krijgen. Dus dan is een document waarop de opdrachtgever zelf wat kan invullen een stuk overzichtelijker.
Lost in deze situatie natuurlijk niet zo veel meer op, maar voor in de toekomst is dit zeker wel heel handig.
Thanks!
Precies. Je kunt toch ook niet alles weten. Zeker omdat het niet altijd de meest voor de hand liggende dingen zijn. Bij ons stellen mensen soms alleen maar vragen om te laten zien hoe slim ze wel niet zijn. (Ook een ergernis.)
Ik had net digitaal les en toe kwam er toevallig een term langs die vooral wordt gebruikt in het vakgebied waarin ik ben afgestudeerd. Ik moest toen best hard mijn best doen om niet de wijsneus uit te hangen omdat de term niet zo goed werd uitgelegd. Maar omdat het niet zo belangrijk was, heb ik mijn inner-Gerda kunnen temmen.
Maar een matige uitleg van een begrip is toch een ergenis van mij.
Ik vind dit een beetje denigrerend overkomen (ik had deze studie op 23 jaar al af).
Je weet niet waarom iemand op latere leeftijd gaat studeren.
Als ze jonger was geen interesse om verder te studeren, als ze jonger was het geld niet hebben om verder te studeren, iemand die een totaal andere richting uit wil en zich daarom bijschoolt en zo zullen er wel nog 100 redenen.
Migraine wordt niet veroorzaakt door stress (dat is een fabel en eigenlijk ook best een irritante want dan is het net alsof je er zelf iets aan kan doen, wat dus niet zo is). Zie dit NRC artikel bijv:
He bah vreselijk he. Het is makkelijker om een oorzaak te weten, want dan kan je er een beetje op anticiperen. Nu word je gewoon steeds overvallen
@crazyplantlady oh wat stom dat ze dat in het ziekenhuis dan zeggen! Verklaart wel waarom ik vaak zomaar overvallen wordt door een aanval