Ah neeeee, fietssleutel kwijt. M’n vriend had geen reservesleutel van dat hangslot en dat is de enige fiets waar ik hier op kan fietsen. Nu maar dat hangslot zien open te breken? Ik haaaat lopen.
Aan mezelf en mijn opgebouwde whatsapp verslaving, ik woon alleen en en sinds we thuis zitten ben ik zo verslaafd geraakt aan whatsapp omdat dat en FaceTime mijn enige vorm van contact nog is. Ik kan me dan echt gefrustreerd voelen als ik zie dat mensen (met alle recht) niet direct op mij reageren. Ik heb whatsapp maar van mijn laptop gegooid want ik krijg er niet echt positieve energie van.
ik zeg echt altijd thx hahaha en pls
maar ik zeg ook “gwn” en “wrm” dusja
Mijn irrationele angst dat ik na het parkeren vergeet mijn handrem op te zetten. Vandaag opnieuw. Ik had me geparkeerd op de parking van de supermarkt, ik sta in de lange wachtrij om binnen te mogen en ineens die gedachte, shit hé wat als ik nu mijn handrem ben vergeten opzetten? Normaal piept de auto denk ik zelfs als die niet opstaat, dus het kán niet eens.
En toch maar staan uitkijken in de rij of er niet ineens een zwart autootje naar achter bolt hé.
Oh nee, haha, dit helpt helemaal niet. Was er iets gebeurd dan of had je het op tijd door?
Parkeer je hem nooit in zijn 1 dan?
Oh echt? Ik heb geleerd bij de rijschool om hem altijd na het parkeren op te zetten, wel Belg hierzo.
In mijn stad zijn de wegen alleszins niet mooi recht dus als ik de auto zou inparkeren zonder de handrem op te zetten, dan bolt die waarschijnlijk door/naar voor/onder/achter.
Ik heb dat ook geleerd (in NL) dacht ook dat dat altijd moest, en ben ook soms bang dat ik het vergeten ben! Dat als ik terugkom de auto de straat op gerold is of tegen een andere auto aan. Soms als ik het echt vergeet rol ik zo’n gootje in die je soms op parkeerplaatsen hebt, dat is wel een goeie reminder voor me soms
Niet als je hem in z’n 1 laat staan. Tenzij het echt mega stijl is natuurlijk.
Edit: ik heb trouwens juist geleerd (in NL) om zonder handrem te parkeren voor het geval het vriest in de winter en hij vast komt te zitten.
Ja, ik heb het eens opgezocht!
Zelfs in Amsterdam, waar alle mogelijke maatregelen getroffen zijn om het te voorkomen, belanden jaarlijks rond de 50 auto’s in de gracht als gevolg van het niet aantrekken van de parkeerrem.
Nu wil ik dat volgende keer wel eens proberen om hem zonder handrem te parkeren en in de versnelling.
Waarom zou je je auto in zn 1 parkeren??
Hij moet toch gewoon in zn vrij?
Behalve als het idd vriest
Zelfs als u op een vlakke ondergrond staat geparkeerd, is dat nog steeds reden om de handrem te gebruiken. Dit voorkomt namelijk dat het gehele gewicht van de auto op z’n plaats wordt gehouden door een klein stukje metaal in de versnellingsbox. Dit stukje, ook wel bekend als de ‘parking pawl’ is slechts zo groot als een vinger en gaat naar verloop van tijd stuk. Gebruik voor de zekerheid dus altijd uw handrem!
Een college van mij had een paar jaar geleden een nieuwe auto, was toen ook de handrem vergeten met parkeren, was die auto helemaal de weg over gerold tegen een boom aan volgens mij op dag 2 dat ze die auto had.
Door jou zijn mijn vriendinnen en ik ook weer zo gaan praten
Staazj is inmiddels ingeburgerd
Nee het is of vrij + handrem of in zn 1
Ik vind mijn buren heel aardig maar ze barbecueën nu al 3 weken elke avond. Ik had niet verwacht dat ik zo’n ‘zure’ vegetariër zou worden maar ik vind ze meteen minder leuk nu ik ze elke dag vlees hoor eten.
Ik zag degene die tegenover mij woont zojuist uit het raam tuffen in dr ondergoed en daarna het gordijn dichtdoen.
Spuug je sperma lekker binnenshuis uit, gadverdamme.
Ik heb een hele mooie balk in mijn woonkamer en mijn vriend misbruikt die nou om allemaal fitness materialen aan op te hangen
Arghhh!!! Een vriend en ik hebben een gemeenschappelijke favoriete film, die op een boek is gebaseerd, en dat boek heeft hij nu gekocht. Omdat we elkaar waarschijnlijk nog heeel lang niet zullen zien, heeft hij voorgesteld me elke dag een hoofdstuk voor te lezen en heb ik het briljante idee gehad om enthousiast toe te zeggen, want “leuk voor het slapen gaan!”. Nu is de vertaling van het boek echter Engels en heeft hij een heeel sterk Italiaans accent - wat ik heel leuk en charmant vind, maar hierbij totaal niet fijn is. Nu heb ik zélf dat boek illegaal gedownloadet (wat ik echt stom vind, ik wil helemaal geen boeken illegaal downloaden!), om steeds voor zijn spraakberichtje het hoofdstuk dat eraan komt al te lezen, en luister ik alsnog dat kwartier per dag naar zijn gevoorlees omdat er wat opmerkingen tussen zitten en grappige dingetjes enzo. Heb echt het gevoel dat ik huiswerk doe.
Echt dom eigenlijk dat ik er zo mee zit maar het idee dat dit nog een maand ofzo duurt…
Gadverdamme!!! Doe dat dan effe in een zakdoekje ofzo
Wou een stukje gaan fietsen op m’n racefiets en zag toen dat ik een lekke voorband heb maar waar ik me nog het meest aan erger is dat ik zo’n loser ben die zelf geen band kan plakken en daarvoor altijd naar de fietsenmaker gaat