Mijn schoonmoeder kwam ‘even’ langs zo’n hekrl aan. Het is mijn vrije dag en nu moet ik haasten met van alles omdat ze de boel ophield. Dat even was niet 10 min maar bijna 2 uur. En ik zei al dat het niet uit kwam tegen mijn man. En doorgaan met mijn ding (sporten in de tuin en alvast koken) kon ook niet want daarvoor wil ik geen bezoek hebben.
Ik deed er zelf eerst ook aan mee maar werd er nogal moe van en wekte ook alleen maar irritatie bij me op dus ik heb besloten om het corona gedrag van anderen niet meer te beoordelen en het maakt het boodschappen doen een stuk relaxter
Iemand die ik ken heeft dr insta ineens omgetoverd tot een webshopje waar ze zelf gemaakte mondkapjes verkoopt.
Vind het ergens zo vreemd dat mensen grof geld vragen voor zoiets.
Verkoopt ze ook enkelbandjes?
Hahahahha neen. Zou wat zijn als die insta ineens weer terug komt als een mondkapjes insta
Ik word helemaal leip van een soort vogels hier in de buurt. Vorig jaar hoorde ik veel duiven, maar nu is het iets anders geworden. Ik denk merels? Maar soms is het deuntje zó precies hetzelfde de hele tijd dat ik me afvraag of een buur niet gewoon een of ander kutbandje afspeelt ofzo.
Ze beginnen ook natuurlijk als het licht is en totdat het donker wordt. Dus de hele godganse dag godverdomme.
Voor alle vogelgeluidenliefhebbers
maar ik moet zeggen dat deze vogel nog best een gevarieerd deuntje doet, in plaats van hetzelfde elke 3 seconden. Vanaf 5 uur in de ochtend
Ik vond het heel lastig om jouw opname te onderscheiden van de vogels die ik hier hoor, maar ik zou niet weten welke vogels het zijn! Hier zitten ze ook
Vogelspottervriend zegt: ‘dit is een mannetjesmerel die z’n territoriumdeuntje zingt’. Ben bang dat jouw huis dus zijn territorium is hahaha
Ik hoor dus sinds een tijdje soms geklop en geritsel op het dak, ik schrok er laatst zelf wakker van. Eerst dacht ik dat ik gek werd of dat er muizen tussen het dak zaten, maar ik zie soms vogels wegvliegen! Dus ik denk dat ze ergens op mijn dak een plekje gevonden hebben
Maar ook begrijpelijk omdat ze een aantal bomen hier onlangs hebben gekapt, dus zie zochten vast een alternatief.
Hhaahah ahhh dat is een merel! En dat is zo gezellig, dat geflierefluit
Ja hier klinkt het ook wel oké vind ik! Vaak hoor ik alleen uren lang alleen dit achter elkaar precies hetzelfde
Vooral als ik probeer te studeren/scriptie schrijven wordt ik knettergek haha
Zodra je het merkt ben je de lul en blijf je het horen
Zulke werken bij mij altijd heel goed, die je nog een soort van vastklikt. Komt heel af en toe wel eens naar beneden, maar dat is echt 1x per half jaar maximaal, en meestal dan ook nog omdat ik te onhandig/hard aan de handdoek trek die eraan hangt. Wel na het op de muur doen eerst even zo laten hangen (geloof dat 24u wordt aangeraden, maar een paar uur werkt ook gewoon) voordat je er iets aan hangt.
Ik heb die Immeln met een mandje eraan en doe het mandje niet te vol en gaat prima. Je kan ze goed zuignappen tegen de muur aan (eerst goed schoonmaken zodat ie glad is) en dan nog vastdraaien.
Heb die van mij al eeuwig en zelfs tweedehands van mijn vader gekregen, maar deze (het plaatje) heb ik via bol gevonden. Is vast ook bij de bouwmarkt/blokker/action oid te vinden.
Kun je zoiets kwijt? Ik werd ook knettergek van de zuignapjes, toen had ik het mandje aan een paar touwtjes aan de kraan gehangen, maar dan is alles altijd drijfnat, en toen heb ik zo’n uitschuifbare douchegordijnstang opgehangen met haakjes, dat werkte echt perfect.
Dat zo ongeveer ALLE beroepsgroepen nu een reclame hebben gemaakt met als boodschap wIj wERkeN dOoR, speciaal voor jou, knap he van ons. Ja heel knap, het overgrote merendeel werkt gewoon door, op wat voor manier dan ook. Soort reclamevariant van bedelen om schouderklopjes.
Ik wil een reclame waarin eikenprocessierupsen, schijtende duiven, etc in voor komen en dan ook WiJ WeRkEn DoOr.
Ah ja zonder stang wordt het lastig helaas.
Ja dit inderdaad. Een vriendin van me werkt in de zorg en die benadrukt echt om de 10 seconden dat zij wél gewoon doorwerkt. Alle respect voor mensen in de zorg hoor, maar die toon (van haar specifiek dan he) alsof de rest van Nederland een beetje thuis vakantie loopt te vieren komt echt m’n strot uit. Ze vraagt ook om de 10 seconden of we die ene serie of film al hebben gezien want ‘hihaho jullie kijken nu allemaal de hele dag Netflix toch?’ Nou nee? Groot gedeelte van Nederland werkt gewoon al dan niet fulltime maar dan thuis, en als je daar ook nog eens juf of meester bij moet zijn, met irritante buren zit of wat dan ook, het is geen vakantie :’)