Waar erger je je aan #6

Dat zegt mijn vader, o wat haat ik dat.

Mijn vader zei bij mijn ex weleens ‘fluim’

1 like

Van die mensen die op vermissingsberichten reageren met gedeeld in Groningen, Amsterdam etc.

10 likes

Joh als het ruim 30 graden wordt binnen :woozy_face: Moeten we als een soort martelaar op de tegelvloer van de badkamer wachten tot het overgaat?

Als ik het geld en de ruimte ervoor had deed ik het ook wel. En dat kan perfect bestaan naast onder andere mijn vurige wens een betonstop in te lassen in de stad en meer bomen te planten om de temperatuur te doen zakken.

15 likes

Mijn schouders en nek voelen alsof iemand aan mijn armen zit te trekken en alsof er een dag iemand van mijn schouders naar een concert heeft gekeken.

1 like

Er zijn ook veel mensen die dit dan zeggen tegen mensen die niet uit Amsterdam komen. Dat ze een nieuw appartementje hebben en zeggen ‘het is in Oost’. Waarom?

4 likes

Grap.

Oh ik voel me echt heel jong en hip en with it dat ik dit weet :grimacing:

Dat zijn toch gewoon windrichtingen. Zou je er meer aan hebben als iemand zegt ‘het is op de Tidorestraat’?

2 likes

Wat dacht je van: “in Amsterdam”. :sweat_smile:

En dan kan de volgende vraag zijn: waar dan in Amsterdam? En dĂĄn kun je zeggen: West, Oost, De Pijp, Bijlmer - weet ik veel.

19 likes

Wat @Krabsalade zegt. De meeste mensen zegt het niets.

Maar voor Amsterdammers is Amsterdam de hele wereld, ik als provinciaaltje begin mijn uitleg over mijn huis ook niet met ‘het staat op aarde’ :roll_eyes:

8 likes

Jij mag zeggen: niet in Amsterdam. Is genoeg.

10 likes

Maar dat is toch logisch, als het Amsterdammers zijn die in Amsterdam wonen :exploding_head:

1 like

Volgens mij ging het erom dat bijvoorbeeld ik, als provinciaal aan een oude bekende vraag: waar woon jij tegenwoordig? En ze dan zeggen: in West!

Of op een landelijke kamer gezocht-fb:
Kamer gezocht in Oost!

Ja dan snap ik het. Maar @Nefertiti zegt dat mensen dit ook tegen mensen die niet uit Amsterdam komen zeggen. Ergo: de eerste mensen komen en wonen wel in Amsterdam. Dan vind ik het niet raar om je nieuwe wijk aan te duiden met een windrichting.

Nouja voor mij is de informatie ‘in Amsterdam’ voldoende als niet-Amsterdammer. Als je weet dat iemand in Den Bosch woont heb je toch ook niks aan ‘ik heb een nieuw appartement in Zuid’.
Amsterdam is echt niet zo’n wereldstad dat heel Nederland het verschil tussen Oost en West weet.

21 likes

Haha ja dit inderdaad. Ik zie dit fenomeen ook zo vaak langskomen en vind het ook typisch iets voor amsterdammers haha

Ik mag hopen dat heel NL het verschil tussen oost en west weet

2 likes

Maar wat voegt het toe?

1 like

Haha ja dit. Ik weet echt niet hoe het er in West uit ziet en hoe in Oost, waar je dan dichtbij woont, of wat juist ver weg is, het zegt me echt niks. :sweat_smile:

4 likes