Waar erger je je aan #6

Ik erger me echt mateloos aan mijn buurtjongetje. Hij is nu denk ik 9 maanden (schatting). En hij gilt letterlijk iedere ochtend alles bij elkaar. Het is niet alsof hij huilt maar het is echt schreeuwen. Zijn slaapkamer grenst aan mijn slaapkamer dus ik zit nu iedere ochtend rond half 7 recht op in bed.

Ik wil nu eigenlijk bij mijn buren aanbellen en zegge dat ik er last van heb, maar ik weet niet of dat überhaupt wat zou uithalen en ik ken ze eigenlijk helemaal niet dus is misschien ook wel gek (ik woon in een appartement).

Super irritant is dat! Ik weet niet of ik er iets van zou zeggen, want als ouders heb je dat nou eenmaal niet helemaal in de hand en het is meestal ook maar een fase van zo’n kind. Tenzij ze hem echt een kwartier laten schreeuwen (dan zou je wel zoiets kunnen vragen van: ik snap dat je er niets aan kan doen dat je zoontje schreeuwend wakker wordt, maar doordat hij zo lang schreeuwt word ik wakker dus is het misschien mogelijk om hem iets korter te laten schreeuwen) of het raam open staat bijvoorbeeld (dan zou ik wel vragen van kan je het raam dichtdoen haha).

3 likes

Mijn vriend had dit ook en die mensen hebben de kinderkamer verplaatst… maar kan me voorstellen dat maar weinig mensen dat doen :joy:

2 likes

Heel soms vind ik wel dat mensen te ver doorschieten bij het behandelen van huisdieren op leeftijd en verschilt het soms ook per huisarts hoe zij daar in staan. Maar daar zeg ik dan nooit wat van (en dat heeft ook geen betrekking op jouw specifieke situatie). En zeker met pijn vind ik dat je wel je verantwoordelijkheid hoort te nemen als baas. Hopelijk heb je het gauw achter de rug en valt de eigen bijdrage nog mee.

Haha nee gewoon slecht in nederlands en door mijn opleiding praat ik eigenlijk alleen maar engels😅

3 likes

Ik was net in de supermarkt en er stond een jongen bij de avocado’s. Nou kan gebeuren, ik snap ook wel dat je met je ogen even wilt zoeken naar de juiste avocado en er dan een paar aanraakt. Maar die jongen heeft letterlijk alle avocado’s aangeraakt, waaaroooomm. Ook op een heel wanhopige manier door die avocado’s graaien, alsof hij per se de beste moest hebben. Ik wilde bijna vragen of hij het expres deed.

Dat ben ik met je eens hoor. Ik zou bepaalde behandelingen ook niet doen als de kwaliteit van leven daar niet perse beter van wordt. Ook omdat je een dier het hoe en waarom niet uit kunt leggen.

De keuze bij onze hond toen was of opereren met een kans dat ze zou overlijden tijdens de operatie of in laten slapen. De dierenarts (waar ik echt vertouwen in heb dat ze eerlijk is) gaf aan dat de operatie dan wel een risico was maar dat ze snel daarna weer vrolijk en “gezond” zou zijn, dus was de keuze voor ons snel gemaakt. En het is inderdaad precies wat je zegt, prima dat je dat niet begrijpt of niet zou doen maar hou dan gewoon lekker je mond. En doe niet alsof wij ontzettend stom zijn dat wij dat wel doen.

Dankjewel. Ik hoop vooral dat het herstel goed verloopt. Rust houden met een blije pup van 4 maanden om je heen zal best een opgave worden :joy:

@Papegaaiduiker ik zou daar ook heel veel moeite mee hebben. Al kan ik ook wel begrijpen dat niet iedereen dat geld zomaar heeft liggen. Wij trouwens ook niet, haha.

Mijn ongesteldheid is opeens heftig? Irritant zeg.

Mannen die naar mn cupmaat vragen. Waarom vraag je dat als je toch geen idee hebt wat ik zeg… ik zou bij wijze van A 50 kunnen zeggen en dan roepen ze nog " Woooow zooo groot pfff"

21 likes

Een vrijdagmiddag waarop ik eigenlijk om vier uur wil beginnen met een pilsje maar in werkelijkheid nog tien dingen naar me toe geslingerd krijg die NU af moeten :crazy_face:
Misschien kan het ook met een pilsje trouwens maar toch lekkerder als je die ongestoord kan drinken

2 likes

Oh zo herkenbaar! Ik zat me net te verheugen op mijn glas rosé, waarvoor ik eerder vandaag speciaal in de rij bij de supermarkt heb gestaan, maar nu komen er opeens allemaal mails mijn kant op. Leave me alone. De hele week had ik niets te doen dus nu hoef ik niet opeens iets te doen te hebben :o_o:.

1 like

Bij pillen inslikken kan je beter je hoofd voorover doen. Dan zet je het open. Bij achterover knel je het juist af.

Er zit al de godganse dag een kraai heel irritant te kraaien ergens op een dak hier. GA WEG!

Dit is een van de hoofdreden waarom ik het niet ben geworden. Zou teveel dieren zelf willen houden en niet terug geven.
Of meehuilen als ze ingeslapen moeten worden bijvoorbeeld. Maar misschien wordt je daar wel gehard in.

1 like

mijn vader praat echt op een extreme boomer manier :weary: Hij noemt mijn vriend ook steevast mijn ‘mannetje’. Vreselijk

18 likes

Erger me dood aan alle webshops/merken etc die steeds live gaan op instagram. Ontvolgen, byeee.

2 likes

m’n universiteit heeft wekelijks een ‘student takeover’ waarin een student de volgers een dag ‘meeneemt’ op instagram

hebben ze vandaag iemand die een stuk of 5 stories wijdt aan dat ze alleen ontbijt als het ontbijt er mooi uitziet en het echt ‘food designen’ noemt en dan ook een poll erbij met betrekking tot onbijt met enkel de twee keuzes “that looks good! & i don’t do breakfast”

dit lijkt me niet precies iets wat een universiteit hoort te verspreiden

3 likes

Dit lijkt me niet hoe we verspreiden schrijven als we aan een universiteit studeren

tenzij je dyslectisch bent en dan voel ik me nu heel slecht en verweider ik het meteen

3 likes

hahahahaah oeps nee ben niet dyslectisch maar schrijf heel vaak per ongeluk dingen zoals ze klinken in mijn hoofd

6 likes

Ook als je niet dyslectisch bent en studeert mag je taalfouten maken hoor

23 likes