Maar voor Amsterdammers is Amsterdam de hele wereld, ik als provinciaaltje begin mijn uitleg over mijn huis ook niet met ‘het staat op aarde’
Jij mag zeggen: niet in Amsterdam. Is genoeg.
Maar dat is toch logisch, als het Amsterdammers zijn die in Amsterdam wonen
Volgens mij ging het erom dat bijvoorbeeld ik, als provinciaal aan een oude bekende vraag: waar woon jij tegenwoordig? En ze dan zeggen: in West!
Of op een landelijke kamer gezocht-fb:
Kamer gezocht in Oost!
Ja dan snap ik het. Maar @Nefertiti zegt dat mensen dit ook tegen mensen die niet uit Amsterdam komen zeggen. Ergo: de eerste mensen komen en wonen wel in Amsterdam. Dan vind ik het niet raar om je nieuwe wijk aan te duiden met een windrichting.
Nouja voor mij is de informatie ‘in Amsterdam’ voldoende als niet-Amsterdammer. Als je weet dat iemand in Den Bosch woont heb je toch ook niks aan ‘ik heb een nieuw appartement in Zuid’.
Amsterdam is echt niet zo’n wereldstad dat heel Nederland het verschil tussen Oost en West weet.
Haha ja dit inderdaad. Ik zie dit fenomeen ook zo vaak langskomen en vind het ook typisch iets voor amsterdammers haha
Ik mag hopen dat heel NL het verschil tussen oost en west weet
Maar wat voegt het toe?
Haha ja dit. Ik weet echt niet hoe het er in West uit ziet en hoe in Oost, waar je dan dichtbij woont, of wat juist ver weg is, het zegt me echt niks.
Ik had ergens eens gelezen dat bij ons in Europa airco in huizen helemaal niet ingeburgerd is, omdat wij niet zulke extreem warme temperaturen hebben zoals bv in Azië en sommige delen van Amerika. Maar omdat we dus nu te maken krijgen met de klimaatopwarming en steeds warmere zomers zullen hebben, was hij overtuigd dat airco’s in huizen wel de standaard zal worden.
WAAROM cropped insta m’n foto’s op m’n story zonder dat te vragen!? Dan post ik iets. Ziet er gewoon normaal uit. En dan kijk ik opnieuw, is die foto ineens helemaal ingezoomd
Insta vind jou sexyer van dichtbij
Meestal word ik op slinkse wijze juist van de foto gecropped dus ik denk dat ik andere conclusies moet trekken
Ik heb 3 uurtjes geslapen en daardoor heel weinig geduld. En dan heb ik een dreumes die de hele nacht/dag al krijst en koorts heeft.
IK KAN NIET MEER.
Waarom ik mijn haarelastieken kwijt raak. Het zijn niet eens bobbypins
Godverdomme soms wil ik mijn vriend echt in time-out zetten ofzo. We zitten opnieuw met geluidsoverlast en omdat mijn vriend te lui was om 15 stappen extra naar de slaapkamer te zetten om dáár het raam open te trekken en te luisteren, heb ik een verkeerde locatie doorgegeven aan de politie
Komt hij net toch in de slaapkamer luisteren “oh ja nee je hebt gelijkt. Nja ik ben jouw second opinion toch helemaal niet.”
Makker. De hoek in voor 10 minuten.
Edit: heb 'm 20 minuten genegeerd en toen heeft ie sorry gezegd De time-out werkt altijd
Of je gaat even 10 seconden na een discussie direct iemands social media checken???