Waar erger je je aan #6

flauw!

Like voor herkenning. Ik ben nu een paar dagen vrij en ben hier nog meer aanwezig dan ik al was. :sweat_smile:

1 like

Dit was echt mijn nieuwe favo account :sob:

1 like

Ik heb nog nooit mensen aan de deur gehad maar ik heb ook niet de ervaring dat als ik zeg geen interesse te hebben dat ik dan met rust wordt gelaten. Een paar jaar geleden ging ik bv elke avond met buikpijn naar bed omdat ik niet wist hoe ik mijn huur moest betalen. Ik werkte heel veel en verdiende geen moer en ging soms ook met honger slapen. Dus ik zeg eens tegen zo een werver: sorry maar ik heb het geld er niet voor, hoe graag ik het ook wil. Zegt hij: ja dan laat je toch dat biertje op vrijdag staan? 
pardon? waar haal je het lef vandaan zoiets te zeggen?

Ik snap dat wervers en dergelijke ook maar hun werk doen, maar ik vind het een van de irritantste beroepsgroepen ever.

19 likes

Hahaha ja ieder zn ding toch? Als je het werk zelf hebt gedaan denk je er gewoon anders over. En je onderste vraag, bij bijna alle goede doelen krijg je pas bonus als iemand drie maanden doneert en de daglonen zijn heel laag, ik ben daar heel eerlijk in!

Ah @Westwood wat verdrietig om te lezen, het raakt me echt. Wat klote dat je dat mee hebt moeten maken.

3 likes

iemand probeerde mij laatst op het station te werven met “al mijn collega’s hebben vandaag al wel iemand geworven en ik nog niet dus alsjeblieft”

:sob::joy:

10 likes

Ah lullig :frowning: maar zulke dingen leer je om te zeggen. Niet elke werver kan goed aanvoelen wat wel en niet ongepast is. Heel kut wel zeg

1 like

Ja dat had ik ook niet verwacht hoor. En nogmaals, ik snap echt dat iedereen gewoon zijn werk moet doen en iedereen doet wat om geld te verdienen en daar heb ik alleen maar respect voor. Maar oh my got, nee is nee T_T. Ik ben denk ik ook extra geërgerd erdoor omdat ik een eenling ben die gewoon met rust gelaten wil worden, maar dat is natuurlijk niet aan mijn neus te zien haha.

1 like

Omg wervers, nee. De meisjes laten me meestal wel met rust als ik vriendelijk glimlach en nee zeg, maar al die rotjochies die denken me wel effe rond hun vinger te winden ofzo? :o_o:

Ooit had ik zo’n oetlul die naast me kwam lopen met zijn fucking klembordje, piepjong echt, ik denk net 18. Spreekt hij me aan met “dag jongedame”. Pardon? Excuseer? Ik heb toen ook wonderbaarlijk vlotjes “het is mevrouw, snotneus” geantwoord.

Mocht de nuance in Nederlands-Nederlands wegvallen, in het Vlaams is jongedame iets wat alleen lieve opaatjes mogen zeggen.

Maar da’s dus sowieso wel een ergernis van me. Wie duidelijk ouder is dan jijzelf, spreek je aan met mevrouw.

30 likes

Een puist op mijn lip die zo pijn doet. Argh

Ik vind vooral de wervers vervelend die je een schuldgevoel aanpraten. Als je nee zegt dat je dan een reactie krijgt in de trant van oh dus u geeft niet om het milieu/verhongerende kinderen/dieren in nood.

7 likes

De raarste openingsvraag van een werver die ik ooit heb gehad was “zou je mij een hand geven als je wist dat ik homo was?”.

Ben echt flabbergasted zonder iets te zeggen doorgelopen. Wat is dat nou weer voor flutvraag?

7 likes

Het vervelendste aan wervers (en eigenlijk ook daklozen) is dat ik nu altijd op m’n hoede ben als iemand me aanspreekt. Ik vind dat echt stom want wie weet wil iemand gewoon de weg weten ofzo, maar mijn brein gaat direct van ‘ok is dit iemand die geld wil? Zo ja, wegwezen’

9 likes

Collectanten krijgen altijd wel een euro meestal zeg ik nee sorry heb geen losgeld maar tegenwoordig hebben ze ook een pinautomaat :sob::joy:

Wervers vind ik vaak onbeschoft vooral het meelopen als je al zegt nee geen interesse. " Ja maar hier kan je echt geen nee opzeggen "

2 likes

Vorige week stond hier ook een werver en toen ik uitlegde dat ik nu de financiĂ«le middelen niet heb reageerde hij er eigenlijk heel aardig op. De ‘dan drink je toch een biertje minder’ opmerking heb ik een paar jaar geleden ook wel eens gehoord. Daar kan ik nog boos om worden. Misschien was toentertijd dat ene biertje in de kroeg wel mijn enige uitstapje.

Ja dat is zo’n techniek dat ze eerst een kleine vraag stellen waar je ja op antwoordt, zodat ze daarna een grotere vraag kunnen stellen (zoals of je lid wil worden). Ik zeg gewoon altijd nee op die vragen, dan zijn ze te verbaasd dat je niet van dieren houdt/tegen homorechten bent/wat dan ook en in die tijd dat ze dat moeten verwerken ben je al doorgelopen! Of zeggen dat je 12 bent, werkt ook altijd goed.

5 likes

ik ben er een keer ingetuind toen iemand zei ‘mag ik je wat vragen? weet je hoe laat het is?’ en ik (opgelucht dat het geen werver is) ‘ja 3 uur’. hij: ‘o want voor het OERWOUD IS HET 5 VOOR 12’

naaaah

86 likes

“Sorry, ben op proefverlof”

15 likes

Hoestbuien terwijl ik les moet geven. Hallo lichaam, vanochtend was er nog niks aan de hand kan dit niet wachten tot mijn pauze. :rage: