Waar erger je je aan #6

Heel herkenbaar en ik denk dat hier ook de basis van mijn ergernis in ligt. Op school was ik die nerd die hield van gamen en fantasy. Nu zijn dezelfde mensen die mij toen pestten om A Song of Ice and Fire fan van Game of Thrones :face_with_raised_eyebrow: Ook Harry Potter is nu geaccepteerd en cool.
Ik vind het dus lastig met zo’n bandlogo rond te lopen zonder fan te zijn van de band. Het is op zich geen big deal en de band verdient ook aan het shirt, maar toch…het voelt dubbel.

@VickyViolence Ik juist door vreemden. Al meerdere keren en vooral in de kroeg. Ze gebruiken het vaak als gespreksopener

2 likes

Een flink aantal vrienden van me nemen de laatste tijd een of twee katten (door verhuizingen en samenwonen, niet door corona). Naast dat ik allergisch ben voor katten en ik dus eigenlijk niet meer bij die vrienden thuis wil komen, vind ik het vooral ook echt ontzettend irritant dat er nu allemaal foto’s van die kittens in de groepsapp geplaatst worden. Ik vind katten namelijk ook gewoon niet zo leuk en heb helemaal geen interesse in die foto’s.
En iedereen steeds reageren met ‘ah zo lief’ ‘ah zo schattig’. Ah rot op.

13 likes

Ik erger me aan mijn parkeerboete terwijl ik heel goed weet dat ik fout zit want je mag hier in de straat maar 2 uur parkeren. Die van mij staat er gewoon permanent na werk en studie dus het is al een wonder dat ik niet meer boetes heb gehad (al controleren ze dus zelden). Maar er zijn buiten deze straat nauwelijks parkeerplekken in de buurt en alle parkeerplaatsen zijn structureel bomvol dus ja ik heb ook niet heel veel andere keus tenzij ik elke keer een half uur rondjes ga lopen rijden tot er ergens een plekje vrijkomt :expressionless:

3 likes

Hier nog steeds niet! Dacht het gisteravond wel, want ging sporten en durfde niet zonder tampon en nja tmi maar die was ook niet leeg bij thuiskomst. Maar nu gewoon weer hele dag niks?

Ik had een tekenaar gemaild, omdat ik zijn werk heel mooi vond en het te koop is in reproductie. Ik had een spelfout gemaakt in zijn voornaam (1 letter) en ik kreeg een super ‘lollige’ mail terug, met een verzonnen naam voor mij om mij op de vingers tikken. Mooi dat ik zijn werk niet ga kopen.

30 likes

ik durf mn bandshirts bijna niet eens meer aan omdat ik lang blond haar heb en er dan al snel uitzie als een instakutje terwijl ik de muziek wel echt al mn hele leven leuk vind.
Draag ze ook eigenlijk niet vaak meer. :sweat_smile:

5 likes

Ik erger me aan een stel merels die mn fietszadel steeds onderkakken.
Krijg het er amper vanaf :triumph:

Ik snap wel dat het heel kwetsend kan zijn als je vroeger uitgelachen werd om iets dat nu hip is. Aan de andere kant is het misschien ook leuk dat je je hobby nu met meer mensen kunt delen toch? (Misschien niet met de mensen die je vroeger belachelijk maakten maar wel met anderen.)

Overigens vind ik het wel echt een afknapper als bands (vooral bands die anti-kapitalistisch pretenderen te zijn) hun logo verkopen aan een fast fashion keten, maar dat leg ik meer bij de band dan bij de dragers.

Al zijn die shirts zijn natuurlijk oorspronkelijk bedoeld om te laten zien van welke muziek je houdt en om een band te supporten dus moet je als drager niet raar opkijken dat iemand er dan met je over komt praten.

6 likes

Voice messages op WhatsApp. Vind ik gewoon heel irritant en ik luister ze dan ook uit principe niet.

10 likes

Wat stom zeg van hem, geen nieuwe klant voor hem. Lekker dom.

2 likes

Collectanten met tablets ipv een collectebus.
Ik snap dat het ivm corona niet handig is om nu met een bus te lopen maar ik ga geen machtiging afgeven die dan ook weer opgezegd moet worden. En gegevens achterlaten wil ik ook niet.
Hoe de hartstichting het had opgelost vond ik veel beter; een folder met QR-code die je naar een tikkie leidde.

En het is helemaal irritant als ze dan ook nog heel vasthoudend zijn “ja maar mevrouw ik kan het heel snel uitleggen en het is zo geregeld”.

2 likes

Dat zijn geen collectanten, je wordt daarmee donateur. Andere tak van sport dus

Boeiend wat anderen ervan vinden. Doe gewoon lekker aan als ze comfy zitten :blush:

2 likes

Oké. Vind ik ook irritant, wil dat soort beslissingen niet aan de deur maken.

2 likes

Snap ik!

Hoe noem je eigenlijk mensen die donateurs proberen te krijgen aan de deur, en zijn daar regels voor? Sinds vrijdag was net nummer 3 al, “voor Corona in het buitenland”. Vind het wel veel in korte tijd.

Wervers noem je dat meestal. Het grootste bedrijf mag sinds vorige week weer aan het werk (met anderhalvemetermaatregelen) dus er wordt nu inderdaad heel veel gelopen. Er zijn zeker regels, je mag maar 1x per 12 weken een team ergens heensturen. Je kan CBF bellen of DDDN.

Ah dat verklaart. En omdat ik thuiswerk zie ik ze ook nog allemaal.
Misschien toch maar eens zo’n Ring deurbel nemen, dan kan ik ze afwimpelen zonder open te doen. :slight_smile:

Dank voor de info!

1 like

No problem! Je kan ook een sticker bestellen met geen colportage trouwens!

3 likes

Hahaha die nemem we vaak niet serieus