Waar erger je je aan #6

Ja soms wel. In het donker zie je dit ook niet tenzij er echt een goeie lamp naast de deur hangt. @HvO ik deed dat niet, maar we zouden hier in principe wel mogen aanbellen, met de stickers van de gemeente mag dat dus absoluut niet. Maar ik bedoel met serieus nemen meer dat we om dit soort stickers altijd smakelijk lachen

3 likes

Dan zou ik echt een emmer water uit mijn raam gooien. Dan word je al gedwongen zo een foeilelijke deur te nemen en dan werkt ie geeneens.

24 likes

Wat naar zeg!
Hier was een folder van de hartstichting, met een QR-code. Dat was allemaal koosjer gelukkig. Ik doe het ook alleen van de grotere en bekendere goede doelen.

Dit had ik ook! Was het toevallig van een artsenorganisatie? Wat een lang verhaal en gezeik aan de deur. Ik heb ook opgezegd en ga de eerste storting storneren.

1 like

Ik geloof het wel, en vorige week het Liliane-fonds?
Maar zodra ik door heb dat het een werver is luister ik nog maar half. Omdat ik dan woorden aan het zoeken ben, om het niet al te bot maar ook niet al te onzeker af te kappen.
Er zijn mensen die direct ‘geen interesse’ zeggen en de deur dicht doen, maar dat durf ik op de een of andere manier niet.

3 likes

Voor een werver zelf is het fijner als je het meteen zegt, dan kunnen we door naar de volgende deur! Misschien helpt dat je

1 like

En dan gewoon ‘sorry geen interesse’? Of is dat onbeschoft?

:weary: Ik erger me nu ook aan mezelf. Heb de verkeerde inktcartridges besteld. Doei 40 euro.

Ik vind het echt stom dat het instagram account van het realitymuseum moet stoppen vanwege copyright claims. Eerst zat het Rijksmuseum al te zeuren dat het account oorspronkelijk het rijksrealitymuseum heette, en nu dit. :angry:

17 likes

Helemaal niet onbeschoft! Het is Vervelender als wij ons hele verhaal hebben gedaan en je dan nee zegt hahaha dus als je iemand echt wil dwarszitten moet je dat doen

2 likes

Mijn moeder had precies deze sticker op onze voordeur geplakt en het werkte eigenlijk hartstikke goed. Nu zijn we verhuisd en wordt vaak aangebeld door wervers e.d. Ik mis die sticker stiekem wel haha.

2 likes

Mijn collega’s gingen juist altijd bij die deuren, omdat zulke mensen minder wervers langs krijgen en als je het verhaal een beetje verdraait(of gewoon een leuk praatje houdt) mensen dan gerust inschrijven!

flauw!

Like voor herkenning. Ik ben nu een paar dagen vrij en ben hier nog meer aanwezig dan ik al was. :sweat_smile:

1 like

Dit was echt mijn nieuwe favo account :sob:

1 like

Ik heb nog nooit mensen aan de deur gehad maar ik heb ook niet de ervaring dat als ik zeg geen interesse te hebben dat ik dan met rust wordt gelaten. Een paar jaar geleden ging ik bv elke avond met buikpijn naar bed omdat ik niet wist hoe ik mijn huur moest betalen. Ik werkte heel veel en verdiende geen moer en ging soms ook met honger slapen. Dus ik zeg eens tegen zo een werver: sorry maar ik heb het geld er niet voor, hoe graag ik het ook wil. Zegt hij: ja dan laat je toch dat biertje op vrijdag staan? …pardon? waar haal je het lef vandaan zoiets te zeggen?

Ik snap dat wervers en dergelijke ook maar hun werk doen, maar ik vind het een van de irritantste beroepsgroepen ever.

19 likes

Hahaha ja ieder zn ding toch? Als je het werk zelf hebt gedaan denk je er gewoon anders over. En je onderste vraag, bij bijna alle goede doelen krijg je pas bonus als iemand drie maanden doneert en de daglonen zijn heel laag, ik ben daar heel eerlijk in!

Ah @Westwood wat verdrietig om te lezen, het raakt me echt. Wat klote dat je dat mee hebt moeten maken.

3 likes

iemand probeerde mij laatst op het station te werven met “al mijn collega’s hebben vandaag al wel iemand geworven en ik nog niet dus alsjeblieft”

:sob::joy:

10 likes

Ah lullig :frowning: maar zulke dingen leer je om te zeggen. Niet elke werver kan goed aanvoelen wat wel en niet ongepast is. Heel kut wel zeg

1 like