Waar erger je je aan #6

Ja dat had ik ook niet verwacht hoor. En nogmaals, ik snap echt dat iedereen gewoon zijn werk moet doen en iedereen doet wat om geld te verdienen en daar heb ik alleen maar respect voor. Maar oh my got, nee is nee T_T. Ik ben denk ik ook extra geërgerd erdoor omdat ik een eenling ben die gewoon met rust gelaten wil worden, maar dat is natuurlijk niet aan mijn neus te zien haha.

1 like

Omg wervers, nee. De meisjes laten me meestal wel met rust als ik vriendelijk glimlach en nee zeg, maar al die rotjochies die denken me wel effe rond hun vinger te winden ofzo? :o_o:

Ooit had ik zo’n oetlul die naast me kwam lopen met zijn fucking klembordje, piepjong echt, ik denk net 18. Spreekt hij me aan met “dag jongedame”. Pardon? Excuseer? Ik heb toen ook wonderbaarlijk vlotjes “het is mevrouw, snotneus” geantwoord.

Mocht de nuance in Nederlands-Nederlands wegvallen, in het Vlaams is jongedame iets wat alleen lieve opaatjes mogen zeggen.

Maar da’s dus sowieso wel een ergernis van me. Wie duidelijk ouder is dan jijzelf, spreek je aan met mevrouw.

30 likes

Een puist op mijn lip die zo pijn doet. Argh

Ik vind vooral de wervers vervelend die je een schuldgevoel aanpraten. Als je nee zegt dat je dan een reactie krijgt in de trant van oh dus u geeft niet om het milieu/verhongerende kinderen/dieren in nood.

7 likes

De raarste openingsvraag van een werver die ik ooit heb gehad was “zou je mij een hand geven als je wist dat ik homo was?”.

Ben echt flabbergasted zonder iets te zeggen doorgelopen. Wat is dat nou weer voor flutvraag?

7 likes

Het vervelendste aan wervers (en eigenlijk ook daklozen) is dat ik nu altijd op m’n hoede ben als iemand me aanspreekt. Ik vind dat echt stom want wie weet wil iemand gewoon de weg weten ofzo, maar mijn brein gaat direct van ‘ok is dit iemand die geld wil? Zo ja, wegwezen’

9 likes

Collectanten krijgen altijd wel een euro meestal zeg ik nee sorry heb geen losgeld maar tegenwoordig hebben ze ook een pinautomaat :sob::joy:

Wervers vind ik vaak onbeschoft vooral het meelopen als je al zegt nee geen interesse. " Ja maar hier kan je echt geen nee opzeggen "

2 likes

Vorige week stond hier ook een werver en toen ik uitlegde dat ik nu de financiële middelen niet heb reageerde hij er eigenlijk heel aardig op. De ‘dan drink je toch een biertje minder’ opmerking heb ik een paar jaar geleden ook wel eens gehoord. Daar kan ik nog boos om worden. Misschien was toentertijd dat ene biertje in de kroeg wel mijn enige uitstapje.

Ik vind wervers echt triest. En het interesseert me vrij weinig wat iemand daarvan vindt. Is voor mij niet veel anders dan die bloedtesten bijvoorbeeld. Je probeert gewoon in te spelen op emoties van mensen. En je moet sowieso niet ongevraagd in mijn personal space komen.

48 likes

Ja dat is zo’n techniek dat ze eerst een kleine vraag stellen waar je ja op antwoordt, zodat ze daarna een grotere vraag kunnen stellen (zoals of je lid wil worden). Ik zeg gewoon altijd nee op die vragen, dan zijn ze te verbaasd dat je niet van dieren houdt/tegen homorechten bent/wat dan ook en in die tijd dat ze dat moeten verwerken ben je al doorgelopen! Of zeggen dat je 12 bent, werkt ook altijd goed.

5 likes

ik ben er een keer ingetuind toen iemand zei ‘mag ik je wat vragen? weet je hoe laat het is?’ en ik (opgelucht dat het geen werver is) ‘ja 3 uur’. hij: ‘o want voor het OERWOUD IS HET 5 VOOR 12’

naaaah

86 likes

“Sorry, ben op proefverlof”

15 likes

Hoestbuien terwijl ik les moet geven. Hallo lichaam, vanochtend was er nog niks aan de hand kan dit niet wachten tot mijn pauze. :rage:

Iemand vroeg eens aan me ‘wat vind je van kanker?’

Ik had echt iets van ‘kankergaaf’ willen zeggen maar ik was te flabbergasted.

Ik haat wervers ook, er zullen weinig personen zijn die echt om het goede doel geven. Het zijn ook allemaal van die popie jopie’s. Ik zat ook een keer rustig ergens te wachten en een patatje te eten en toen kwam er ook iemand naast me zitten. Doe gewoon niet. Lopend kan ik ze wel afwimpelen, maar niet als ik ergens zit.

Ik heb me ook een keer aangemeld op een festival nadat ik wat gedronken had en duizend keer had gevraagd of het eenmalig was. Na het tekenen kwam de aap uit de mouw: ik moest wel even bellen dat ik wilde stoppen met doneren. Dat is in mijn ogen niet eenmalig.

Ik heb ook gewoon nog nooit een leuke, positieve ervaring gehad met een werver.

12 likes

Ze stonden in Utrecht er ook een keer voor iets m.b.t. homoseksualiteit en toen ging die jongen een sneaky opmerking maken waarmee hij impliciet beweerde dat ik homofoob zou zijn omdat ik geen geld gaf. :upside_down_face:.

5 likes

Ik heb m’n zus toen ze zwanger was wat zomerkleding geleend en eigk wil ik die wel weer terug, vooral m’n favoriete broek.
Maar ze draagt ze zelf en ik weet niet hoe ik het moet zeggen?

Dat kan je toch gewoon tegen je eigen zus zeggen, je hebt het immers uitgeleend. Gewoon dat je nu, met dit mooie weer, graag weer die kleding aantrekt waaronder je favo broek.

1 like

Gewoon yo bitch geef mn broek terug

6 likes

Toen ik begin 20 was vertelde ik dat ik nog geen 18 was. Kun je eigenlijk blijven doen. Op je 70e gewoon zeggen met een serieus gezicht :face_with_hand_over_mouth:

Het draaiorgel staat er weer, net nu ik de hele dag vrij ben gaat m’n gehele huis als een mislukte Efteling klinken. Voor m’n gevoel staat ie ook harder dan normaal :fearful:.

2 likes