Dat ik altijd vergeet dat ik niet op vrijdagmiddag naar de Albert Heijn in de yuppenwijk moet want dan lopen er zoveel kindjes met hun Veloretti’s door de winkel.
Ik ben de enige MBO’er in mn team, maar op de nieuwe vacature - voor dezelfde functie als dat ik heb - stond HBO.
Partijtje oorlog gevoerd met de baas. Uiteraard verloren.
Ik hoorde laatst wel op de radio dat MBO’ers erg in trek zijn.
Schijnt idd dat ze met auto’s van de zaak etc MBO’ers proberen binnen te halen.
Een beginnend elektromonteur verdient meer dan ik als dokter, en dan moet ik er elke week ook nog zo’n 10 uur meer voor werken, er is enorme schaarste aan dat soort vakmensen.
Beetje late reactie maar ik heb deze ook, helemaal niet tevreden over.
De eerste keer dat ik ze aantrok en meteen stuk, een gat tussen het “kant” en de stof
Dit heb ik elke dag en wordt elke ochtend boos maar toch blijft ie het doen. Hij kan gewoon niet zachtjes doen sochtends pfff
Wat daar nog bij komt… hij snoozed een half uur en elke 5.min gaat zijn wekker waarbij hij me elke keer aanrand en dood knuffeld. En als ie dan met heel veel kabaal zich aan kleed en tanden poetst (en daarbij de nodige kokhals geluiden maakt) komt ie nog even terug in bed om te kroelen pffffffr mijn wekker gaat 2 uur later waardoor ik de hele dag moe ben.
Badkamerventilatoren. Ze maken tering veel herrie en doen echt helemaal niks
Ik vind het echt irritant dat ik de puistjes op mijn rug niet zelf goed kan uitknijpen. Ik heb drie van die maandelijks terugkerende Dr. Pimplepopperwaardige onderhuidse monsters, en ik droom ervan om die eens goed met twee handen aan te kunnen pakken.
Same. En urenlang loeien nadat je even snel bent wezen douchen. Wat een ergernis. ligt in bed zich te ergeren aan t kabaal uit de badkamer
Ik kom er net achter dat de verwarming op m’n kamer het niet meer doet/kapot is. Morgen maar eens de huisbaas bellen, voor nu met 2 truien, een joggingsbroek en 2 paar sokken aan proberen te slapen😅
Huh m’n vriend is ervaren elektromonteur (al 11 jaar bij dezelfde baas), en die verdient minder dan ik verdiende als startend leerkracht basisonderwijs (netto dan bruto weet ik niet)
Nog een Edit : niet om je uitspraak in twijfel te trekken maar ben verbaasd want vraag me af of m’n vriend nu zo’n vreselijk slechte deal heeft, jouw situatie van elektromonteurs enkel opgaat voor bv zzper of bv mensen die op windmolens werken, of jij slechter betaald krijgt dan ik verwacht.
Ik heb m’n eigen brutosalaris bij nader inzien toch wat onderschat, dus het klopt inderdaad niet helemaal. Ik begon met 3300 bruto voor 46 uur, op indeed zag ik indicaties rond de 3000 bij weinig werkervaring (zonnepanelen, snellaadstations, woningkeuringen) voor 36-40 uur.
Inmiddels hebben wij een gunstige nieuwe cao, dus is het nog minder waar en ik ga in de toekomst natuurlijk sneller omhoog in salaris dan een elektromonteur, maar het blijft wel zo dat je als vakman relatief veel kunt verdienen.
Het scheelt denk ik ook in wat voor tijd je ‘binnen stapt’. Iets met vraag en aanbod.
Ik heb in mijn post mijn eigen dokterssalaris vergeleken met salarisindicaties bij vacatures op indeed, ik heb al toegegeven dat ik er wat naast zat, wat wil je hiermee nu zeggen?
Je broertje moet misschien eens gaan rondkijken of hij elders meer kan verdienen, er staan dus meerdere vacatures met een salarisindicatie boven de €3000 op indeed.
We noemen dit, de winter.
Dat ik mijn geurkaarsen weer niet heb uitgeblazen en dat heeft dus de hele nacht en ochtend doorgebrand. 1 is nu bijna op. Ik geef het nog een minuut.
Wow ik zou zelf hiervan meer panisch zijn voor brand en me daaraan ergeren dan dat m’n geurkaars op is Maar je klinkt er vrij relaxed onder verder.
Haha ja dat snap ik. Maar de kaars zit in dik glas. Wil niet zeggen dat het dan maar oke is om kaarsen te laten branden als je er niet bent/ slaapt maar wel minder brandgevaarlijk dan een losse kaars.
Ik dacht dat het misschien zo’n loopfietsje was door ‘kindjes’ en ‘veloretti’s in de winkel’. Maar het is een grote fiets toch? Nemen tieners ofzo die mee naar binnen?