Waar erger je je aan #6

Same. En urenlang loeien nadat je even snel bent wezen douchen. Wat een ergernis. ligt in bed zich te ergeren aan t kabaal uit de badkamer

1 like

Ik kom er net achter dat de verwarming op m’n kamer het niet meer doet/kapot is. Morgen maar eens de huisbaas bellen, voor nu met 2 truien, een joggingsbroek en 2 paar sokken aan proberen te slapenšŸ˜…

Huh m’n vriend is ervaren elektromonteur (al 11 jaar bij dezelfde baas), en die verdient minder dan ik verdiende als startend leerkracht basisonderwijs (netto dan bruto weet ik niet)

Nog een Edit : niet om je uitspraak in twijfel te trekken maar ben verbaasd want vraag me af of m’n vriend nu zo’n vreselijk slechte deal heeft, jouw situatie van elektromonteurs enkel opgaat voor bv zzper of bv mensen die op windmolens werken, of jij slechter betaald krijgt dan ik verwacht.

1 like

Ik heb m’n eigen brutosalaris bij nader inzien toch wat onderschat, dus het klopt inderdaad niet helemaal. Ik begon met 3300 bruto voor 46 uur, op indeed zag ik indicaties rond de 3000 bij weinig werkervaring (zonnepanelen, snellaadstations, woningkeuringen) voor 36-40 uur.
Inmiddels hebben wij een gunstige nieuwe cao, dus is het nog minder waar en ik ga in de toekomst natuurlijk sneller omhoog in salaris dan een elektromonteur, maar het blijft wel zo dat je als vakman relatief veel kunt verdienen.

Het scheelt denk ik ook in wat voor tijd je ā€˜binnen stapt’. Iets met vraag en aanbod.

1 like

Ik heb in mijn post mijn eigen dokterssalaris vergeleken met salarisindicaties bij vacatures op indeed, ik heb al toegegeven dat ik er wat naast zat, wat wil je hiermee nu zeggen?
Je broertje moet misschien eens gaan rondkijken of hij elders meer kan verdienen, er staan dus meerdere vacatures met een salarisindicatie boven de €3000 op indeed.

We noemen dit, de winter.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat ik mijn geurkaarsen weer niet heb uitgeblazen en dat heeft dus de hele nacht en ochtend doorgebrand. 1 is nu bijna op. Ik geef het nog een minuut.

Wow ik zou zelf hiervan meer panisch zijn voor brand en me daaraan ergeren dan dat m’n geurkaars op is :scream: Maar je klinkt er vrij relaxed onder verder.

5 likes

Haha ja dat snap ik. Maar de kaars zit in dik glas. Wil niet zeggen dat het dan maar oke is om kaarsen te laten branden als je er niet bent/ slaapt maar wel minder brandgevaarlijk dan een losse kaars.

1 like

Ik dacht dat het misschien zo’n loopfietsje was door ā€˜kindjes’ en ā€˜veloretti’s in de winkel’. Maar het is een grote fiets toch? Nemen tieners ofzo die mee naar binnen?

Was wat je vond op Indeed niet als ZZP-er en dan het uurtarief x 36/40? Want dan houd je netto niet zoveel over.

Ik vind het eerder herfst. Kou ok, maar dat gewaai en die regen. Ben er ook echt klaar mee.

1 like

Ik keek per ongeluk weer een life hack filmpje. Daarin werden onderbroeken gevouwen en in een tissue/doekjesdoos gestopt zodat je er een onderbroek kunt uittrekken :woman_facepalming:t2:
Wie wil dit

23 likes

Ouders die hun kind <5jr meenemen de stiltecoupƩ van de trein in. Ik wil niet die kinderhatende bitch zijn die er wat van zegt maar ik kan me echt niet concentreren op mijn werk zo

8 likes

Nou met de kwaliteit van de HEMA onderbroeken zou het nog niet eens zo’n gek idee zijn. Lijkt wel alsof je ze tegenwoordig amper langer meegaan.

:stuck_out_tongue:
/andereergenis

3 likes

Zijn ook loopfietsen

9200000124469369

3 likes

Ik heb het er met m’n vriend over gehad, hij zegt dat het indicaties zijn en je hooguit op dat salaris eindigt. Betwijfel of het klopt wat die zegt hoor.
En voor woningkeuringen is het een heel pittige opleiding qua niveau vergelijkbaar met hbo die je jaarlijks moet herhalen. Hij zegt dat dat salaris wel klopt.
Mijn vriend volgt nu trouwens z’n niveau 4 en zit met allemaal ukkies die net starten en die wachten nog op hun volwassenen salaris, vind dat best sneu want die leveren hetzelfde werk maar krijgen omdat ze jonger zijn minder betaald (wel allemaal 18+)

Dat ik alleen vandaag tijd heb om te kijken voor een auto(heb ik nodig voor mijn nieuwe baan) en mijn opa niet reageert als ik vraag of hij mee wil en dat we eigenlijk al niet genoeg tijd hebben :frowning:

Nee, zoek zelf maar op ā€˜elektromonteur’ en zie wat je krijgt, daar staan geen uurtarieven en geen aanbiedingen voor zzp’ers.
Ik heb al gezegd dat het niet helemaal klopte wat ik zei, ik nam het voorbeeld van een elektromonteur omdat dat het eerste was wat in me opkwam. Ik wilde enkel illustreren dat het niet nodig is neer te kijken op mbo’ers omdat die vaak hartstikke goed verdienen (mijn broertje was stratenmaker en verdiende meer dan ik, de zzp-loodgieter die bij ons kwam had een hoger uurtarief dan ik als zzp-dokter, de stucadoor die bij ons kwam verdient genoeg om de helft van het jaar in z’n tweede huis te zitten, voorbeelden uit mijn omgeving te over). Zullen we het daar over eens zijn en dan de exacte getallen achterwege laten?