Waar erger je je aan #6

Azerty toetsenborden

En aan de mensen om me heen nu ik op krukken loop. De meesten kijken me meewarig aan en behandelen me alsof ik 6 ben en willen alles voor me doen. Heel lief hoor, maar ik wil het zelluf doen. (oke, misschien ben ik eerder 2 dan 6) En ik ben niet ineens een ander persoon. En ook vreemden komen naar me toe om te vragen wat er aan de hand is en waarom ik op krukken loop. Ehh, dat gaat je niet zoveel aan ramptoerist.

Maar een ander deel, vooral in het openbaar, heeft gewoon schijt. Die meppen gewoon de deur voor mijn gezicht dicht, terwijl ik hem zelf niet goed open kan maken, of dringen voor bij het naar binnen gaan in de trein, of laten me staan in de bus.

Je hoeft me niet heel anders te behandelen, een keer hulp aanbieden en me laten zitten in het ov is genoeg.

@Wonderland ik heb een bh van superbra en ik ben fan! Werd zo goed geholpen en had eindelijk eens het gevoel dat m’n borsten erin pasten.

2 likes

Nee, dat heb ik inderdaad ook! Het grootste deel van mijn ergernis is dat mensen dus blijkbaar zo zijn en dit echt doen. Ik vind het nu voor mezelf niet erg, hoogstens irritant, maar ik schrik gewoon van de mensheid

1 like

Ik blijf het vooral bizar vinden dat als er echt iets is waar je hulp bij nodig hebt dat ze dan je juist niet te hulp schieten. Bijvoorbeeld bij een bus als zo’n ding moet worden uitgeklapt of dat je de bus instapt en geen plaats willen afstaan.

Maar voor de rest ben je met een zichtbare handicap direct tig jaar jonger en iq-punten verloren. Mijn grootste ergenis blijft ook wel toen ik tijdelijk voor grotere stukken in een rolstoel zat en de vrouw bij de kassa van de V&D tegen mij ging te praten alsof ik een peuter was met het syndrome van down. Ze wilde gaan uitleggen hoe een pinapparaat werkte, terwijl ik al bezig was met het intoetsen van mijn code ???

7 likes

Preek #1627384 over bereikbaar zijn buiten kantoortijd. Ik snap dat ik geen 9 tot 17 baan heb. Ik heb een werk telefoon en privé telefoon. Als ik slaap dan slaap ik.
Maar volgens een meerdere ben ik niet bij deze afdeling gekomen om niet bereikbaar te zijn.
Nou ja ik wil niet met een burn out thuis komen te zitten.
En er is gebieden dat werk en privé balans veel belangrijker word.

Oké wartaal, moest het even van me afschrijven.

3 likes

Krijg je 24/7 betaald? Nee. Dan hoef je dus ook niet 24/7 bereikbaar te zijn. Echt een hekel aan werkgevers met zo’n instelling dat je altijd maar bereikbaar moet zijn. Niet iedereen is werkverslaafd.

12 likes

Aan het stelletje voor ons in de trein. Mees en Vlinder zijn bij opa en oma en zodra ze thuis zijn in Naarden gaan ze lekerrrrr een hapje eten doen.

4 likes

Ik heb nu loopgips + 1 kruk en ervaar net hetzelfde. Sommigen die geen fuck geven en je niet helpen en anderen die je idd als kind behandelen ‘ohneee meisje wat is er gebeurd???’

Dat er geen huurhuizen nu verloot worden. Ik snap dat niet, dan komt er een nieuwbouwwijk op woonnet en dan verhuren ze die op basis van inschrijfduur. Ja, dat wordt een lekker divers wijkje, not. Zag voor het laatst nog iemand die sinds de jaren 90 ingeschreven stond een huis toegewezen kreeg. Niet zo gek dan he.

1 like

Aan mezelf en mijn hormonen. Heb normaal niet veel last van m’n ongesteldheid maar heeeel af en toe (1x per jaar zoals Mascha zou zeggen) herken ik mezelf bijna niet

Mijn zelfvertrouwen is gisteren en vandaag echt zo laag en nu ben ik ervan overtuigd dat iedereen mij haat (zelfs mijn katten) en dat ik niet geschikt ben om een eigen bedrijfje te runnen (al die stomme belastingen en de boekhouder negeert me) en vanmiddag zag ik een man in een auto die heel boos naar me keek en toen kon ik wel janken hahaha wtf

De wereld voelt nu ook als een hele boze, enge plek ofzo en ik voel me net zo’n klein bang muisje?? Voel me echt een weirdo momenteel

Gelukkig krijg ik net een e-mail dat mijn bestelde koekjesdeeg onderweg is en morgen aankomt, dus dan kan ik vandaag nog even wegkwijnen in zelfmedelijden en morgen ben ik hopelijk weer mezelf :sweat_smile:

3 likes

Aaah een knuffel voor jou, je mag er zijn hoor. Stomme hormonen. Een beetje extra lief zijn voor jezelf!

2 likes

Dat mijn kat er altijd in slaagt zich snel naar 't kleed te begeven als ze moet kotsen :mad:

15 likes

Ah wat een lief berichtje, precies wat ik nodig had :kissing_heart:

Ik heb vorige week een appje gestuurd naar het meisje van de manege dat ik een bepaald paard wil leasen en ze zou het gaan bespreken en heb niks meer gehoord. Vind dat zo irritant want nu ben ik bang dat het niet mag, wat raar zou zijn want ze verdienen er aan. Maar alsnog irritant en ook dat ik dan zelf niet nog een keer durf te appen

1 like

Ja dat is ze waarschijnlijk ook
 maar ik ben zo ongemakkelijk met whatsapp dat ik dat dan niet durf? Echt raar

Ik heb dit zo vaak gehad dat ik mensen achter hun kont aan moet zitten omdat ze niks meer laten weten. (bedrijven, zzpers, instellingen en gewoon ook prive) Soms stuur ik alleen: “reminder”.
of soms: Hee! Kun je nog even antwoorden op mijn berichtje van *. Thanks! of: Helaas heb ik niks meer van je gehoord, kun je me nog even laten weten of
?
Altijd goed joh, volgens mij denken mensen niet zoveel :wink:

Ja ik moet haar morgen gewoon echt even zoiets appen want maak het gewoon groter dan het in werkelijkheid is. Irritantttt

Mensen met een fluitneus die het zelf niet horen omdat ze oortjes of een koptelefoon op hebben :upside_down_face:

5 likes

Ja mijn moeder zit sinds een tijdje in een rolstoel en dat heeft me een hele dimensie aan kutheid van veel mensen laten zien, met als toppunt een vreemde die haar gewoon (en totaal onnodig) zonder iets te zeggen aan de kant rolde. Mensen schijnen vaak te vergeten dat er gewoon een persoon in zit.

2 likes

Ik zit in de bieb met mijn goeie gedrag maar iemand naast me laat echt gore scheten :thumbsup:

6 likes