Ja opzich is het ook niet heel gek als mensen dat onderscheid maken, als het ook nog eens best ver is. Maar zij denken waarschijnlijk dat jij daar begrip voor hebt. Ik snap wel dat het zeikerig voelt om het aan te geven (maar eigenlijk kom je gewoon puur op voor wat jij belangrijk vindt en hoe je je voelt). probeer het eens om te draaien:
Stel een nichtje van jou woont op kamers doordeweeks aan de andere kant van Nederland, en jij hoort dat. Zou je dan gaan kijken bij haar huisje? Ik zou persoonlijk alleen gaan kijken als ze een housewarming houdt en het mij dan uitkomt. Maar als ze mij zou aangeven van: hé wat jammer dat je nog niet naar mijn huisje bent komen kijken. Ik hecht er veel waarde aan als je eens langs zou komen om het te zien. Dan zou ik wel gaan⊠jij niet?
nee.
Zo is het cirkeltje weer rond hĂš. Ik snap dat het voelt alsof ze jou als minder zien, maar dat is vast en zeker echt niet zo.
Maar zolang je blijft wijzen en blijft hangen in je eigen gevoel dat ze jou minder vinden dan je zus, zul je je dat ook altijd blijven voelen. Jij bent zelf degene wie jou die rol geeft, dus misschien zou je je meer aan jezelf moeten ergeren dan aan je familie die hoogst waarschijnlijk zich van geen kwaad bewust is omdat jij niks zegt.

Ik ben van 1988, millennial toch? Ik kan namelijk geen huis betalen omdat ik te veel avocadoâs koop.
De deadline van alles is vrijdag en donderdag moet er gepresenteerd worden, we hebben nog vrijwel niks. Mensen komen steeds niet opdagen. Tot overmaat van ramp stuurt degene die de hoofdrol van de groep op zich genomen had vanmiddag dat ze stopt met de opleiding en dus niet meer komt. Ik deed bijna alles tot nu toe al in mân eentje en heb nu ook nog eens haar rol overgenomen terwijl ik al de op één na belangrijkste rol had. Wel meteen aan de docent laten weten vandaag en heb ook over de mensen gesnitched die er steeds niet (vandaag ook niet) zijn. Toen zei ze meteen klassikaal dat ik me verder niet met de presentaties en de site (die ook nog helemaal gemaakt moet worden) hoef te bemoeien. De rest zoekt het onderling maar uit, joeeee