Haha ik snap je wel hoor, ik vind ook dat mensen nu egoïstisch zijn maar het is niet alsof dat nieuw gedrag is in onze samenleving. En inderdaad ergerlijk als zulke opmerkingen komen van mensen die normaal gesproken zelf net zo of nog egoïstischer zijn.
Ik heb een collega die regelmatig zijn hond meeneemt naar het kantoor (wat al m’n ergernis #1 is, want we doen gewoon spreekuren en laat je hond fucking thuis), en die loopt nu overal te verkondigen dat gelukkig de hond geen Corona heeft.
Die hond zou echt m’n laatste zorg wel zijn.
Is het zo moeilijk om screenshots te maken?!?! Ik wil juice, maar niet de juice opzoeken
Haha dit klinkt zo schattig <3
Het klinkt schattig idd, maar ze kunnen er dood ongelukkig van worden omdat ze verliefd zijn maar niet kunnen kroelen, eten geven of paren. Daarom wordt het vaak afgeraden om een spiegel in de kooi te stoppen.
Het is idd ook lente wat voor raar (paar) gedrag kan zorgen! Mijn vogel bijt meer en probeerde met mijn hand te paren. Hij schreeuwt gelukkig niet veel maar ik merk ook dat hij zich meer wil wassen, kan het zijn dat het vogeltje in de rui is? Dat kan erg jeuken en vervelend voor ze zijn!
Ahhh ik had geen idee!
Ik wissel regelmatig zijn speeltjes om dus dat lijkt me niet het geval. Hij heeft ook zeker niet te weinig. Op het moment heeft ie 6 dingen waarmee hij kan spelen, maar één ding is favoriet en de rest bekijkt ie amper. Maakt niet uit wat ik er in hang. Vroeger speelde hij veel meer maar nu boeit het hem weinig.
Weet inderdaad dat een handdoek wordt afgeraden maar als laatste redmiddel heb ik dat weleens geprobeerd, maar dat maakt hem dus ook niks uit.
Hij heeft wel een spiegeltje. Maar daar zit zijn boksbal aan vast en dat is zijn favoriete speeltje. Het spiegeltje bekijkt ie eigenlijk ook niet. Die boksbal wel. Daarmee doet ie allemaal trucjes en dingen. Dat schreeuwen doet ie trouwens ook niet tegen de spiegel maar vanaf de bovenste stok, of vanuit zijn voerbak (ja deze weirdo kruipt compleet in zijn voerbak).
Misschien dan toch lentekriebels… al deed ie dit ook al in de winter dus dat is ook een beetje raar
Inmiddels is hij wel een beetje rustig, maar af en toe gaat hij gewoon weer vrolijk op volume 100. Mafketel dat het is. Volgens iedereen die dit ras heeft zijn het rustige vogels die niet veel kabaal maken, makkelijk tam worden en weinig zooi maken. De mijne is vals als een of andere pitbull, is alles behalve rustig en rotzooi maken kan hij als de beste. Volgens mij heeft hij serieus een identiteitscrisis
Haha dat ze rustig zijn zeiden ze ook over die van mij. “Jaaa parel parkieten zijn perfecte appartement vogels, ze zijn lang zo luid niet als andere papegaaiachtigen”
Nouuuuuu ik heb echt mazzel dat ik alleen boven en onder-buren heb volgens mij want als hij aan het krijsen is vind ik het echt hard hoor hahaha. Volgens mij zijn die mensen die dat advies geven gewoon gewend aan hun eigen luidruchtige vogels.
Is het een “Linnie” die jij hebt? Sorry als ik het mis heb! Maar als het zo is misschien dat je dan wat aan deze thread in een papegaaienforum hebt.
Haha ben wel blij om te horen dat mijn vogel niet de enige is met ander gedrag dan volgens de rasstandaard “hoort”
Ik ben ook echt bang dat de buren hem horen. Ik heb het hun een paar keer gevraagd maar ze zeggen niks te horen, maar dat lijkt me echt sterk aangezien ik hun ook gewoon hoor niezen enzo en ik mijn vogel zelfs tot buiten hoor ondanks dat de ramen en deuren dicht zijn.
Ja klopt ik heb een linnie ofja geloof dat ze hier voornamelijk catharina parkiet worden genoemd. Ga die thread eens doorlezen. Thanks!
Zag net in de gauwigheid dat ze daar ook worden omschreven als quiet haha. En dat ze steeds minder tam lijken te worden. Maar de mijne is nooit tam geweest dus ook dat heeft die van mij niet begrepen maar er staan zeker ook wel dingen in het eerste stukje die wel overeenkomen. Vooral het onverschrokken gedeelte. Daarom kan ik dus ook geen nieuw vriendje voor hem kiezen aangezien hij die gewoon direct met de grond gelijk maakt.
Misschien zijn mensen ook meer gewend aan vogelgeluiden van buiten? Of gewoon hartstikke doof…
Ja ik snap het ook niet. Er zitten hier wel vrij veel mussen en die voert de buurman ook, maar die maken echt wel een heel ander geluid dan de mijne. Dat is gewoon 20 keer zo hard. Plus het is geen gekwetter of getjielp, maar echt gekrijs alsof zijn leven er van af hangt. Dus misschien toch doof dan haha.
Mja als ze niet klagen en zeggen dat ze er geen last van hebben is het natuurlijk wel beter, alleen echt fijn vind ik het ook niet.
We mochten eindelijk (na een jaar testen, wachten, uitstellen, …(en we waren al bijna 3 jaar bezig aan het proberen)) beginnen met kunstmatige inseminatie, nu wordt alles afgezegd tot 20/04. Dan mogen we terug bellen om te horen of de maatregel verder gaat of dat ze terug afspraken aanvaarden.
Voor ons is het wachten tot mei om op te starten want op 20/04 zit ik midden in een cyclus.
Buren die hun jack russell vanaf de dagtemperatuur rond de 10 graden schommelt de hele dag buiten laten janken
Da’s toch veel te koud voor zo’n hondje? En gvd dat geluid de hele tijd!!!
Wilde net vragen waar je dit had gekocht, aangezien dit verboden is in Nederland, tot ik zag dat jij het was
Oh wat zielig! Als je er een opname van maakt kun je er een melding van maken?
Mijn handen zijn zo tering droog van dat vele handen wassen. Echt oude oma handjes nu. En over een paar dagen flink pijnlijk denk ik.
Volgens de websites die ik bekeken heb (ben Belg trouwens) is 't geen melding waard, honden “moeten” pas binnen bij vriestemperatuur blijkbaar.
Ik had in mijn buurt ook een hondje dat soms een paar uur naar buiten werd gegooid en dat dan continu aan het blaffen was, volgens 114 was dat normaal en moest een eigenaar zijn hond gewoon een paar uur per dag op het balkon kunnen zetten vind het maar raar
Ben ook benieuwd ja!
Het is namaak yoghurt! In Nederland mag het alleen yoghurt heten als het bestaat uit melk en yoguurtculturen dingen toevoegen als zetmeel is verboden.
Denk trouwens dat dit product is samengesteld uit melkpoeder en water waar wat melkzuurbacterien aan toe gevoegd zijn en zetmeel omdat het anders geen stevigheid had.