Waar erger je je aan #6

Haha ben wel blij om te horen dat mijn vogel niet de enige is met ander gedrag dan volgens de rasstandaard “hoort” :sweat_smile:

Ik ben ook echt bang dat de buren hem horen. Ik heb het hun een paar keer gevraagd maar ze zeggen niks te horen, maar dat lijkt me echt sterk aangezien ik hun ook gewoon hoor niezen enzo en ik mijn vogel zelfs tot buiten hoor ondanks dat de ramen en deuren dicht zijn.

Ja klopt ik heb een linnie ofja geloof dat ze hier voornamelijk catharina parkiet worden genoemd. Ga die thread eens doorlezen. Thanks!
Zag net in de gauwigheid dat ze daar ook worden omschreven als quiet haha. En dat ze steeds minder tam lijken te worden. Maar de mijne is nooit tam geweest dus ook dat heeft die van mij niet begrepen maar er staan zeker ook wel dingen in het eerste stukje die wel overeenkomen. Vooral het onverschrokken gedeelte. Daarom kan ik dus ook geen nieuw vriendje voor hem kiezen aangezien hij die gewoon direct met de grond gelijk maakt.

1 like

Misschien zijn mensen ook meer gewend aan vogelgeluiden van buiten? Of gewoon hartstikke doof…

Ja ik snap het ook niet. Er zitten hier wel vrij veel mussen en die voert de buurman ook, maar die maken echt wel een heel ander geluid dan de mijne. Dat is gewoon 20 keer zo hard. Plus het is geen gekwetter of getjielp, maar echt gekrijs alsof zijn leven er van af hangt. Dus misschien toch doof dan haha.
Mja als ze niet klagen en zeggen dat ze er geen last van hebben is het natuurlijk wel beter, alleen echt fijn vind ik het ook niet.

We mochten eindelijk (na een jaar testen, wachten, uitstellen, …(en we waren al bijna 3 jaar bezig aan het proberen)) beginnen met kunstmatige inseminatie, nu wordt alles afgezegd tot 20/04. Dan mogen we terug bellen om te horen of de maatregel verder gaat of dat ze terug afspraken aanvaarden.
Voor ons is het wachten tot mei om op te starten want op 20/04 zit ik midden in een cyclus.

3 likes

Buren die hun jack russell vanaf de dagtemperatuur rond de 10 graden schommelt de hele dag buiten laten janken :anguished:
Da’s toch veel te koud voor zo’n hondje? En gvd dat geluid de hele tijd!!!

1 like

Wilde net vragen waar je dit had gekocht, aangezien dit verboden is in Nederland, tot ik zag dat jij het was :stuck_out_tongue:

1 like

Oh wat zielig! Als je er een opname van maakt kun je er een melding van maken?

Mijn handen zijn zo tering droog van dat vele handen wassen. Echt oude oma handjes nu. En over een paar dagen flink pijnlijk denk ik.

3 likes

Volgens de websites die ik bekeken heb (ben Belg trouwens) is 't geen melding waard, honden “moeten” pas binnen bij vriestemperatuur blijkbaar.

Ik had in mijn buurt ook een hondje dat soms een paar uur naar buiten werd gegooid en dat dan continu aan het blaffen was, volgens 114 was dat normaal en moest een eigenaar zijn hond gewoon een paar uur per dag op het balkon kunnen zetten :woozy_face: vind het maar raar

Ben ook benieuwd ja!

Het is namaak yoghurt! In Nederland mag het alleen yoghurt heten als het bestaat uit melk en yoguurtculturen :wink: dingen toevoegen als zetmeel is verboden.

Denk trouwens dat dit product is samengesteld uit melkpoeder en water waar wat melkzuurbacterien aan toe gevoegd zijn en zetmeel omdat het anders geen stevigheid had.

5 likes

Jesse Klaver. Vind hem glad en nep, hij speelt publiekslieveling maar sgat je bent Justin Trudeau niet en ik vertrouw je voor geen cent.

13 likes

Haha kijk je Jinek? Ali gaat er wel lekker tegenin

1 like

Alle marketingberichten op Facebook en via mail gewoon verdergaan zoals gepland.

“Vandaag is je geluksdag! 13% korting voor vrijdag de 13e”
“Onze tip voor #WorldSleepDay: gun je huid de tijd om 's nachts te herstellen!”

Het is gewoon zo… Toondoof? Haha. De wereld staat figuurlijk in brand.

7 likes

Haha de eerste is een mail van mijn werkgever (ik heb de taalfouten er even uitgelaten) en de tweede is Estée Lauder!

1 like

Wow…ik heb wel interesse eigenlijk :biggrin:

2 likes

Paas me die link dan! Fuck de douane

Krijg een artikel doorgestuurd over de spirituele groeikansen van corona. Over vooral zelf goed aanvoelen wat goed voelt voor jou en niet zomaar alles opvolgen wat geadviseerd wordt en je innerlijke kind troosten en kiezen voor liefde en hoop ipv angst want alles is buiten je controle.

giphy (4)

16 likes

Is het geschreven door een zekere professor Pardoel?

4 likes