Erger me buitensporig aan al die ‘studiekeuze is erg belangrijk - heb je vragen over deze studie? * lijst met wat ze allemaal gedaan hebben waaronder afstuderen in Kaapstad *’ posts.
Ik heb heel erg hetzelfde gevoel in mijn relatie. Mijn vriend geeft aan dat ik automatisch alles op mij neem of dingen al veel eerder bedacht of uitgevoerd heb. Hij wil het dan wel doen maar dit lukt dus niet meer omdat ik er al mee bezig ben. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook het geval is. Misschien is het een idee om die rol dus niet meer op je te nemen zodat hij uiteindelijk ook de kans krijgt om wat te doen.
Koken, wassen, strijken, poetsen, … is ook allemaal voor mij. Zelfs toen ik de voorbije week zo ziek als een hond was en met koorts zat (heb dan vooral gekookt de was en strijk is blijven staan en de kuis is ook uitgesteld tot ik weer beter ben, kon met moeite op mijn benen staan).
Als ik hem iets vraag zoals bv “wil jij de hond eten geven, dan geef ik de kippen eten” dan zegt hij wel ja maar een uur later heeft de hond nog geen eten gehad, als ik dan zeg “ja ik zal het zelf doen.” dan is hij lastig want hij ging dat echt wel doen hoor.
Kwam hier om dit te posten
ja ik vraag me dan altijd af “als ik het niet doe, moet hij het doen, is dat dan “eerlijker” of “logischer”?”. Soms niet. Sommige dingen moeten nou eenmaal gewoon gebeuren en iemand moet het doen.
En daarnaast betrap ik me erop dat ik sta te tieren van ja hoezo moet ik elke avond koken en bedenken wat we eten?
Ja wat zou ik dan willen… dat hij het bedenkt? nee ook weer niet hij bedenkt rare dingen en kookt alles door het te frituren in olijfolie dus nee dat is niet wenselijk… oke maar wat wil ik dán? dat hij ongevraagd precies doet wat ik in m’n hoofd heb! Maar dat is niet realistisch dusja, ik moet genoeg nemen met zijn manier en als ik dat niet doe moet ik alles maar zelf doen.
Als jij niet het hoofd van het huishouden bent, is hij het. Zou je dat willen? Dan moet je het misschien bespreekbaar maken en een serieuze en formele taakoverdracht doen. Alsof je een collega inwerkt op een nieuwe taak.
Misschien een idee om een stuk over mental labor aan hem te laten lezen en dan gesprek aan te gaan over hoe dit impact heeft op jou? En zeker nu met een burnout. Heel naar dat hij dit (maakt niet uit of het onbedoeld of onbewust is)op jouw bordje afschuift terwijl het van jullie samen is.
De twee jongens die net in mijn portiek een Turkse pizza en energie drank aan het vreten waren. Overal lag aluminiumfolie en sla en saus en plakkerige energie over de trap. Toen ik vroeg of ze het als ze klaar waren netjes wilden achterlaten werd ik gelijk een kankerhoer genoemd en weet ik wat nog meer. Waar gaat het heen met de mensheid…
Zo irritant
Ik had mijn airpod in het water laten vallen (HOE DAN) en alle apple winkels zijn gesloten dus heb er eentje op marktplaats gekocht van een meisje. Heeft ze me een 1e generatie airpod verkocht terwijl in de advertentie gen 2 stond. Zo fucking irritant weer een week zonder airpods dat kan toch niet
Omg hoeveel heb je er voor betaald
Zou een klacht indienen ()
Herkenbaar! Dat artikel van mental load heb ik ooit naar hem gestuurd maar ‘Pffff Jaa dat zoek ik echt niet te lezen hoor, ik zit te gamen!’
Hij zegt ook dat hij de kans soms niet krijgt om iets te doen of regelen want dan heb ik het al gedaan of ‘als ik het doe is het nooit goed’.
In mijn ogen kiest hij altijd voor de makkelijkste weg of het hendigste om er maar vanaf te zijn, en ik wil altijd alleen gewoon het beste.
Ik “Weet jij wat we vanavond met het eten kunnen doen?” hij “Euh nee, ik weet toch niet wat we in huis hebben”(klopt want hij hoeft geen boodschappen te doen en krijgt z’n bord eten voor zijn neus) . “Ja nog wel wat, maar niet echt zin in om te koken” . Hij: “dan bestellen we pizza!” alsof er geen enkele andere gezonde optie of oplossing is (zoals dat hij een keer kookt of ff wat gezonds regelt) altijd de makkelijkste weg.
75!!! Wel met een oplaadcase erbij maar die heb ik niet eens nodig. Net haar een berichtje gestuurd op
Mp dat ik het terug willen sturen
Welke heb je nodig? Ik heb een tijdje geleden een rechter gevonden en wist niet zo goed hoe ik de eigenaar terug kon vinden
Ik heb een linker 2e generatie nodig!
Helaas, wel irritant dat iemand leugens verkoopt op marktplaats
Ik had al een kutdag dus ik dacht ik schenk mezelf een lekker wijntje in, laat ik net dat glas uit mijn handen vallen, scherven overal, snee in mijn vinger en alles meurt naar wijn nu.
Croutons.
Het is fucking eind maart en nog steeds steekt een stel idioten hier in de straat vuurwerk af.
Mijn hoogtepunt met dit soort mannen (jongens?) was een heel aantal jaar geleden toen ik nog relatief jong was. Ik
Werd bekogeld met kleingeld en toen ik niet reageerde wat ik ‘een kankerhoer, denkt zeker dat ze beter is als mij’. Heb heel hard ‘dan ik!’ gegild en dat heeft me zeker niks opgeleverd maar ik voelde me wel cool.
Take home message: je hebt je best gedaan.
Nou niks opgeleverd; toch wel kleingeld dat je in je zak kon steken. Hoeveel was het?
Weet je hoe erg je gedist wordt in downtown Cuijk als je het opppakt man!