Waar erger je je aan #7

Bedoel je dat jij vindt dat iemand abortus ‘mag’ (mag tussen aanhalingstekens omdat jij of ik dat inderdaad niet bepaalt) nemen als het een meisje is en ze liever een jongen wilde hebben?

Basic fit klantenservice is zo kut. Ik heb ook een hele discussie met ze gehad en op een gegeven ogenblik stopte ze gewoon met reageren :joy::sob:

1 like

Dat mag ook gewoon in NL he, of bedoel je dat niet?

Bedankt. Dit moet ik soms echt even lezen, omdat het soms lijkt alsof iedereen tegen mn beslissing was (is) :heart::heart::heart:

Edit: en dat het inderdaad niemand ene reet aangaat hoe/wat/waarom

11 likes

Ik wist niet dat dit mocht in Nederland. Dus puur omdat iemand een jongen wil i.p.v. meisje, zonder kans op ziektes mag je aborteren? Dat vind ik wel echt heel heftig.
Of is er meer context bij?

1 like

Waarom vind je dat?

Nou je mag gewoon zonder opgaaf van reden een abortus en je kunt het geslacht eerder weten dan de grens tot wanneer je abortus mag. (Officieel tot 24 weken maar de meeste artsen doen 22 weken.) Jij dacht dat je voor abortus een reden zou moeten opgeven en dat de arts dan gaat bepalen of het een goede reden is?

18 likes

Haha mooi, dat is ook mijn beoogde uitkomst! Het lijkt erop dat ze geen enkele poot hebben om op te staan.

Tenzij ze mij kunnen aantonen dat ik in 2014 akkoord ben gegaan met die algemene voorwaarden is hun PDFje toch niks waard? Ze zouden net zo goed kunnen schrijven dat ik toen heb beloofd mijn eerstgeborene naar hen te vernoemen.

5 likes

Staat er niets in je contract dat je bij het ondertekenen van het contract automatisch akkoord gaat met de voorwaarden van xxxx datum? Dan hoef je niet de voorwaarden letterlijk ondertekend te hebben maar verwijzen ze er wel naar

1 like

Maar jij hebt wel gezegd dat je er totaal geen problemen mentaal van ondervond toch? Ik ook weinig gelukkig. Soms met vlagen. En ohhh wat ben ik blij met die beslissing, dan had m’n kind een hond van een vader gehad met losse handjes en had ik al een kind van zo’n 5 jaar. Echt niet aan toe.

2 likes

Nee ik zelf niet, maar de mening van andere kan soms alsnog wel pijn doen, ondanks dat ik nog steeds 100% achter mn keuze sta.

Dan zou ik het logischer vinden dat ik stilzwijgend akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden op de website haha. Mijn probleem is dat ze me een PDFje versturen via mail. Zo kan je je algemene voorwaarden tweaken aan ieder individueel probleem.

En ik zou dus graag mijn contract checken maar ik kan mijn kopie niet vinden! Zij weigeren mij hun kopie te laten inkijken.
(Heb in mijn mail al meermaals geschreven dat ik graag tot betaling overga mits bewijs van mijn akkoord, maar dat kunnen ze me blijkbaar niet geven, én heb een compromis voorgesteld. TJA NIET DAN MAKKER.)

Dat lijkt me wel heel rot ja. Iedereen maar dan ook iedereen behalve de vader in spe zelf stond erachter. Ik was volgens mij ook nog maar 22 en ja alsjeblieft zeg. Moest er niet aan denken. Heel vervelend dat sommige mensen niet achter jouw keuze stonden. Dat vind ik werkelijk onbegrijpelijk, het is jouw lichaam en jij moet het dragen. De rest heeft er geen ene fuck mee te maken.

2 likes

Ergernis 1 is dat het druk is in de trein.
Erfenis 2, en bij verre de grootste, is dat een paar kutkinderen in de trein aan het klepperen zijn met de prullenbakjes

Dat ik woensdag voor de 4e keer terug moet naar de botoxkliniek omdat mijn fronsrimpel nog steeds niet weg is. Hoe dan? :roll_eyes:

Je zult die met-prullenbakjes-klepperende-kinderen maar als erfenis krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Dat is waar ook, nu je het zo opschrijft bedenk ik me inderdaad dat je geen reden op hoeft te geven die dan wel goed- of afgekeurd zal worden.

@Flamoes bedankt voor je uitleg!

1 like

Die zet ik op marktplaats hoor

1 like

je mag toch altijd aborteren? In elk geval tot de grens van 24 weken?

1 like

Er zijn echt nergens zoveel slome mensen als in nederland

18 likes