Waar erger je je aan #7

Dat afspraken bij de dokter ed 99/100 uitlopen. Er was al gezegd dat het vaak uitloopt, maarja dan durf ik toch niet later te komen want wie weet is het nu wel eens volgens planning en ben ik te laat. En sowieso als er van te voren al wordt gezegd dat het bijna altijd uitloopt, doe dan Iers aan die planning. Zit hier een kwartier te niksen alsof ik niks beters te doen heb.

Oh dat heeft een vriendin van mij ook een keer meegemaakt. Ze stond bij de trein om haar man uit te zwaaien, hij zat onderin zo’n dubbeldekker dus zij zat op haar hurken op het perron een soort te gebaren/zwaaien/doei te zeggen tegen hem door het raam heen. Niemand die naar haar toe gekomen is ofzo om te zeggen dat ze weg moest lopen of wat dan ook, en nadat de trein vertrok werd er schijnbaar ook in de trein omgeroepen dat ze vertraagd waren omdat er iemand buiten tegen de trein aan het leunen was en werd ze helemaal belachelijk gemaakt over de intercom. Echt bizar.

7 likes

Ja, truttig is het woord wat ik zocht! Precies dat idd haha

Het kan altijd erger… toxic masculinity at its finest

27 likes

Ik ben echt moe tot aan mijn tenen. Ik wil eeuwen slapen.

2 likes

Sommige medische kwesties of ingrepen vallen toch niet precies te plannen, hoe goed je ook een inschatting maakt. Er kan altijd wel een complicerende factor of wat dan ook zijn. Dokter kan dan toch moeilijk zeggen als hij net met een eendenbek in je zit ah ja sorry mevrouw uw baarmoeder ligt moeilijk dus ik heb geen tijd meer om de spiraal er ook in te zetten want de volgende patiƫnt wacht, komt u morgen maar terug.

7 likes

Nee dat was het hele punt, ze zat gewoon op een halve meter afstand van die trein ofzo, ze leunde er helemaal niet tegenaan. Op het moment dat er gefloten werd en de deuren dicht gingen zou ze opstaan en achteruit stappen, alleen er werd niet gefloten en de deuren bleven open dus bleef zij ook zitten. Niks doms aan van haar lijkt me zo.

4 likes

Bij mijn dokter kan ik een sms vragen, dan krijg ik een kwartier voor het echt aan mij is een berichtje. Moet je natuurlijk wel in de buurt wonen, en geen dingen te doen hebben die je niet plots kan stoppen. Vind het ideaal: woon vlakbij, en rond de tijd van de afspraak werk ik nog rustig door aan iets dat makkelijk kan weggelegd worden.

3 likes

Ik erger me zo aan het gesnurk van mijn vriend, word er gewoon agressief van.

Vannacht een gebroken nacht gehad en vanaf 5.00 niet meer geslapen dankzij hem. Nu net klaar met werk, denk ga even een dutje doen om bij te slapen. Komt hij erbij liggen. Natuuuuurlijk valt hij eerder in slaap dan ik en ja hoor: weeeer gesnurk.

Nu zit ik dus super chagrijnig aan een kop koffie terwijl hij lekker aan z’n snurkconcert is begonnen.

Ik ga hem vanavond verplichten om minimaal 1 uur later dan ik pas naar bed te gaan.

Herkenbaar… hier hetzelfde en ik lag meer wakker dan dat ik sliep. Ik heb mn vriend toen gevraagd of ie allsssjeblieft naar de huisarts wilde gaan. Die nam het gelukkig heel serieus en stuurde hem door naar de KNO arts. Daar bleek dat hij poliepen in z’n neus had en die hebben ze nu 2 weken geleden weggebrand. Het is nog niet helemaal genezen maar het is wel echt al beter + hij voelt zich ook echt beter want krijgt veel meer lucht.

3 likes

Oh wist ik helemaal niet, leuk zeg! Thanks voor de tip!

1 like

Dit is zo waar!! Ik weet nog dat een vriendin een Amerikaanse vriend had en die vond dat haar broertje zich zo gay kleede, want hij droeg zulke strakke kleding :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:(gewoon kleding dat paste, ipv altjjd te grote kleding, zoals die Amerikaanse jongen)

Soms als ik zulke dingen lees dan denk ik: wat zijn mannen ook waardeloze figuren, er is zoveel mis met ze.

14 likes

Het was niet een dokter (dus het gaat niet om midden in een behandeling moeten stoppen) maar dat was voor het verhaal ff makkelijker. Als het altijd uitloopt en dat daarvoor al wordt gezegd, lijkt het mij logischer om 5 minuten voor en na de afspraken in te plannen zodat die ruimte om uit te lopen er is. Het is gewoon vervelend als je moet haasten vanuit je werk en dan blijkt dat je rustig aan had kunnen doen of nog een werktaak had kunnen afronden

Oh wat handig! Dat kan hier helaas niet. Was wel een oplossing geweest bij de huisarts! Die lopen ook 99/100 uit voor iets wat in een halve minuut is, gebeurd (injectie).

1 like

Moet even spuien hier…

Op het werk vertelde een collega dat ze een spiraal had laten zetten en dat ze dat erg pijnlijk vond (ja, we praten over zulke dingen). Ik heb gezegd: ik heb geen spiraal, dus ik weet niet hoe het voelt maar vervelend dat je pijn had.
Zegt de andere collega: och meid, krijg maar eerst kinderen, dan weet je wat pijn is. Ik heb er 3 gehad en die pijn gaat uren door, een spiraal is maar kort.
Ik vind dat weer zo’n stomme opmerking…die collega gooit altijd ā€˜ik was single mom van 3 kinderen in gesprekken’…we weten het nu wel.

Ook ging het over opruimen. Ik zeg: kan me voorstellen dat in een huishouden met een klein kind/kinderen niet altijd opgeruimd is. Zegt de übermutti: nou maar je kan ze dat toch leren? Ik had 3 kleine kinderen en het was altijd opgeruimd.
Zucht…en toen een andere collega vertelde dat het bij hem thuis een chaos is omdat zijn vrouw alleen maar met de baby in de weer is (7mnd) omdat die veel huilt en niet wil eten en slapen, zegt Mutti: och echt? Is ze overweldigd? En dan met zo’n semi triomfantelijke blik, als in: nou ik had 3 kinderen blabla.

Ik heb al eens gezegd dat iedereen anders is en het moederschap anders ervaart en dan zegt ze ook: jaaaa is zo maar ik had 3 kleine kinderen en was alleen, ik heb me ook niet aangesteld.
Bij haar mag niemand klagen of het moeilijk hebben want ze komt elke x met dat verhaal.

Verder werk ik graag met haar, dus al te veel tegen haar ingaan doe ik niet, anders is de werksfeer ook verziekt. Dus sorry, daarom moeten jullie het nu aanhorenšŸ˜…

19 likes

Zo herkenbaar. Ik overweeg inmiddels aparte slaapkamers lol.

Oh ik dacht dat het om de huisarts oid ging idd. Snap wel dat het irritant is als je hebt gehaast ja. Hopelijk hoefde je uiteindelijk niet te lang te wachten.

Je bent in ieder geval niet de enige :sweat_smile: (die er agressief van wordt)

1 like

Uiteindelijk denk ik ook altijd van die mensen doen dat ook niet voor hun lol, uitlopen etc. Hun werkdag duurt ook langer zo.
Maar als je bijna elke week wel ergens een afspraak hebt, is het irritant als je je bedenkt hoeveel tijd je voor niks hebt zitten wachten (en andere taken dus ff moet laten liggen). Dan denk ik wel van plan dan wat ruimer of kijk waardoor het komt dat je constant uitloopt. Ik heb ook zorgverleners waarbij je merkt dat er wordt afgerond na x aantal minuten en de rest voor de eventuele volgende keer is. Dat vind ik zelf heel logisch.

@Denver @monkeyslut @ellegirltalk hij snurkt altijd wel, maar lichtjes. Dat is prima. Maar hij is nu verkouden en dan is het extreeeem. Even uitzitten dus :sweat_smile:.

Oordopjes ga ik morgen uitproberen ja!

Mijn serie die ik heb gedownload doet telkens 1 aflevering wel goed en dan een aflevering mega blokkerig. Elke keer dat de camera van standpunt verandert is het weer normaal maar zodra de mensen bewegen wordt het weer blokkerig :anger: