Waar erger je je aan #7

Laatste fucking 7 minuten van undercover moeten we nog en m’n man zit al 25 min te bellen met een vriend waardoor we niet door kunnen kijken.

Edit; ik ben lekker verder gaan kijken bye

19 likes

Mensen die zichzelf filmen en dan hele tijd opzij kijken. Volgens mij vinden mensen het wel cute ofzo, maar erger me dood.

Hier een extreem voorbeeld (story van Roxeanne Hazes van TikTok van meisje met lang blond haar @shaunjdv staat erbij, mocht de link niet werken).

Hoezo doen mensen boven de 16 dit nog? Sommige vrouwen zijn volgens mij 35+.

Ja dat is weer wat anders wat ik ook niet begrijp.

1 like

Ik heb het koud in bed. Wil een warme douche pakken maar heb het koud.

Ik zeg doen!

1 like

Docenten die cijfers voor tentamens en herkansingen veel te laat online zetten. Ik mis nog 3 studiepunten van een herkansing uit juni. Is wel gewoon nagekeken (weet ook het cijfer), maar gewoon nooit ingevoerd en ik krijg onmogelijk contact met die docent. En nu zit ik in de stress omdat ik precies die punten tekort kom om aan de afstudeereis te voldoen. Echt, hoe moeilijk is het om even iets in te voeren als iemand al meerdere mails heeft gestuurd.

2 likes

Super irri! Kun je niet het secretariaat, cijfer-adm of coördinator mailen? Of richting de docent aangeven dat dit je vlg stap is, zet wellicht wat druk op de ketel

Het vervelende is dus dat hij ook de coördinator van dat vak is. Ik ga nu maar m’n slb’er mailen, kijken of zij weet met wie ik verder nog contact op kan nemen.

1 like

Nee en ja tegelijk denk ik. Ik denk dat heel veel mensen het leed van de vlees- en zuivelindustrie niet (willen) weten (of hun ogen ervoor sluiten). En ik snap niet dat je wel een kalfje/lammetje/biggetje schattig kan vinden (zelfde factor als een puppy of kitten) maar dan wel vlees op het menu hebt staan in de avond.

5 likes

Hahahaha dat is my kinda vibe.
En doe daar misschien ook nog Nak-d of hoe ze het ook willen spellen bij.

Ik ben bezig met een groot groepsproject en we moesten een (online) presentatie geven, vooraf hadden we besproken dat we gewoon live zouden presenteren en niet een video vooraf op zouden nemen (dat was namelijk ook een optie), omdat een live presentatie vaak gewoon veel beter overkomt en fijner is om naar te kijken. Twee mensen zouden samen de presentatie doen (dat wisselen we af per keer) en die zouden 's avonds nog even samen het e.e.a. voorbereiden. De volgende ochtend kwamen ze er ineens mee dat ze toch maar wel een video op hadden genomen en dat we de presentatie zo zouden doen. Daar kregen we uiteraard geen positief commentaar op en nu hebben we een punt aftrek voor de presentatie vanwege de vooraf opgenomen video, wat ik tijdens het voorbereiden al had gezegd maar wat voor die mensen blijkbaar heel moeilijk te begrijpen is.

Echt zooooooo fucking irritant, dat je ineens dingen verandert zonder te overleggen vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar als je het dan ook nog doet op een manier die ons allemaal benadeeld… fuck die mensen, echt hoor.

2 likes

Ja, daarom denk ik ook ja en nee. Het is makkelijker je ogen te sluiten en vast te houden aan oude gewoontes/oude normaal.

Ik ben weleens in landen geweest (Azië) en daar moest je je eigen kip de nek omdraaien voor het avondeten op een moment (trektocht idee). Ik heb toen genoeg mensen zien kokhalzen/weigeren (mocht gelukkig weigeren haha)/het zielig vinden/etc. Dezelfde mensen gingen wel naar de mac of aten het als iemand anders het deed voor ze.
Zelfde idee toch denk ik.

Nu ik zelf plantaardig eet (4 maanden pas, daarvoor vega), ben ik toch stuk bewuster nog of-zo.

3 likes

Een beetje het “ik hou niet van buitenlanders maar mijn buurman Rachid is wel een toffe kerel” idee dus haha: totale hypocrisie.

19 likes

Ik heb me gisteren verstapt en nu vet veel last van een spier in m’n bil dus die probeer ik uit te rollen maar doordat je daarbij je eigen gewicht moet dragen op je handen krijg ik weer last van m’n pols :broken_heart:

Alles behalve: glamorous, miss guided, nakd, st Oliver en tom tailor ajb

3 likes

Was van tevoren ook al bekend gemaakt dat je een punt aftrek zou krijgen als het een video was? Maw: wisten je team-leden dit ook?

Het is geen vaste regel die in de rubric stond oid, maar het is wel algemeen bekend dat ze er geen fan van zijn en dat je ook wordt beoordeeld op je presentatieskills. Als je nou echt een toffe video maakt waarbij het wat toevoegt kan het wel in je voordeel werken, maar dit was gewoon een voice-over bij de presentatie slides, waardoor het super monotoon was. Dat heb ik ook meerdere malen gezegd tijdens het voorbereiden, toen er discussie was over of we de presentatie live moesten doen of een video opnemen en daarom hadden we gezamenlijk gekozen voor een live presentatie ipv een video.

Maar zelfs als we dat niet van tevoren wisten, vind ik het niet kunnen dat je een groepsbeslissing op eigen houtje maar helemaal omdraait. Doe gewoon niet.

3 likes

Aha, nee dat is best aso, hebben jullie geen groepsapp waarin ze het hadden kunnen voorleggen? Snap dat echt niet

Balen!

Was mn wel benieuwd of dat punt aftrek was gecommuniceerd of als gelijkwaardige opties waren geschetst (omdat het ook nog een heftige consequentie is grr)

Ja we hebben gewoon een groepsapp en regelmatig contact met elkaar, 2x per week een online meeting etc. Het is een halfjaarsproject dus ik ga nog wel even duidelijk maken dat ik hier niet van gecharmeerd ben. :unamused:

Nu zegt een iemand heel verbaasd “Sadly they don’t like our video for presentation.” Ja vriendin dat had ik je ook wel kunnen vertellen, sterker nog, dat heb ik meerdere keren gedaan. Aaargh :mad:

2 likes