Waar erger je je aan #7

Ik moet zeggen dat dit me áltijd opvalt als ik weer eens in Nederland ben. Het meurt in ieder steegje of hoekje naar zeik. Echt goor.

Zelfs de lift in een nieuwe parkeergarage rook de laatste keer helemaal naar pis toen ik op bezoek was. Staan mensen blijkbaar gewoon in de lift te piesen onderweg naar de auto na het betalen van de uitrijkaart :woman_shrugging:t3:

Ook heel vaak liften op stations. Walgelijk.

1 like

Maar eerlijk, ik geef die man geeneens ongelijk. Die wc’s zijn kut en als je eindelijk je 50 cent gevonden hebt en wilt plassen, gaan die deuren niet op slot.

3 likes

Behabandjes die zo’n verdikt stuk hebben waar het gespje niet overheen kan waardoor je het niet meer korter kunt maken

1 like

En ook waarom moet er geld worden betaald om te plassen, is toch bizar dat we het fucking gebruik van een toilet, een redelijke basisbehoefte, hebben gekapitaliseerd.

29 likes

Ugh ja. Ik heb een vriendin die ook altijd zei “ik laat wel wat weten”. En dan krijg ik opeens een appje met “ja kom maar”. Schat…denk je dat ik de hele dag ga zitten wachten tot ik op audientie mag komen?

47 likes

Ik ga overdag altijd bij het gemeentehuis #tipvanflip

6 likes

Ja er zijn zoveel andere landen waarbij openbare toiletten wijdverspreid, gratis en super schoon zijn. Ik vraag me af waarom we dat in nederland niet voor elkaar krijgen?

6 likes

Ja ik ook, maar tegenwoordig hebben ze die wc’s op slot

Gewoon even de sleutel vragen bij de balie! Hebben ze bij mij nog nooit moeilijk over gedaan.

1 like

Volgens mij hadden ze in china toen een hele strenge lockdown voor een aantal weken en zijn ze nu economisch er weer helemaal oke.
Een maand per jaar alles dicht is volgens mij minder erg voor de economie dan dit gehakkel van om de zoveel weken weer een andere regel erbij enzo.

5 likes

Maar niet heel China was dicht, daar hadden ze gewoon de middelen (en de dictatuur) om een hek te zetten om een besmette regio. Dat is op geen enkele manier met ons land te vergelijken.

3 likes

China is gewoon een heel ander verhaal. Daar hebben ze de middelen gehad om steden van de 1 op andere dag op slot te zetten zonder enige vorm van uitzondering. Zelfs geen medische of persoonlijke noodsituaties. Huisdieren alleen thuis? Pech. Kind alleen thuis omdat ouders in quarantaine zijn geplaatst? Pech. Omaatjes die slecht ter been zijn en geen internet hebben en medicatie nodig hebben? Pech.

Daarnaast konden ze mensen van deur tot sturen voor extra check ups en kritiek uiten op maatregelen van de overheid werd een stuk minder gewaardeerd.

Nederland is wat persoonlijke vrijheid eisen betreft nog niet zo erg als de VS maar het zit er aardig dichtbij…

10 likes

Ik ging vorige week op mijn werk op een bepaalde verdieping per ongeluk naar het mannentoilet. Ieder toilet is hetzelfde maar soms verschilt het per verdieping welke deur leidt naar het mannen- of vrouwentoilet is. Was er een medewerker helemaal over de rooie vanwege die fout ik wilde toen echt zeggen ‘op de uni heb je gender neutrale toiletten en kraait er geen haan naar’.

13 likes

Aha dus we hadden toch gewoon een hek om brabant moeten zetten in februari!!

26 likes

Die toiletflipper ging net weer tegen mij tekeer om iets anders. Ik denk dat hij mij voor student aanziet. :rofl:

5 likes

Ik denk dat deze man met het verkeerde been uit een hoogslaper 2x zo hoog als die van jou is gevallen vanochtend haha

3 likes

Sowieso geen slecht idee.

3 likes

Dat ik mijn smoothie oneindig lang in de blender laat fijnmalen en er dan alsnog hele stukken fruit uitkomen :rage: en dit is dan nog een vrij dure/goede machine ook

Ja same! Die stukken komen dan onder de messen terecht ofzo, heel irritant. Vooral met bevroren stukken

1 like