Waar erger je je aan #7

Jezus ik ben m’n kleding aan het inpakken en ik ben zo boos op mezelf dat ik zoveel shit heb. En heb al zoveel weg gedaan. Ik heb echt een probleem. Ik schaam me gewoon dat mensen dit morgen gaan zien.

Aan mij eigen irritante gedacht en onzekerheid over mijn lijf.Echt zo lang als ik leef moeten mensen ongevraagde en onaardige opmerkingen maken over hoe ‘mager’ en hoe ‘wit’ ik ben.En dan verpakt in een ‘grapje’,nou hi ha ho.En nu ga ik vanavond ergens heen en wil ik gewoon iets leuks aandoen waarbij je niet meteen je benen/halve lijf hoeft te showen maar alles staat lelijk of is veels te warm met deze hitte.Godverdomme.En ik vind zelf mijn witte benen ook helemaal niet mooi en als mensen dan ook nog opmerkingen erover maken is dat voor mij echt zo’n bevestiging dat het echt niet mooi is.Mijn halve huis is bezaaid met kleren die ik ineens allemaal kut en stom vindt.
En nu dacht ik: fuck it ik ga gewoon een leuke maxi rok of jurk kopen,maar onderweg dacht ik: fuck die rok of jurk.Ik weet dat ik het toch niet durf te dragen dus waarom zou ik het in godsnaam gaan kopen en geld verspillen? Dus nu ben ik weer thuis en ga ik maar gewoon een lange broek aandoen zoals alle dagen van het jaar.

Iemand die een lullige opmerking maakte over mijn afwijkende lichaamsbouw gun ik echt eeuwigdurende diaree.

8 likes

Mannen. Heb je een leuk, lopend Tinder gesprek, blijft het ineens stil voor een paar dagen en krijg je daarna een “Oh ja sorry, mijn relatie is pas twee weken uit. Ik wist dat het niks voor mij was (wat niet? Een relatie? De chick? Tinder?), dus vandaar dat ik zo slecht ben in reageren.”

Wel echt m’n type, emotionally unavailable.

Ik heb ook super witte benen! Ik heb heel veel sproeten en moedervlekken op m’n bovenlichaam, waardoor het nog een beetje een schijn van kleur heeft, maar veel minder op m’n benen en daardoor is eigenlijk het contrast tussen een sproet en m’n huidkleur nog groter. Maar het is wat het is! Niks aan te doen. Ik kijk wel eens in de spiegel of een etalage en dan denk ik ook: wejooo witte. Maar ja, we doen het er maar mee toch! Echt niet druk om maken, er zijn zoveel mega witte mensen.

En anderen moet hun bek houden, no excuses. Schouders ophalen en door! :muscle:t2:

1 like

Mijn buurman hangt jankend aan de telefoon maar heeft ondertussen al minstens 10 minuten zijn tuinslang vol stromend op het gras liggen zonder dat hij er iets mee doet. Echt, wel eens van waterschaarste gehoord?!

Edit: en het irriteert me mateloos dat ik niet goed kan verstaan waarom hij nou aan het janken is, ondertussen steekt hij zijn 4e peuk op

8 likes

Ik heb een wond op m’n teen op de plek waar het tussenstuk van m’n teenslipper zit.
Heb vanmorgen heel stuk vh vel weggetrokken en met pleister voel ik er niks van.
Maar ik heb het net onder gedrenkt in jodium en wil het aan de lucht laten drogen, maar even jodium doet pijn (en volgens mij werd bij m’n laatste ehbo training gezegd dat 't niet meer geadviseerd wordt) en iedere x als m’n grote teen ertegen aankomt doet 't pijn en ik sprijd m’n tenen nu geforceerd.
Nja tldr : afzien hier

Zo, ja. Hoe kut mensen doen over witte benen? Ik heb de afgelopen week twee keer met blote onderbenen gewerkt op het terras en heb gewoon 9 opmerkingen gekregen over hoe ik nog wel even moet bijkleuren. Rot op? Het is heet en ik moet 3 miljoen stappen zetten in deze hitte. Alsof ik zelf niet weet dat mijn benen wit zijn.

Frustratie 2 is ook nog eens dat precies deze twee dagen verschillende mannen dubbele/seksistische opmerkingen maken en ik dan in paniek modus ga in plaats van dat ik ze op hun plek zet. :roll_eyes:

7 likes

Ik ben door een mug gestoken onder mijn voet (echt hoe dan) en het jeukt als een gek :sob:

Als je een gin tonic besteld en je zegt GEEN KOMKOMMER of andere salade ingrediënten. Dat je dan een antwoord krijgt met de reden waarom er komkommer in moet; ja dat interesseert me gewoon helemaal niks. Ik wil wel hendricks gin met citroen ook al heb jij op een 1 daagse cursus geleerd dat er wel écht komkommer bij moet.

20 likes

Beetje sudo crème op je billen smeren!! :wink: is het na een nacht over!

1 like

Je kan toch naar de lijnen op de weg kijken?

Ik weet na 10 jaar rijbewijs echt niet meer wat die lijnen betekenen

1 like

Ja ik snap echt nier wat mensen bezielt? Ik was er vroeger door alle opmerkingen super onzeker door geworden. Ik ben heel wit en slank, vroeger zelfs mager maar daar kon ik niets aan doen. Hoevaak ik wel niet ben uitgemaakt voor lijk of spook… niet meer bij te houden. Toen ik oider werd, werden de opmerkingen subtieler: je ziet er ziek uit, gaat het wel goed? Moet je niet even onder de zonnebank etc etc. Daarom hield ik ook niet van korte broeken en jurkjes.

Sinds enkele jaren denk ik: hoezo vinden mensen een witte huiskleur lelijk? En waarom is et wel geaccepteerd als mensen daar een opmerking over maken en is het een no go als iemand een opmerking maakt over je grote neus bijvoorbeeld? Alle huidskleuren zijn mooi en ook op een witte huiskleur heb je geen invloed. Dus sindsdien schaam ik me totaal niet meer voor mijn witte huid en laat ik gewoon mijn witte benen zien. Ik wijs mensen er ook op als ze klagen over dat ze niet bruin genoeg zijn of een opmerking maken over mijn witte kleurtje.

13 likes

Oh ik kijk juist veel naar de strepen! Onderbroken lijn is 60, dichte lijn 80 en lijn met groen er tussen 100!

4 likes

Hier in de buurt zijn onderbroken strepen bij een 80 weg :thinking:

Ja dan is het een dubbele, dat kan ook!
Elke rijinstructeur geeft natuurlijk ander les, die van mij focuste erg op de strepen!

Nee geen dubbele strepen haha. Ik ga er straks langs rijden om te checken :joy:

Ja doe, ben wel benieuwd

Oh high five
Ik heb ook onwijs veel opmerkingen gehad over mijn witte kleur. Vorige week nog op mijn werk iemand die zei een kleurtje zou je goed doen

Ik smeer mij heel goed in maar ben sinds ik 30 ben geworden erg bang voor huidkanker etc

1 like