Waar erger je je aan #7

Ik ben bezig in een spannend boek, dus had een papiertje tussen de spatiebalk van mijn laptop gestoken, zodat hij niet steeds vergrendelt en het lijkt alsof ik steeds online/aan het werk ben, maar dat werkt dus niet.
Nu moet ik steeds over het mousepad aaien om de laptop ontgrendeld te houden. :roll_eyes:

3 likes

Filmpje van paar uur op YouTube aanzetten zonder geluid? Of gaat ie dan ook op sluimer

Oh dat ga ik proberen!

1 like

Ik heb dit geprobeerd tijdens een dutje tijdens werktijd. Helaas stond ik blijkbaar daarna wel al een uur op afwezig :sweat_smile:

1 like

Oh shittie haha toch geen oplossing dus

Papiertje tussen de enter! Dat werkt bij mijne

1 like

Ga ik volgende week uittesten! :grin:

3 likes

Aan de lijer die tegen mijn geparkeerde auto aan is gereden en geen briefje heeft achtergelaten. Scheuren in mijn bumper alles. Waarom zijn mensen zo?

Ik denk het! Reed 130 dus zal natuurlijk met flink wat kracht gegaan zijn. Kan maandag gelukkig al terecht!

1 like

Heb van bepaalde schoenen een leren versie en een nepleren versie. De leren versie heb ik al 2 jaar en zien er nog prima uit de nepleren beginnen na 6 maanden gewoon kapot te gaan. Koop ik een keer iets van plastic is het eerder kapot. Lekker duurzaam :upside_down_face:

@Willem iets zwaars op ctrl leggen!

Ik lig al in bed maar ben net in de douche helemaal vergeten mijn gezicht in te smeren en dat is wel echt nodig want heb net mijn bovenlip onthaard. Maar ik wil niet opstaan :rage:

1 like

De vorige bewoners van dit huis hadden de tv op de slaapkamer laten hangen, mochten we gratis hebben, heel lief, MAAR na een kleine week in dit huis vermoed ik dat dit de reden is dat ze dat ding liever kwijt dan rijk zijn:

Dat pokkeding heeft een soort helblauwe UFO-cirkel wat super fel licht geeft. :woozy_face:

5 likes

Kan je toch perfect een stukje tape over plakken?

Ga ik zeker doen, voor nu maar de stekker eruit getrokken.

1 like

Sinds de sportscholen dichtzijn sport ik dus niet meer, ook niet thuis ondanks dat de fysio me wel oefeningen heeft gegeven. Kan de motivatie er moeilijk voor opbrengen haha. Ben dus helaas iets aangekomen, niet noemenswaardig verder maar vind het wel vervelend. Mijn vriend daarentegen raakt juist in paniek als hij afvalt. Hij kan alles eten wat ā€˜ie wil en dat doet ā€˜ie dus ook, maar zā€™n spieren zijn inmiddels ook een stuk minder. Nu heeft ā€˜ie weight gainer besteld met ruim 600kcal per serving ā€˜want hij wil aankomen voordat we weer gaan sportenā€™. Het leven is zo oneerlijk :disappointed_relieved:

3 likes

Mijn koffiecupjes van de Plus gingen uit het assortiment en waren heel lang niet leverbaar. Gister zag ik dat ze ze hadden vervangen met een nieuwe verpakking, dus ik heb gelijk 3 doosjes gekocht. Maar het smaakt helemaal niet hetzelfde :sob: :rage:

1 like

@ ladybug https://youtu.be/juDKqHls5Hw
misschien dit proberen

en @Pierlala ja australie is gelukkig ook maar 168 keer zo groot als Nederlandā€¦ 2,5 uur moeten rijden is ook zo ongeveer de maximale afstand die je ergens vanaf kan wonen in Nederland en de meeste mensen zijn ook nog eens onder behandeling in het dichtsbijzijnde ziekenhuis. beetje onzin dus om te zeggen ja nederland moet het net zo organiseren als australie. de andere kant van de provincie kan toch alsnog verder zijn dan het dichtsbijzijnde ziekenhuis. in australie kan het alsnog 5 uur duren om van de ene kant van de provincie naar de andere kant te rijden.

2 likes

oke, daar verschillen we dus van mening over. Ik denk dat het juist heel handig zou zijn als verschillende ziekenhuizen makkelijk met elkaar samen zouden werken. Dat je niet overal apart iedere test weer moet doen. Ik heb namelijk de ervaring dat dat zo werkt. Levert een hoop extra werk op en extra kosten voor de zorg. Met een systeem los je dat op. En jij vind Nederland dan heel klein maar om weer even 1,5 uur in de trein te zitten, enkel voor een paar druppeltje bloed voelt ook onzinnig.

ik bedoel alleen dat wanneer je het hebt over afstanden en organiseren van zorg op land-staat-provincie-plaats niveau nederland en australie niet perse de landen zijn die je het best met elkaar kunt vergelijken.
voor heel veel dingen kan je trouwens ook wel bloed prikken gewoon in je eigen dorp/gemeente op de prikpoli en in sommige gevallen moet je naar het regionale ziekenhuis.
hoe het kan dat je helemaal naar een zkh aan de andere kant van het land moet weet ik ook niet en kan me voorstellen dat dat onhandig is.

Dat wilden we heel graag, maar toen kwam heel Nederland in opstand, want ā€˜ze heppen niks te neuzen in mijn dossier!ā€™ en ā€˜big pharma steelt mijn gegevens!ā€™ enzo, dus nu hebben we allemaal versnipperde elektronische dossiers die met geen mogelijkheid met elkaar kunnen praten, dus mag ik als dokter de patiĆ«nt een formulier laten ondertekenen, een andere dokter in een ander ziekenhuis bellen, dat formulier naar hen faxen, dan terugbellen en vragen om een beetje recente gegevens te printen en die dan naar mij te faxen, zodat ik dan onze secretaresse weer kan vragen die papiertjes in te scannen in ons elektronisch dossier. Superhandig en helemaal niet foutgevoelig.

Er is een landelijk schakelpunt waarin (als de patiĆ«nt daarvoor toestemming geeft, wat de helft niet doet) je de medicatie uitgegeven door de apotheek kunt opvragen, zodat je in ieder geval nog enig idee hebt wat de patiĆ«nt nou bedoelt met ā€˜ik heb een rood pilletje in de ochtend en een witte in de avond, u weet toch wel welke dat zijn dokter?ā€™ en hopelijk de ernstigste medicatiefouten voorkomen worden.

9 likes