Waar erger je je aan #7

Ik deed dat met bosbessen en toen bevroor er wat yoghurt mee omdat die bessen zo bevroren waren. :sweat_smile:

1 like

Ik wilde net lekker een kopje koffie zetten en toen stond er dat er geen bereidingen mogelijk zijn, omdat hij moet worden gereinigd. Ik heb hier HELEMAAL geen zin in

Ahh, ben je op je werk? Bij ons apparaat is reinigen heel makkelijk, 1 knopje indrukken, en 7 minuten wachten.

Nee gewoon thuis! En hij moet nu ontkalkt worden met reinigingsspul, dat duurt altijd wel even + het zijn veel handelingen. Maar kan natuurlijk ook niet zonder koffie :sweat_smile:

1 like

ohh ja, dat is kut, zeker als je nu zin hebt in koffie.

1 like

Kan je melding niet uitzetten of naar later? Zoals bij updates van je telefoon.

Nee je moet hem dan ook echt reinigen. Maar vanaf ongeveer 25 bereidingen voordat je hem moet reinigen, krijg je al een melding dat er nog zoveel bereidingen mogelijk zijn en dan telt hij dus af. Dus ja… ik had het aan kunnen zien komen :sweat_smile:

6 likes

Mijn huis is nog geen 15 jaar oud, maar de eerste bewoners waren te beroerd om te betalen voor meerwerk waardoor de stopcontacten ook zo achterlijk hoog zitten.
Wie heeft dat ooit verzonnen

1 like

Ik had een baan in het onderwijs, alles was dacht ik rond: ik had al meegelopen, plannen met duo collega gemaakt, VOG aangevraagd etc. Ik zou voor de kleuters staan.
Word ik gebeld dat ze de formatie omgegooid hebben waardoor ik nu 1 dag groep 5 en 1 dag groep 6 krijg.
En ze was echt verbaasd dat ik dit een dealbreker vond??
Nouja ik heb vriendelijk bedankt ik zoek wel ander werk hoor.

6 likes

Huhhh wat een halve garen

1 like

& @Quinn Moet je nagaan: bij mijn nieuwbouw uit 2019 huis zaten ze standaard ook hoog… 50€ per stopcontact om ze lager te zetten.

WHY.

Geen verstand van onderwijs maar waarom vind je het niet fijn?

Het zijn heel andere activiteiten die je doet bij een groep 5/6 dan bij een kleuterklas (lessen met boeken VS spelen in de hoeken). Daarnaast wilde ik heel graag de kleintjes en dat zijn ze niet in die groepen en heb ik ipv m’n eigen groep opeens 2 verschillende groepen allebei voor een dagje, waarbij je dus eigk niks kan bepalen want de andere collega staat 32 uur ervoor en ik maar 8 uur.

1 like

Ik ben al meer dan 12 jaar vegetariĆ«r en moet aan nieuwe vega’s altijd uitleggen waarom ik geen falafel of geitenkaas wil eten (ā€œvind je dat niet zo lekker?ā€). Neen, ik ben gewoon getraumatiseerd door al die jaren dat falafel en geitenkaas de enige opties op de menukaart waren. Ik heb in een paar jaar geitenkaas en falafel voor een mensenleven gegeten. Genoeg is genoeg :cry:

Groetjes een vega-veteraan (vegetaraan?) :older_woman:t2:

23 likes

Oh je wilde groep 1/2? En ook 1 groep. Nu snap ik het.

1 like

Heel begrijpelijk. Ik werk ook in het onderwijs en ze hebben me een paar jaar geleden geflikt om de groep die ik zou draaien er in de laatste week voor de vakantie af te halen. Ik was toen gedoemd om in vier verschillende groepen losse dagen te gaan werken, want dat was het enige dat ze nog voor me hadden. Kon geen kant op, want elke andere school had toen ook z’n formatie al rond. Dat was geen leuk jaar. Bijzonder dat zo’n directie dan verbaasd is. De meeste mensen, zeker jonge, willen toch graag een eigen groep. Ik ken weinig mensen die voor losse dagen in verschillende groepen kiezen. Dat zijn vaak mensen die richting hun pensioen lopen en geen groepsverantwoordelijkheid meer willen.

1 like

Dat ik afgelopen vrijdag een boek niet mee had genomen uit de tweedehandswinkel, daar thuis spijt van had maar de winkel was al dicht. Ik vandaag pas weer heen kon en zoooo hard hoopte dat die er nog was.

Natuurlijk was die er niet meer. Nu ben ik chagrijnig op mezelf omdat ik hem niet mee had genomen en omdat ik zoveel hoop had gehouden. Dat boek was ook maar een euro. Echt -.-

Wat voor boek was het? Misschien is er een FF-er die 't ongebruikt/gelezen heeft liggen :blush:

Je zou niet geloven dat mijn vader op zichzelf heeft gewoond. Mijn moeder is er niet en nu zit hij moeilijk te doen met het opwarmen van Chinees. Jongen…

2 likes

@Dombo

Dit heb ik ook met vegan zoete dingen op basis van gedroogd fruit en noten (oh en kokosbloesemsuiker want af en toe zondigen mag best hihi). Als ik ergens vegan taart bestel wil ik gewoon ongezonde shit met geraffineerde suiker en bloem en alles.

Ik geef al een paar jaar een cursus aan zo’n dertig wat oudere vrouwen. Zij vinden het maar vreemd dat ik plantaardig eet, maar ze zijn ook super lief. Als er dan mensen jarig zijn geweest en trakteren nemen ze negen van de tien keer ook speciaal voor mij iets mee.

En ik vind dat dus echt heel lief - soms is het voor mij zelfs iets dat ze zelf hebben gemaakt terwijl ze dat voor de rest niet hebben - dus ik heb eigenlijk niks te klagen hoor, maar het zijn dus ALTIJD van die raw vegan dadel gevallen. ALTIJD.

19 likes