Waar erger je je aan #7

Haha echt helemaal niet hetzelfde maar dit doet me denken aan de keer dat ik via de VDAB (voor de Nederlanders: in België kunnen zij je helpen met het vinden van een job) een uitgebreide vragenlijst invulde om te weten wat mijn ideale job zou zijn. 60+ vragen en dan was mijn ideale job: Kermisattractiebestuurder. Echt, geen idee hoe ze daaraan kwamen :joy: optie twee was trouwens danseres :ok_hand: Ik kan echt totààl niet dansen.

Edit: Ik wil hiermee niets verkeerd zeggen over mensen die op een kermis werken, dat kwam misschien zo over :open_mouth:

40 likes

Ooooo nou ik begrijp je gevoel. Ik heb echt veel op de bank maar alsnog heb ik geldstress. Maar ik heb eigenlijk van alles wel stress. Ben je wel blij met je nieuwe auto?:joy:

1 like

Niet zo gauw disclaimers onder alles plaatsen hoor.

Ik moes ooit een test maken en toen stond nertsenfokker in de top 10 banen. :upside_down_face:

11 likes

Ik boswachter!

3 likes

Webshops die je oude adres tot in de eeuwigheid bewaren. Bestel iets bij de Mango, ik kijk netjes het verzendadres na en pas het aan (want stond ondanks ondertussen al besteld te hebben ingesteld op mijn vorig adres). Bij het betalen liep iets mis dus ik kies een andere betaalmethode en rond de bestelling af. Blijkbaar zijn door deze wijziging de verzendgegevens gewijzigd naar het oude adres?? Gvd, bestelling annuleren lukt ook niet, dus moet er morgen weer achter gaan bellen.

5 likes

Dan is het maar goed dat je niet in limburg woont

3 likes

Ja dat is sowieso goed :laughing:

1 like

Dat ineens iedereen potten bonen en groenten in slaat. Geen sperziebonen in blik te vinden van Jumbo huismerk. En geen hak bruine bonen. Al de hele week.

Tip: lees ‘hallo witte mensen’

Ik raad je dat boek aan omdat uhm ik ben niet goed in dit uitleggen. Witte mensen krijgen misschien incidenteel zo’n opmerking en die doet ‘ons’ pijn, maar ‘wij’ zijn geen slachtoffer van eeuwenlang institutioneel racisme. Dit is een typische white privilege houding… en dat wordt in dat boek beschreven. Ik laat me niet uit over of het wel of niet waar is, ik zou het erg vinden als je erover liegt, maar er gaat iets mis in de vergelijking met racisme. Dat is waarom ik reageer.

5 likes

Als je als witte zo’n opmerking naar je hoofd geslingerd krijgt betekent dat niet dat je dat maar moet accepteren omdat je wit bent, net zoals gekleurde mensen (is dit de juiste benaming?) het ook niet moeten accepteren als het andersom gebeurd.

1 like

Ik geloof best dat zulke opmerkingen heel vervelend zijn voor jou persoonlijk en dat je daardoor ergens liever niet werkt. Maar je kan het simpelweg niet vergelijken met institutioneel racisme. Reversed racism is not a thing.

7 likes

Dat zegt ze toch ook niet? Natuurlijk moet je onbeschoft gedrag niet accepteren. Het gaat hier enkel om de vergelijking die niet op gaat. Er wordt gereageerd op een bericht over een situatie die teruggrijpt naar de structurele uitbuiting en misvattingen over een bepaalde groep mensen met een andere kleur.

Dat je dan als wit persoon een keertje zulke nare opmerkingen krijgt is zeker vervelend, maar het grijpt niet terug naar een nare geschiedenis die jou hele zijn beïnvloedt.

Edit; spuit 11, want het is al beter gezegd.

4 likes

Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat oude mensen waarbij je schoonmaakt je tatta noemen :joy::joy::joy: maar is wel leuk voor het verhaal

4 likes

Maar als je een scenario zou moeten bedenken waarin een Zwart persoon ‘racistische’ dingen tegen een wit persoon zegt is de kans groot dat je precies deze opmerkingen bedenkt…

Dat ik deze week na een vrij lange radiostilte een vriendin app om te vragen of ze zin heeft om af te spreken. Dan zegt ze ja gezellig, ik kijk vanavond in mijn agenda. Om vervolgens niks meer te horen. Nu moet ik er weer achteraan appen :expressionless:

Ohja ik zat ff met mn opa in mn hoofd haha

Soms denk ik aan de jongen waar ik jarenlang echt enorm verliefd op was en dan word ik boos op mezelf, want wat is het nou waard om aan hem te denken?

3 likes

Mijn moeder die hierheen komt en ineens de plannen wil veranderen. We wilden niet de stad in omdat dat word afgeraden, dus ik stelde voor om lekker de polder in te gaan fietsen. Nu gaat ze zelf allemaal nieuwe dingen opzoeken om te doen. Hallo, ik weet ongeveer wel waar ik heen ga en ik woon hier 7 jaar, waarom wil je nu ineens van plan veranderen?

Kantenmaaiers. Al de hele week vanaf ‘s ochtends vroeg. Ik word gek!

1 like