Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Ehmmm nee denk het niet, heb gister wel een pakketje van DHL aangenomen voor mn buurvrouw. Lijkt me niet dat ze 2x per dag komen en die rijden ook altijd in een DHL bus en niet in een gewone grijze bus.

Moest het zes keer lezen, voordat ik het snapte. Maar ben het met je eens.

2 likes

Oooh hier word ik gewoon agressief van
mascara-brushes-mean-1499342553

13 likes

Maar dat bolletje twee van rechts is toch geen mascara borstel, ziet er eerder uit als een sloop kogel voor je oog. Of ben ik de enige die hier niet mee om zou kunnen gaan?

3 likes

Er was vroeger een drogist mascara die zo’n borsteltje had en die was echt super fijn.

2 likes

Dat is toch altijd zo? De blablastraat kan wel 10km lang zijn en 38 bushaltes hebben, die zouden dan allemaal blablastraat heten, dat is onhandig, dus ze heten naar een kruisende straat (in dit geval dan de wiwistraat) zodat je weet op welk punt van de blablastraat de halte is.

11 likes

Haha ja stel je voor dat alle haltes aan de Laan van Meerdervoort ook de Laan van Meerdervoort heten, wat een chaos zou dat veroorzaken :joy:

(Context voor wie het niet kent; dit is een straat midden door Den Haag van 6km lang, volgens mij ook de langste straat van Nederland)

9 likes

Hahaha dat zou TE verwarrend zijn. Dan zou ik iedere dag bij de verkeerde halte uitstappen😂(werk toevallig op de laan van Meerdervoort)

Mensen die hun hond uitlaten op een FIETSPAD vind ik al ongelooflijk irritant maar als je dan het hele fietspad blokkeert met je hondenriemlijn (?) DAN BEN JE PAS ECHT ASO

8 likes

Nee, dit is de Oudebildtdijk in Friesland.

Maar de schrijver van dit artikel heeft nog langere gevonden

Ik ging hierop googlen, omdat ik dacht dat de Amsterdamsestraatweg in Utrecht langer was (nee).

3 likes

Oh interessant! Ik dacht dat zulke wegen geen straten zijn maar verkeerswegen, de Afsluitdijk is gewoon een N-weg toch? Het leek mij logisch dat een weg pas een straat is als het binnen de bebouwde kom ligt maar dat hoeft dus niet per se. Volgens mij is het wel zo dat er een straatnaam en huisnummers moeten zijn, maar er ligt dus midden op de Afsluitdijk een energiecentrale met als adres “Afsluitdijk 3” dus het is echt een straat haha. Leuk pubquiz feitje.

3 likes

Haha superdroog die energiecentrale. Ik wist het dus ook niet uit m’n hoofd, maar vond dit wel een leuke pagina om door te lezen.

1 like

Ergernis van een paar dagen geleden maar moet er steeds een beetje aan denken.
Mensen die zo minachtend reageerden op anderen die in de rij stonden bij de primark of action. “Alsof ze niets beters te doen hadden, waarom in godsnaam is het zo’n ramp dat die winkels dichtgaan, waarom sta je nog in de rij op de laatste dag, je kunt toch ook bestellen?”
Natuurlijk zal 50% van de mensen die daar komen voor de fun komen. Die mensen vind ik ook irri. Maar jongens, NIET IEDEREEN heeft de privilege om dan maar duur online hun aankopen te doen, cadeautjes, alledaagse artikelen zoals schoolspullen te kopen. Weet je hoe duur online is voor heel veel mensen in Nederland? Ik sta niet achter die ketens maar het is een uitkomst voor mensen die veeeel minder te besteden hebben. Vind het echt heel zielig voor die mensen. Moet er elke dsg een beetje aan denken. :pensive:

25 likes

Dit was mijn punt toen ook inderdaad. Wij gaan nu bijvoorbeeld verhuizen en we hebben gelukkig voldoende geld dat we Ikea kunnen laten bezorgen, maar genoeg mensen die 50 euro bezorgkosten niet kunnen missen? Altijd maar makkelijk om te zeggen: dan bestel je het toch gewoon online?

1 like

Meh heb ik maandag kerstcadeau’s besteld bij de Bijenkorf is nu bijna alles met 25% korting. Balen!

“De langste straat-met-één-naam die maar in één plaats ligt, is misschien wel de Dorpsstraat in Assendelft met een lengte van 7,2 kilometer.”

Daar wordt dus ook nog op ingegaan

4 likes

Ik zou even contact opnemen met de Bijenkorf, ze zijn normaal heel chill en komen je snel tegemoet. Anders opnieuw bestellen en die andere cadeaus terug sturen?

Erger me sowieso aan hoe bon ton het is onder ‘linkse, progressieve’ mensen om ontzettend woke en begaan met de wereld te zijn maar ondertussen echt zonder enige gĂȘne denigrerend te doen over mensen in een lagere sociaal-economische klasse. Maar voel je vooral lekker tevreden over jezelf met je kind in de bakfiets die met roetvegen naar de sintoptocht gaat en de welkomstkoekjes die je bakt voor je nieuwe buren uit SyriĂ«, al die tokkies in hun trainingspak met hun kinderen die Djilvano heten bij de Action die hun uitkering voor 50% spenderen aan shag hoef je gelukkig niet te zien want die wonen in hun eigen ‘krachtwijk’ aan het uiteinde van de stad. Irriteert me echt mateloos.

42 likes

Nobel dat je je opoffert voor de samenleving, een voorbeeld voor ons allemaal :dizzy:

Niet lang meer en dan krijgen ze zelfs hun hele eigen dorp buiten de stad omdat ze het hier niet meer kunnen betalen. Dat hebben we toch maar weer mooi gedaan, die mensen een fijne eigen betaalbare plek gunnen. Kunnen ze lekker volbouwen met actions en primarks.

2 likes

Aan mijn buurtgenoten die denken dat het oké is om karton en vuilniszakken in de GFT container te doen. Neem het gewoon mee terug als je ziet dat die vol zit of loop naar een andere. Een kleine woning is geen excuus voor dit soort onzin

1 like