Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Hier ook. Als je ooit een praatgroepje voor slachtoffers van een babyface wilt beginnen weet je me te vinden :joy_cat:

3 likes

Echt leuk en aardig hoor dat samenwonen. Maar zo stom dat ik dan mijn zorgtoeslag kwijtraak. Mijn inkomen wordt niet opeens 100 euro meer nu. Maarja ze verwachten dan natuurlijk dat je alles samen gaat betalen ofzo.

Ik vind dit wel logisch eigenlijk?

8 likes

Dag 3 zonder reuk of smaak :pensive:

1 like

Ik zit in mijn hoofd met dit liedje: https://www.youtube.com/watch?v=o_0xw3aTYoY

Omdat ze het er te graag over hebben. Bij alles wat je wilt maken komt er weer zo’n airfryerpiepel zeggen dat het ook in de airfryer kan. NEE THEA IK GA GEEN CAKE IN EEN AIRFRYER MAKEN

20 likes

Hahaha ja het is ook wel logisch hoor. Vind het gewoon beetje irritant. Want wil mijn eigen vaste lasten gewoon zelf blijven betalen en die gaan nu dan met 100+ euro omhoog. En mijn geld is niet automatisch van mijn vriend en andersom ook niet. Maar zo wordt er wel gedacht als je gaat samenwonen.

1 like

Huh snap niet wat je bedoelt je vaste lasten gaan toch omlaag met samenwonen?

1 like

Hmm nee ik ga per maand meer betalen dan ik nu doe. We wonen nu ook wel samen. Maar officeel geen toeslagpartners. Dat scheelt wel. En we krijgen nu meer verzekeringen ed.

Edit: en mijn vriend wil 50/50 gaan betalen waardoor ik veel minder ga overhouden. Maar dat is een andere ergernis :joy:.

Ok. Hou je vast:

1. Ik zie de meerwaarde er niet van? Ik heb een oven met 83483 standen en mogelijkheden?
  2. Mensen met airfryers doen er zooooo coooooool over. Je hebt echt ‘mensen met een airfryer’ en ‘mensen zonder’. Het verscheurt families! :rofl::clap:t2:
  3. Het is een mega apparaat dat veel te veel kastruimte inneemt.
  4. Het meurt. Je kan dat ding wel binnen gebruiken maar het MEURT.
  5. Ik ben al bij 8284 vrienden en familie testpersoon geweest en nog nooit heb ik iets gegeten waarvan ik dacht, gohhhh life changing lekker dit!

(Het zit me hoog want mijn vriend is een airfryer lover en deze kant heb ik net van hem ontdekt en ik moet er even aan wennen).

17 likes

I feel you! Mijn moeder probeert mij al 2 jaar met mijn verjaardag of kerst een airfryer aan te smeren. Nee ga weg met je airfryer, ik heb een oven én een klein huis. Zegt ze dan doe je je oven weg. Hahah eeuh nee :joy: laat mij en mijn oven met rust :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Haha ja ik heb er nooit zo over nagedacht ik heb er geen 1, als ik er 1 neem dan zou ik er veel te veel ongezond eten in gooien. Mijn brein kan een cake niet aan in een airfryer doe maar gewoon lekker een oven

Ik snap hem nog steeds niet, of deel je de huur niet of is de huur minder dan de toeslagen? Mijn vriend en ik gaan eind van volgend jaar samenwonen en dat scheelt zoveel in vaste lasten, kijk er alleen al naar uit om veel minder lasten te hebben haha.

Ah wacht. Even vergeten te vermelden. We hebben op dit moment geen huurkosten :sweat_smile:. Sorry dat was wel belangrijk.

2 likes

Welkom in de grote mensen wereld…

8 likes

Oh zo ja, ik dacht al. Wat is je woonsituatie dan als ik vragen mag dat je geen huur hebt.

Oke dan. Zo bedoelde ik het niet. Hiervoor heb ik gewoon jarenlang mijn eigen huur en kosten betaald hoor.

2 likes

Maar hoe kunnen je lasten dan nu zoveel hoger zijn als je geen huur hoeft te betalen maar dit daarvoor wel deed?

2 likes

Ik bedoelde als we verhuisd zijn! Ik heb een aantal jaar gewoon op mezelf gewoond. Toen ben ik tijdelijk bij mijn schoonmoeder ingetrokken omdat zij ziek was en zorg nodig had. Zij wilde niet dat we huur betaalden dus daar deden we gewoon de boodschappen en dat soort dingen. Nu wonen we tijdelijk in het huis van een familielid die voor werk in het buitenland woont. Zijn huis is volledig afbetaald dus dat scheelt ook al veel kosten. En volgende maand verhuizen we naar ons eigen huis.

Als je geen samenlevingscontract hebt of op een andere manier toeslagpartners bent krijg je het nog hoor.