Ik moest ergens zijn waar er een grote supermarkt met daarin een traiteur is die alles vers maakt. Ik had me dus al verheugd op een heerlijke lunch van die traiteur. Aan de bestelrij hangt er een gigantisch bord met daarop “Bestel hier uw pizza per slice” en dan 7 verschillende soorten pizza. Dus ik bestel een slice, en die jongen kijkt me aan alsof hij net een spook gezien heeft. Hij had er nog nooit van gehoord dat ze daar ook pizza zouden hebben, dus hij moest het even checken bij zijn collega. Zij bevestigde: in de winter verkopen ze daar geen pizza. Hier werd ik al licht geïrriteerd. Dus ik dacht: dan maar een broodje bestellen, maar dan zag ik dat die jongen zijn mondmasker ONDER zijn neus droeg en ik dacht: no way dat jij gaat ademen en speken op mijn broodje in deze barre coronatijden omdat je te lui bent om dat mondmasker correct te dragen. Dus dan heb ik maar in de supermarkt ingrediënten gekocht om zelf mijn broodje te maken…
(en ja, ik weet wat het is om een hele dag te moeten werken met mondmasker en ik weet dat het kut is, maar je moet hem wel gewoon correct dragen punt)