Oh excuses hoeft niet hoor! Had niet door dat het een grapje was.
Die inkomenseisen weer. āWe hebben al huizen vanaf ā¬1000 p maandā. Met een inkomenseis van ā¬3500.
Waar moeten mensen wonen die niet zoveel verdienen en niet in een sociale huurwoning kunnenš
En in de komende jaren komen er nog meer woningen met een huurprijs vanaf ā¬1000 p maand kale huur voor āmiddeninkomensā. Ik vind ā¬3500 p maand geen middeninkomen. En dan heb je het nog niet want servicekosten etc.
Oh en een tweede inkomen telt gewoon dubbel mee. Echt leuk single zijn in de stad
Of werkgevers van de Shells van deze wereld die de huur voor hun personeel betalen. Hele torens vol expats.
Hoop ik dat die import wel geld genoeg hebben trouwens
Echt gefrustreerd weer, maakt me zo boos.
Oja en ik las dus ook dat er kleinere appartementen (50m2) worden gebouwd want meer singles, minder leefoppervlakte nodig. Nou allemaal prima, maar de huurprijzen worden er dus niet aan aangepast. Vieze aannemers en verhuurders. En je bent er gewoon aan overgeleverd, of je moet onder de brug slapen. Als je al een keuze hebt vanwege die inkomenseis.
Ik zit me ook enorm boos te maken. En dat gewoon elke keer als ik er iets over lees of me moet bezighouden met het vinden van een woning. Ben zó boos echt jezus. Hebben die verhuurders überhaupt enig idee wat de salarissen van 25/30 jarigen is. Je zou denken denken dat huurprijzen worden aangepast aan salarissen of andersom.
Een argument om meer geld te verdienen/ in de onderhandelingsfase behelst in mijn geval namelijk ook: ik wil een dak boven mijn hoofd, dus ik kan niet genoegen nemen met een salaris van ā¬3000. Wat in theorie een prima salaris zou zijn.
die hoeven 30% minder belasting te betalen dus dat scheelt weer!
(niet altijd trouwens hoor ff generalisatie)
pff zo frustrerend inderdaad dit
Ik vind het ook zo stom dat de inkomenseis vaak een percentage is van wat je verdient, terwijl ze beter kunnen kijken naar wat je aan het eind van de maand overhoudt. Ik heb een keer het geluk gehad een verhuurder te hebben die daar dus wel naar keek, ik kon ook heel goed uitleggen dat ik het prima kon betalen en dat snapte hij ook. Maar met de belachelijke huurprijzen van nu en een inkomenseis van 3.5 tot 5 keer de huur hou je gewoon heel veel geld over na het betalen van je huur. Wat fijn is, maar voor de verhuurder totaal niet relevant.
Dat is waar, maar ik vind de hoeveelheid inkomen echt belachelijk. Inderdaad wat je zegt, maar in mijn stad kun je er nog minstens 400 euro bij optellen voor een driekamerappartement. En dan met twee mensen is de inkomenseis nog veel hoger.
Geen spaargeld, studieschuld, geen vast contract of zzpāer.
Plus expats en mensen die zich laten detacheren en overal en nergens werken en ieder jaar verhuizen. Zijn ook vaak gemeubileerde appartementen naar mijn idee.
Niet iedereen wil een huis kopen natuurlijk
Ik zit soms ook te kijken naar een huurappartement voor als ik klaar ben met studeren, maar de inkomenseisen zijn echt te idioot voor woorden.
En hoorde laatst dat iemand in mān familie (die een bedrijf heeft waarmee hij huizen opknapt) in panden heeft geĆÆnvesteerd en daar studioās in gaat verhuren. Oftewel bizarre prijzen voor een soort bezemkast. En de hele familie is trots op hem want zān bedrijf loopt zo goed en dit is zoān slimme investering. Lekker makkelijk praten vanuit je koophuis wat je 30 jaar geleden hebt gekocht ook.
Ik zit zelf aan de 1300 euro per maand in mijn eentje qua huur. Ik vind het ook belachelijk maar iets anders is er gewoon niet
In mijn eentje kan ik niet veel lenen om te kopen en zeker niet dat je ziet dat appartementen hier al 3,5 ton zijn
De mensen die ik ken die ā¬1600 huur betalen lukt het gewoon niet om een huis te kopen, maar die willen echt niet de rest van hun leven zoveel huur blijven betalen.
Geld natuurlijk niet voor iedereen!
Hier heeft de sociale woningstichting een aantal huizen gebouwd die verhuurt worden voor ā¬1200 per maand⦠dat is voor veel mensen die niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoningen ook gewoon niet haalbaar.
Pleures vuurwerk wat hier overal wordt afgestoken.
Ik stond net uit zolderraam te schreeuwen dat ze moesten oprotten omdat hier mensen wonen.
Daarna gingen ze ervan door. IDIOTEN
En ik een paniekaanval.
De politie rijdt hier ook al (anoniem) rond in het dorp om een auto te zoeken waaruit vuurwerk (cat 3) word afgestoken, man en hond werden bijna geraakt door die debielen, hij had ze ook aangesproken en die idioten ontkennen ook nog, man heeft melding gemaakt bij politie. Man zei dat ze hun kofferbak vol vuurwerk hadden. Ik hoop dat ze worden gepakt.
Ja, de stad is rustig heb ik het idee dan hier (als je gelijk hebt qua locatie waar ik woon).
Het zijn inderdaad jongeren die zich vervelen maar komt ook omdat dit dorp bezuinigt op alles qua bezigheid etc en de stuk wijk waar ik woon is elk jaar de plek waar ze samen komen (geluid doet het ook goed over water/onder viaduct etc) en onbekend stuk dorp.
Wij bellen hele jaar door politie om meldingen te maken, maar als ze deze lui pakken (die zoeken ze al tijdje zei de agent aan de lijn die in de auto zit!) zijn ze al stuk verder. Het blijft nu wel stil.
Mijn man werkt in de IT, en in die sector komt het relatief vaak voor dat (in ieder geval voor Corona tijd) werknemers vanuit het buitenland ingevlogen worden waarbij de baas de woonruimte hier in Nederland voor zijn rekening neemt.
Ah zo, dat zal ook zeker gebeuren inderdaad, maar bij de bedrijven waar mijn man (ge)werkt (heeft) en zijn oud collegaās, ging het vaak wel over langer dan een jaar. Echt hier wonen en werken en niet even een heen-en-weer klusje. Al gingen de meesten na een poos (jaar of 2) weer verder kijken omdat ze niet te lang bij een werkgever willen blijven hangen.
En naar ik begreep was het bedrijf geen eigenaar van de woning, maar haalt daardoor natuurlijk wel een huis van de markt.
Dat iedereen maar verwacht dat je drinkt.
Huis gekocht? Fles wijn cadeau.
Diploma gehaald? Fles champagne
Kerstpakket, zit vaak wijn in.
Borrelpakket van mijn werk. Alle opties met alcohol.
Of die irritante vragen
Waarom drink je niet? Ik lust geen bier of wijn.
Ben je zwanger? Nee en anders gaat het je geen fuck aan.
Wat ongezellig. Nee hoor, ik ben nuchter net zo leuk.
Ik snap die normalisering van alcohol binnen de maatschappij niet.