Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Lol dit is mijn eerste post van 2021 hier! Gezellig nieuwjaar :grinning:

8 likes

Hahaahaha o ja 🥲😘

Ik heb zin in een specifieke pasta; maar alle italiaanse restaurants die open zijn en bezorgen zijn echt beneden mijn pasta niveau. Maar ik heb ook absoluut geen zin in om zelf te koken en naar de winkel te moeten gaan

9 likes

Ik heb een nieuwe e reader waardoor ik een kobo plus abonnement heb kunnen nemen en ik ben nu super onrustig omdat ik zó veel boeken wil lezen, en ik heb nog een stapel fysieke boeken liggen waar ik nog niet aan begonnen ben. Ben nu dus als een malle aan het lezen omdat ik van mijzelf maar 1 boek tegelijk mag lezen, dus nu geniet ik er helemaal niet van maar is het een verplichting geworden. Waarom ben ik zo :sweat_smile:

7 likes

Haha oh dit is zo herkenbaar! Heb net 5 nieuwe boeken op m’n ereader gezet en nu wil ik ze allemaal tegelijkertijd lezen

1 like

nou diiiiiiiiit. ik heb dat ook echt heel vaak "weet je het zeker??? "
echt ga fietsen ofzo

2 likes

“Vraag het anders nog even na aan X of Y”

Bel die dan.

8 likes

Heel herkenbaar! Ik heb een ‘aparte’ voor- en achternaam, die je op zn Nederlands uitspreekt. Maar sommige mensen blijven er van overtuigd dat je het op zn Engels moet zeggen (of soms Scandinavisch?!) En vooral dat ik zelf niet weet hoe ik mijn namen uit hoor te spreken…

3 likes

Ik heb dat andersom. Mensen die zo graag mijn naam goed willen uitspreken terwijl ik al 20 keer heb gezegd dat ik het niet erg vind. Laat me!

2 likes

Mijn achternaam van VIER letters die ik altijd spel en mensen altijd verkeerd schrijven. Zijn ook minstens 4 variaties die mensen bedenken.

2 likes

Mijn naam eindigt op -ie, en het gebeurt zo vaak dat mensen stug mijn naam schrijven met een -y terwijl het allemaal heus niet zo moeilijk is :angry:. Als ik een mail beantwoord of een chat in teams en de naam van iemand schrijf die ik nog niet ken dan check ik altijd de schrijfwijze. Vind dat een kleine moeite en verwacht eigenlijk ook wel van anderen dat ze dat ook doen.

Uitspreken is bij mij door mijn beperking altijd wat lastiger, maar dat geef ik dan ook wel aan, zo spreek ik Charlotte vaak uit als Chalot…

4 likes

Ik heb een collega die mij standaard appt met een verkeerde spelling van mijn naam (hoe dan? Ik ken NIEMAND met mijn naam met die spelling?!). Nog één keer en ik gooi zout in zijn koffie.

4 likes

Gewoon terug appen met beste Henk (insert andere random naam), dan leert ‘ie het wel.

3 likes

Hahaha ja hij heeft wel een naam die je makkelijk verkeerd kan schrijven, dus dat ga ik maar eens doen. Maar aan de ene kant vind ik het ook wel weer sneu want hij werkt pas 3 maanden bij ons.

Ik heb al zo vaak gehad dat mensen een error bij mijn naam krijgen, want ~bUiTenLanDs~ , terwijl het dus echt wel meevalt als je gewoon leest, en dan maken ze er een compleet andere (Nederlandse) naam van die ze wel kennen? Heel raar.

2 likes

Ja dat vind ik ook sneu. Kan toch gewoon een keer iemand erop aanspreken. Hoeft niet gelijk met allerlei passief agressieve acties.

2 likes

Wat ik ook ontzettend vervelend vind bij collega’s dat ze hun e-mail beginnen met hallo collega terwijl ze dondersgoed weten hoe ik heet

1 like

O dit is echt mijn grootste ergernis. Dat als je achternaam niet in de oerHollandse Jan Jansen categorie valt, mensen al voor je klaar bent met uitspreken uitroepen: WAT EEN MOEILIJKE NAAM.

En dan zelfs als je het spelt (en dus kan zien dat het helemaal niet zo moeilijk is) zeggen van nou dat onthoud ik niet hoor, ik zeg wel ‘x’.

3 likes

Ik erger mij aan klanten die niet lezen. Staat heel groot op mijn site dat ik pas 4 januari weer bestellingen verstuur + bereikbaar ben.

Ik heb op 31 december 03:15 snachts appjes van een klant gehad met vragen :woman_shrugging:t5: Ik heb gister heel netjes terug geappt ik kom er maandag op terug (vond die vrouw heel vreemd)

Gister kreeg ik via social media allemaal bestelling vragen en als je niet binnen 2 seconde reageert hallo hoezo reageer je niet.

En ik word net (wakker) gebeld door iemand dat ze gister hebben besteld en waarom het er nog niet is :roll_eyes: Ehm 1 we zijn ff dicht, 2 op 1 januari kan ik je niks versturen want de post werkt ook niet en 3 doe ff chill.

Ik hou echt van mijn bedrijf en mijn klanten maar op dit soort gedrag ga ik zoooo slecht. Als iemand bij de h&m heeft besteld gaan ze ook niet zulk gedrag vertonen.

6 likes

Haha zo kut.

Ik kreeg deze 2 keer en dan niet eens van boomers.

:sparkles:HAPPY​:sparkles:NEW​:sparkles:YEAR!!!:sparkles:
Let’s learn from & let go of the past, accept the present and attract an amazing 2021 :pray:t3::raised_hands:t3::sparkles: wishing you all the best in health, happiness, prosperity and love in life! :heart::blush::kissing_heart:

1 like