Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Ehhhh :sweat_smile:

4 likes

Hahah jij wel dus? Maar scheelt wel dat je daar niet een medewerker op zijn mobiel thuis belt haha die is dan wel echt aan het werk.

Ik heb een achternaam van DRIE letters en dat moet ik ook altijd spellen, en dan gaat het alsnog mis :joy: Bij restaurants (je weet wel, waar we vroeger wel eens gingen eten) reserveer ik maar steevast met De Boer of Jansen.

1 like

Nou als ik na een dag nog geen orderbevestiging heb ga ik wel twijfelen of het allemaal gelukt is.

@Samsam oké jij wint haha. Spreken mensen het wel goed uit?

1 like

Ik heb echt de meest basic Nederlandse naam met iets erin dat gewoon in ABN gespeld is maar mensen verneuken zelfs dat. Ze plakken er een voorvoegsel aan vast, voegen letters toe, etc. Zo vaak dat iemand op zijn papiertje kijkt en zegt ‘ah, mevrouw van Dijk’ terwijl er op dat papiertje gewoon ‘Dijk’ staat (niet mijn echte achternaam maar goed voorbeeld). En het wordt gespeld als Deijk of Dijck of Dyk.

En dan ben ik echt blij dat ik een Nederlandse achternaam heb, stel je voor dat het buitenlands was geweest.

Oh dat gedeelte snap ik en die komt ook in junkmail vaak terecht. Krijg ik ook vaak appjes mailtjes en telefoontjes over. Maar ook dat staat uitgebreid op mijn site. Wordt gewoon niet gelezen.

En normaal ben ik 24/7 zowat bereikbaar maar het is ook soms logisch na denken van mensen dat je niet kunt verwachten dat je op 1 januari (een feestdag) iets besteld het er niet 2 januari kan zijn en daarnaast staat er overal in koeien letters dat er pas 4 januari wordt verzonden.

Ja ik bedoelde ook bij H&M waarbij je er vanuit gaat dat het geautomatiseerd is en geen maatwerk is! Maar moet ook toegeven dat ik vrij slecht lees, ben gewoon ongeduldig.

1 like

Ik kreeg ook een keer een boze mail van iemand die beweerde dat ik dat stuk over later verzenden pas na zijn bestelling op de site had gezet, het stond er echter al 2 weken.

2 likes

Nee, meer dat elk bedrijf last van zeikerds heeft

3 likes

Het is nooit te vroeg voor lekker eten

2 likes

Hahah dat is helemaal erg :joy::joy: Hoezo zou je dat ook doen precies nadat iemand dat heeft gemaild?
Echt geen logica

@Vaiana ooh zeker heeft elk bedrijf zeikerds. Een h&m zal ze ook 50.000 x meer hebben dan dat ik ze heb.
Maar het zijn wel altijd de zeikerds die in mijn hoofd blijven zitten en ik lastig kan los laten.

1 like

Oo ik vind dit ook zo stom toen ik in Nederland woonde! Mijn naam is Eleonora dus supermakkelijk uit te spreken, maar het werd altijd iets moeilijks en ~exotisch~. Mijn wiskundeleraar maakte er altijd Eleñora van. Waarom??? :thinking:

Mijn persoonlijke ergernis is mijn haat voor die 1 second a day-filmpjes. Ik weet niet waarom, maar ze kunnen me gewoon écht niet boeien, zelfs niet van mensen die me heel erg interesseren. Plaats gewoon foto’s!!!

2 likes

Hahaha op mijn werk denken ze vaak (aan de telefoon) dat ik een hele andere naam heb. Onder andere:

Kelly
Honey
Anna
Bertie
Ceri
Ffion (???)

Ik verbeterde ze eerst wel maar het is me gewoon de moeite niet meer waard, ze zien het wel als ze een bevestigingsemail krijgen :’)

7 likes

wat?? Hoe dan hahaha

4 likes

@LeviOHsa zijn dat geen spionnen van FF? :rofl:

2 likes

Hahaha ik denk dat voor de meeste mensen hun interne logica is dat ik een Welshe of Engelse naam moet hebben omdat we daar zijn, en over de telefoon is het best makkelijk om het verkeerd te verstaan denk ik!

1 like

Dat de kastdeuren 3 lagen verf nodig hebben. En de verf pas na 12 uur over te schilderen is.
Nu is het project zolder pas woensdag klaar.
Dan kan ook mijn wasrek en mijn sportspullen naar zolder

Mijn verwarming staat op maximaal maar het wordt binnen niet warmer dan 17,5 graden. :rage: In de zomer was het juist nog weken 26 graden binnen terwijl de hittegolf al lang over was. Waarom houden mijn muren alleen warmte vast als ik het niet wil???

Over verkeerde namen noemen gesproken. Mijn collega heet bijv. Rita, maar kreeg van de week een mailtje van een klant met goedemorgen Ria en toen stuurde ze terug: zeg maar gewoon RITA hoor

28 likes

Ik heb vanmiddag secondelijm op mn vingers gekregen en nu doet de vingerafdrukscanner van mn telefoon t niet goed meer :mad:

19 likes