Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Ja, maar dat geldt niet voor iedereen en daardoor vond ik de term ‘willen’ zo wrang…

1 like

Klopt. er zijn wel echt heeeel veel extra opvangen opgezet, maar of die allemaal gratis zijn weet ik niet. Zou wel moeten.

Tijdens mijn wekelijkse wandelrondje door Ut (rip dat btw) komen er echt vaak daklozen om een bijdrage voor Leger des He.ils vragen. Dat kost 7.50 per nacht. Ik vrees echt voor hen als er geen kip meer op straat is zometeen.

5 likes

Opvang is alleen gratis als het buiten onder het vriespunt is volgens mij. En vaak lig je ook op een slaapzaal tussen allemaal vreemde mensen die allemaal hun eigen problemen hebben. Dan snap ik wel dat sommige mensen denken van nou liever niet.

6 likes

Jaa inderdaad de winterregeling. Maar nu vanwege een pandemie wellicht een uitzondering en ook gratis toch? Zou mij wel logisch lijken als ze zoveel mogelijk van de straat af willen. Kan niet zo snel op het internet vinden of dat ook het geval is.

1 like

Sorry voor deze tip, maar volg even Alpenliebe_official en visitaustria op instagram. Nog meer zelfpijniging van perfect Oostenrijk in de sneeuw :geek:

1 like

Zoiets heb ik volgens mij wel gelezen ja! Maar las ook een artikel dat heel veel daklozen dat niet wouden omdat ze bang waren zo sneller besmet te raken. Maar corona of niet, het blijft een schrijnende zaak dat er nog zoveel dak en thuislozen zijn.

3 likes

Iemand op insta die nu een MLM (Valentus volgens mij) heeft gejoined. Doet alsof het allemaal zooooo super succesvol is, promotions en bonussen en allemaal positivity en Boss babes posts, terwijl ik weet dat het gewoon een grote scam is. Vind het ergens ook wel weer vermakelijk, maar wel echt bizar hoe ze zo daarin is gedoken

3 likes

wanneer mensen je meerdere malen mailen, met je naam verkeerd geschreven, terwijl in de mail er voor in je handtekening de juiste naam staat. Bedankt voor de moeite HenC. :triumph:

5 likes

Een vriendin van mij heeft geen printer, maar verkoopt regelmatig iets via Vinted. In het begin ging ze naar een printshop om het verzendlabel af te drukken, maar toen kwam ze erachter dat ik een printer heb en vroeg ze eens of ze het bij mij mocht doen, want bij die printshop duurde het altijd zo lang. Dus ik heb dat toen een keer voor haar gedaan. En nog een tweede keer. En nu is het al de derde keer dat ze appt of het bij mij thuis mag, want de printshop is dicht. Ik snap het ergens wel, maar tegelijkertijd denk ik: koop zelf een printer. Kost mij ook elke keer weer inkt.

3 likes

Ik zou gewoon zeggen ja is goed, maar de inkt is bijna op dus kun je ff langs de appie fietsen voor een nieuwe cartridge :joy:

43 likes

Ze kan het verzendlabel toch ook gewoon in het postkantoor laten printen? Lijkt me ook voor haar makkelijker want dan hoeft ze niet steeds ook nog ergens anders heen.

Ik heb zo genoeg van al die vergaderingen via zoom😫

1 like

Mn werk. We zijn dicht maar gaan nu bezorgen en er is weer wat schoon te maken. Geen idee wat want begin lockdown is alles schoongemaakt. Er werd gevraagd wie er wilde werken. Heb tot 2x toe gezegd dat ik wilde werken want kan straks moeilijk een strijd voor mn geld aangaan en niet willen werken. Sta ik dus verdomme niet op de planning. Dus ik stuur berichtje waarom niet. Ja t is bezorgen en schoonmaken weet niet of je dat aankan. Ja joe dat stond toch al in t eerste bericht waarin je mensen vroeg. En dacht ik zie wel hoe ver ik kom. En dan nog ga dan t gesprek met me aan maar laat niet niks horen en me gewoon niet op de planning zetten. Dus ik zeg dat t goed gaat en dat ik wel zie hoe het gaat en desnoods 2 halve dagen. Nou nu mag ik zaterdag van 12 tot 17. Maar echt alsof ze mij een gunst verleend ipv gewoon mn uren laat werken.
Heb nu echt zin om als blijkt dat ik niets betaald krijg voor de afgelopen weken er werk van te maken. Ik weet dat ze me weg wil hebben maar echt zo fuckin onaardig. Terwijl ik ze altijd uit de brand help.

Dat kan alleen bij PostNL
Bij DHL/UPS enzo moet je zelf het label printen, schijtirritant

DHL kun je tegenwoordig ook laten scannen

Dat de trein niet rijdt. Elke keer wordt aangegeven dat de volgende trein wel rijdt, maar als ik dan 20 min vor vertrek kijk, staat er weer dat deze ook niet rijdt. Ik zou vandaag m’n moeder gaan helpen maar dat gaat dus niet door, baal er echt van. Vandaag was de enige vrije dag waarop ik kon. Stom OV, het waait ook eens een keer wat harder in NL hoor.

Edit: neem ik contact op met Arriva om te vragen of ze misschien iets meer weten over wanneer de treinen weer gaan rijden, blijkt de dienstregeling sinds een half uur alweer gewoon te zijn! Hallo zet dan niet in je reisplanner dat die trein niet rijdt.

Collega’s die in een online meeting dingen in de groep gooien die beter één op één besproken kunnen worden. :unamused:

3 likes

Mijn vriend kon dagen niet poepen, nu is het zojuist eindelijk na een hele bevalling gelukt. Komt ie heel trots de wc uit gelopen, laat ie de wc deur en de deur van de kamer wagenwijd openstaan, zegtie: ja hij gaat niet weg, hij drijft nog. Zo nog even proberen. Dude… waarom zet je alle deuren open terwijl je drol nog in de pot drijft??? Ik hoef die graflucht toch niet onnodig door heel mn huis te hebben.

31 likes

Maar die termijn van 3 weken vind ik wel verraderlijk, ik denk stiekem dat het wel echt langer gaat duren. Al meerdere keren zijn maatregelen keer op keer verlengd, en ik denk dat dat met een avondklok dan ook zou gebeuren. In mijn hoofd zou dat niet slechts tot 9 februari zijn, als ik kijk naar hoe vaak de maatregelen al verlengd zijn. Bijvoorbeeld half december, dachten we ook ‘oke tot half januari strengere maatregelen even volhouden’ en dat werd (natuurlijk) ook verlengd.

1 like