Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Dat mijn laptop tijdens het typen heel vaak op slaapstand gaat, en ik heb geen idee waarom?! Het lijkt te maken te hebben met m’n linker hand/pols, lijkt alsof die soms ergens op leunt en dat dan de laptop op slaapstand gaat. Ik word er gestoord van, want soms doet ie het maanden niet, en soms ineens 3x in 5 minuten.

Als iemand de oplossing hiervoor heeft: mijn eeuwige dank. Het is een ASUS!

Je kan even checken bij het kopje energiebeheer (rechtermuisknop op Windows logo linksonder) waar de slaapstand op staat en het evt ook op nooit zetten.

Misschien dat daar ook een hotkey staat voor slaapstand maar dat weet ik zo niet… > ik denk dat je per ongeluk Windows logo + x drukt

1 like

Thanks, staat niks geks bij, nu op netstroom op “nooit” gezet, maar hij blijft het doen, grrrr.

Dat ik al twee dagen de Kabouterdans niet uit mijn hoofd krijg. Ik kan me zo niet concentreren op mijn werk hoor wtf

1 like

Oh wow, haha, Tweakers weet alles, ik denk dat het m’n fucking Fitbit-bandje is, de magneet daarvan!

Totdat ik nog maar één keertje voordat ik de computer weg zou brengen nog maar eens wat sites raadpleegde en toen vond ik het. Ik had onlangs een erg mooi armbandje gekregen van mijn vriendin en dat armbandje had een sluiting met een magneet. Dat was het probleem. Het deksel maakt gebruik van een sensor die ingesteld is op een magneet signaal. Elke keer wanneer mijn armband het toetsenbord raakte, ging hij in slaapmodus. Dus misschien is er een magneet in het spel. Mijn laptop functioneert nu weer naar behoren.

5 likes

Klopt! Ik heb dit ook met mijn smartwatch en altijd als ik mijn telefoon daar legde. Heel bijzonder

1 like

Oh dit wist ik niet! Hoe werkt dat in de praktijk. Moet je het ter plekke naar ze mailen wanneer je er bent?

Bij DHL met een QR code en bij PostNL met een barcode geloof ik. Werkt echt top!

1 like

Ah zo! Ja dat doe ik ook wel eens, zo’n barcode scannen. Voor bol bijvoorbeeld, want die zit dan in je mail/app. Maar Zara gaat ook vaak via PostNL en dan moet je het label wel uitprinten dacht ik. Hoewel wel er zit een streepjescode op het retourlabel. Ik ga het eens proberen om die te laten scannen!

Ja streepjescode laten scannen idd! Doe ik bij postnl ook, dan komt er gewoon zo’n sticker uit hun machine.

2 likes

Ah weer wat geleerd!

Ik had een irritante conversatie met iemand op vinted. Ze heeft uiteindelijk alsnog schoenen gekocht maar ik heb geen printer en kan dus maandag pas label printen en dat was na de deadline. Heb de verkoop geannuleerd, geen zin om moeite te doen. Ga ook geen negen euro bieden voor schoenen die voor tien te koop staan.

Ooooh dat zou goed kunnen! Nooit aan gedacht :see_no_evil:

1 like

Mn chillpak is geannuleerd omdat hij “toch niet op voorraad was”.

En ik heb vandaag een uur ofzo mensen van vroeger opgezocht op social media, had beter kunnen werken want ik voel me er alleen maar rot door.

3 likes

Mensen die alles, maar dan ook álles om zichzelf laten draaien. Een medestudent weet het elke keer zo te draaien dat het elke keer tijdens supervisie over haar gaat. Echt heel erg storend en irritant, alsof je de enige persoon bent die iets kwijt wil.

1 like

Jemig het was zo druk bij ons op het centrum! En dit is geen ‘wat doen al die mensen daar je moet thuisblijven’ ‘maar ik was er ook’ berichtje, maar er renden, schreeuwden, sprongen en liepen zoveel clubjes kinderen en jongeren. Het dorp was losgeslagen ofzo? Heel bizar.

Hahaha ik las dit even snel als: “het is een ASO!” En vond het hilarisch dat je je zo uitliet over je laptop

11 likes

Hahaha, het is idd soms een teringlijer!!! :rage:

5 likes

Bedankt. Ik hem hem nu in mijn hoofd😂

1 like

Bah ik zag net het getal 2021 staan bij foto’s op mn telefoon en hoe ben ik hier beland in godsnaam :exploding_head::rocket: vorig jaar was het nog 2018

10 likes