Ik snap het nog steeds niet, hij gaat toch gewoon verder waar je gebleven bent met lezen?
Dan bookmark je het bericht?
Een bestelling plaatsen via thuisbezorgd en er aangegeven staat dat het 45 min zou duren, maar dit na betaling veranderd in 2 uur honger
Of mensen die niet aanbellen maar je appen of via de telefoon bellen. IK HEB EEN DEURBEL. Gebruik hem
Ik wil dus gewoon een fucking arrabiata, ook niet op de take awaykaart. Ze hebben echt wel tomatensaus, knoflook en pepertjes. Flikkert het gewoon in een pan voor me, hoe moeilijk is het.
Ja dat is ook zoân pasta die zelfs een gemiddelde Nederlander nog kan maken zonder eerst boodschappen te doen dus laat staan een Italiaans restaurant
Ja of mensen die een appje sturen vanuit de auto: ik ben er. Ik zit niet op telefoon in mijn hand te wachten ofzo, meestal ben ik in blinde paniek dingen nog aan het zoeken of mijn schoenen aandoen en dan heb ik mijn telefoon al in mijn tas. Beter is aanbellen of toeteren vind ik.
Oh ja, dat vind ik ook zo irritant! Op het raam kloppen en al naar binnen gluren ipv gewoon aanbellen. Of zoals mijn schoonouders de laatste tijd doen: aanbellen en dan zelf toch gelijk de deur openen met hun reserve sleutel.
Oh @Bennielava dat is wel echt next level Dat heeft mijn ex-zwager ook een keer gedaan, daarna nooit meer omdat we hadden gezegd dat daar de reservesleutel niet voor bedoeld was.
Ik fietste gisteren op het fietspad bijna tegen 2 oudere mensen van een jaar of 60 aan omdat zij daar liepen met zân tweeĂ«n naast elkaar. Moest echt stoppen en afstappen dus ik zei âde stoep is daarâ en toen negeerden ze me en bleven doorlopen, dus toen het fietspad iets breder werd kon ik naast ze gaan fietsen en oogcontact maken. Dus ik zei weer âik denk dat jullie me best horen, jullie kunnen beter op het voetpad gaan lopen want hier lopen jullie in de wegâ. Zei ze ja we gaan daar de stoep op hoor en dat bepalen we zelf wel!â Dus ik zei ânou eigenlijk bepaal je dat juist niet zelf want het fietspad is voor fietsers en voetgangers moeten op de stoepâ
En toen riep ze âbijdehandje!â Haha jemig
Jemig wat irritant ja. Goed dat je er toch iets van hebt gezegd!
Ik voel de ergernis je hebt ze goed aangepakt!
Ik was helemaal happy dat ik van mân vriend hoorde dat de kleermaker wel open is nu, want heb een super mooie nieuwe broek die korter gemaakt moet worden, maar nu spelden ze ivm covid niet af, dat moet je dan zelf doen⊠Maar dat kan ik dus niet zelf. Dus kan nog lang wachten denk ik.
Ah nee niet toeteren, dat is mijn ergernis. Die toeter is daar niet voor bedoeld en is vreselijk iritant. Stap gewoon uit en bel aan of heb even geduld maar zet wel je motor uit.
Dat als ik griep heb ik altijd moet janken om alles. Nu stuurde een vriend van me een lief berichtje om te checken hoe het gaat, zit ik hier weer te janken for no reason.
Voel me al een paar dagen chagrijnig door een opmerking van een collega die me in de verkeerde kleren is gaan zitten en die ik niet kon uitspreken, wist niet zo goed waar het te plaatsen, corona, rammelende eierenstokken of kutopmerkingen, maar eigenlijk ben ik gewoon geergerd.
Een collega wou een gesprekje houden via het videobellen, had daar wat nood aan, en ik ging erop in, even lekker een half uurtje kletsen, dat moet ook eens kunnen. De lockdown viel zwaar, schoolgaande kinderen die ze nu moest lesgeven, andere collegaâs die ook last hebben en een dynamiek die minder flexibel is, en verveling, geen zaken kunnen ondernemen en vooral niet kunnen reizen naar het buitenland. Het passeerde allemaal de revue en is ook gewoon heel ellendig, zoveel mensen zitten met een combinatie van die dingen.
Komt het, âmaar jij hebt geen kinderen, jij kan toch het risico nemen om te gaan reizen, jij moet helemaal niks, jij bent vrijâ.
Het betref een collega en geen vriendin en ik wou ook geen discussie aangaan of mezelf blootleggen, maar ik vond het zo zo kut om te horen. Toen deed het pijn en nu ben ik eigenlijk gewoon heel erg geirriteerd dat ik zo vaak indirect door collegaâs word aangesproken dat ik lekker kan werken omdat ik geen kinderen heb die ik moet entertainen of onderwijzen en dat mijn performance op het werk alleen maar goed is omdat ik geen kinderen heb. En waarom ga ik niet skien of op vakantie naar Curacao, ik heb toch geen kinderen, dan kan ik toch schijt hebben aan corona blijkbaar?
Ben wezenloos geirriteerd.
Misschien kun je opmeten hoeveel cm er af moet en dat zij dan afspelden? Of kan dat alleen als je de broek aan hebt
Ik zat al te denken of ik hem met tape âaf kan speldenâ, haha, maar het is deze, dus wel zonde als ie straks net lelijk valt, heb natuurlijk precies in mân hoofd hoe die moet vallen op mân schoenen waar ik 'm bij wil dragen.
Blijf dit zo irritant vinden aan mensen met kinderen (die er zo in staan). Laat ons lekker ons ding doen, doen wij bij jullie toch ook?
En waarom moeten wij corona riskeren? Pfft.
(Waarom moet ĂŒberhaupt iemand dat riskeren)
Er hing een briefje dat je echt alleen maar kleding af mag geven direct aan de balie, afgespeld en wel, willen zo min mogelijk klantcontact, snap het wel hoor. Mân moeder kan ook wel afspelden denk ik, maar dan moet ik daar weer heen en beetje onzinnig extra contactmoment weer, haha. Moet maar gewoon geduld hebben.
Zo snap ik heel goed. Ieders situatie is weer anders, en heeft voor-en nadelen. Mensen dealen hier anders mee toch. Lekker open deur maar het is wel zo. Vreemd als er over en weer geen begrip isâŠ
Bij ons op het werk werd laatst door een (single) collega in de team meeting opgemerkt dat ze het jammer vond dat bijna alle communicatie laatste tijd vanuit management zeer gericht was op collegaâs met kinderen (begrip/ruimte voor flexibiliteit). Terwijl collegaâs zonder kids (zeker in teams met veel ouders) nu ook 1,5 dubbel extra hard werken.
Ze had haar zin nog niet uitgesproken, of 2 collegaâs met kinderen vielen over haar heen dat die situatie niet te vergelijken was⊠alsof het om wedstrijdje âwiens leed is ergerâ (laat helder zijn, snap dat het heel zwaar is met kinderen)