Dat is herkenbaar, bij ons is er veel begrip voor collega’s met kinderen en flexibiliteit in doelstellingen en werktijden (allemaal vanuit huis) en daar kan men echt ook gewoon over praten met het management. Het is geen wedstrijd wie het het ellendigst heeft, want we hebben er allemaal geen profijt van. Ik snap goed dat bepaalde collega’s balen, zij reizen doorgaans veel met hun kinderen, en nu is dat allemaal weggevallen en is er geen perspectief en ze onderwijzen is ook weer een ander pakkie an, en aan 1 stuk doorwerken gaat ook niet super, en daar worden ze echt niet op afgerekend.
Ik heb alleen het gevoel dat het mij verweten wordt dat ik op dit moment geen kinderen heb en oh wacht maar. Ik heb zelf ook wel ‘last’ dat ik bepaalde mijlpalen in mijn leven nu niet zo eenvoudig kan halen door de corona crisis, maar ik ga toch mijn collega’s niet verwijten dat zij dat wel al hebben?? Moet ik mij misschien schamen dat ik geen kinderen heb?
Ik vind het naar voor je collega dat haar negatieve ervaring niet serieus wordt genomen. Als single in deze lockdown zitten is ook zwaar en heeft ook een impact in hoe je je voelt. Daar mag ook wel aandacht voor zijn, ook van werk uit kan er ingezet worden op social video call events, bijvoorbeeld. Dat is ook ontzettend waardevol.
Voorheen vond ik social media accounts waarbij het type wijndrinkende moeder, help, red mij van mijn kinderen, wel grappig en dacht ik zelf zo een ouder te gaan worden. Ik hou wel van wijn en me-time, maar met deze lockdown en het soms oneindig ‘kan ik mijn kinderen buiten laten na de avondklok en kan de plisie ze dan meenemen haha’ grapjes aanhoren, denk ik, nou ja, eigenlijk vind ik het niet meer zo grappig.
Genoeg mensen met een onvervulde kinderwens die dolgraag kinderen thuis zouden willen en genoeg mensen die gewoon willen zeggen, haha mag ik na de avondklok naar buiten en nemen jullie me dan mee naar het bureau, wil wel even gezellig kletsen met mensen die niet mijn collega’s zijn? Maar ja, dat is minder grappig natuurlijk, want legt juist bloot hoeveel mensen er eenzaam zijn.