Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Dat is herkenbaar, bij ons is er veel begrip voor collega’s met kinderen en flexibiliteit in doelstellingen en werktijden (allemaal vanuit huis) en daar kan men echt ook gewoon over praten met het management. Het is geen wedstrijd wie het het ellendigst heeft, want we hebben er allemaal geen profijt van. Ik snap goed dat bepaalde collega’s balen, zij reizen doorgaans veel met hun kinderen, en nu is dat allemaal weggevallen en is er geen perspectief en ze onderwijzen is ook weer een ander pakkie an, en aan 1 stuk doorwerken gaat ook niet super, en daar worden ze echt niet op afgerekend.

Ik heb alleen het gevoel dat het mij verweten wordt dat ik op dit moment geen kinderen heb en oh wacht maar. Ik heb zelf ook wel ‘last’ dat ik bepaalde mijlpalen in mijn leven nu niet zo eenvoudig kan halen door de corona crisis, maar ik ga toch mijn collega’s niet verwijten dat zij dat wel al hebben?? Moet ik mij misschien schamen dat ik geen kinderen heb?

Ik vind het naar voor je collega dat haar negatieve ervaring niet serieus wordt genomen. Als single in deze lockdown zitten is ook zwaar en heeft ook een impact in hoe je je voelt. Daar mag ook wel aandacht voor zijn, ook van werk uit kan er ingezet worden op social video call events, bijvoorbeeld. Dat is ook ontzettend waardevol.

Voorheen vond ik social media accounts waarbij het type wijndrinkende moeder, help, red mij van mijn kinderen, wel grappig en dacht ik zelf zo een ouder te gaan worden. Ik hou wel van wijn en me-time, maar met deze lockdown en het soms oneindig ‘kan ik mijn kinderen buiten laten na de avondklok en kan de plisie ze dan meenemen haha’ grapjes aanhoren, denk ik, nou ja, eigenlijk vind ik het niet meer zo grappig.

Genoeg mensen met een onvervulde kinderwens die dolgraag kinderen thuis zouden willen en genoeg mensen die gewoon willen zeggen, haha mag ik na de avondklok naar buiten en nemen jullie me dan mee naar het bureau, wil wel even gezellig kletsen met mensen die niet mijn collega’s zijn? Maar ja, dat is minder grappig natuurlijk, want legt juist bloot hoeveel mensen er eenzaam zijn.

17 likes

Staan er opeens twee vrienden voor de deur. “Ja hoi we komen even jullie nieuwe huis bekijken. Vinden jullie niet erg toch?” Eeeeh jawel. Want 1. Corona dus je mag niet met zn tweeën komen. 2. Ik heb er een grafhekel aan als mensen ongevraagd op bezoek komen. 3. We zijn druk bezig met klussen en spullen inruimen dus hebben geen tijd voor ze. Nu zijn ze beledigd omdat ze niet binnen mochten komen. Byeeee je wacht maar lekker op een uitnodiging die nu waarschijnlijk nog heel lang niet komt.

59 likes

Wat hard.

19 likes

Een like voor de herkenbaarheid. Sowieso, onverwacht bezoek. Laat me lekker in mn joggingbroek en oude trui op de bank hangen. Schiet altijd weer compleet in de stress als ik mn ouders het tuinpad op zie lopen.

3 likes

Tja dat zou kunnen. Maar dat vind ik dan nu even hun probleem. Ik had het al heel anders gevonden als ze eerst even hadden gebeld. Ik snap echt dat mensen graag willen komen kijken. De omstandigheden zijn er nu gewoon echt niet naar.

8 likes

Aaaah ik heb geen warm water :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: Ik had een haar masker vanochtend in gedaan en dacht nu ff lekker uitspoelen. Ja hoor ijskoud water.

Ik moet zo ook weg dus geen tijd nu om dit uit te zoeken. Maar nu moet ik dus straks een droger van mijn wasmachine tillen om bij die ketel te komen en het of zelf fixen of mijn huisbaas appen die dan weer lui gaat lopen doen.

1 like

Hahaha ja wel iets vriendelijker dan ik het hier neerzet. De frustratie moest er even uit. We hebben aangegeven het gebaar te waarderen maar dat nu niet het juiste moment is. Daar waren zij het niet mee eens want ja wel een kwartier gereden en we kunnen toch prima afstand houden. (nee kan niet met alle zooi nu in huis) Ze hebben even door de ramen gekeken en als alles weer kan krijgen ze wel een uitnodiging om eens rustig te komen kijken.

2 likes

@Krabsalade Je zou gewoon 1 speltje kunnen zetten op de lengte waar jij heb wilt. of een krijtstreepje ofzo. Een beetje kleermaker weet dan wel hoe veel er af moet.

1 like

Een kwartier is toch helemaal niet heel lang of ligt dat aan mij?

2 likes

Ik wilde het jou eigenlijk laten doen, in ruil voor een stok met zalf.

3 likes

Stuur maar op ik knip er wel een stuk vanaf

4 likes

Prachtige broek wel

1 like

Ik vind het ook niet mega lang. Maar daar verschillen de meningen dus over.

AFSCHUWELIJK

1 like

Thanks! Jammer van mijn lengte. :unamused:

1 like

Ja jij hebt er ook last van toch?

Ik ga nu even de buurt verkennen bij een andere woning. En als ik terug ben maar even bob de bouwer spelen. Volgens mij doet mijn verwarming het inmiddels ook niet meer :sob:

Ja ik heb dit denk ik 3 keer per maand; word er helemaal gestoord van. Ligt er ook aan hoe goed je huis geïsoleerd is, bij mij zakt de temperatuur heel snel. Sterkte! Heb je al gekeken of de druk nog boven de 1 is?

1 like

Mensen die hun identiteit ontlenen aan ~ondernemer zijn~. Echt een afknapper.

30 likes

Dat mijn vloer zo koud is. Daardoor kan ik niet lekker op sokken lopen en moet ik schoenen aan. Daardoor voel ik niet of ik stap in iets wat ik heb laten vallen. Daardoor loop ik water en andere zaken door mijn hele huis. Daardoor schreeuwt mijn vloer nu om een dweil om alle voetstappen uit te wissen. Daardoor hang ik al de hele dag lamlendig op de bank omdat ik geen zin heb om te dweilen. Daardoor komt er ook niks van de andere plannen vandaag.

2 likes

Sloffen

1 like